Mitenkäs tuo valvonnan puoli? Tilaa makunesteet mitkä kielletään muutaman satsin pulloissa kiinasta ja paketeissa ei merkintöjä. Mulla varmaan 100-130 tilausta kiinasta ja yhtäkään pakettia ei oo tullissa avattu. Eli periaatteessahan nesteitä saa samalla tavalla, mutta hankinta vaan vaikeutuu.
Makunesteitä(tiivisteitä) ei voi kieltää ja kiinasta ei tilata mitään nesteitä (sääntö nro 1), eikä akkuja (sääntö nro 2)![]()
Makutiivisteet on pääasiassa elintarvikemakuja, leivontaan tai esim. drinkkeihin tarkoitettuja.. Ei niitä mitenkään voi kieltää....
Ainoastaan noissa valmiissa sähkötupakkanesteissä ei saa makuja olla, oli nikotiinia tai ei....
Näin mä olen asian ymmärtänyt?
Ja kunhan uusi tupakkalaki tulee voimaan niin tuo "3 kk omaan käyttöön ja vain ETA-maista" poistuu eli siirtymäajalla saisi käsittääkseni tilailla rajattomasti niksaa vaikka 10 litran tonkissa jenkeistä kunhan vahvuus on alle 20mg/ml.
En luonnollisesti ota vastuuta jos olenkin väärässä ja käy kylmät...![]()
eikös tuo 3 kk määrä tullut sieltä lääkelain puolelta jota sovellettiin tuohon niksaan..
ja tullilla kun on omat tulkinnat, jätän ennemmin määrän jota tilaan pieneksi, ja pysyttelen 20mg tasolla.. vaikka myöhemmin tulisikin jostain päätös että olin oikeassa.. nesteet kuitenkin makailisi jossain tullin varastossa, jollei ole jo kaadettu pois...