Tuossa noita teidän setuppi kuvia RBA:han katselin ja pumpulia ootte kyllä laittanu niinkuin olis paksumpikin kukkaro.
Just vaihtelin uudet pumpulit omiin subeihin nikkelilangan alle ja mulla setupit näyttää tältä:
Minisub (0.12Ω):
Subtank plus (0.1Ω):
Eli vähempi on vähempi, näin nuukalle miehelle. Toiminassa ei moittimista, voisinpa jopa hieman kehaista mutta vaatimaton kun olen...
Teinpä RBA 0.25 nikkelistä, olisiko 7 tai 8 kieppiä. 0.22ohomia ja hyvin toimii. Punpulia ilmeisesti liikaa, ahdistaa vähän jo ilmanottoa, mutta äkkiäpä tuon korjaa. Toinen päivä lomaa vasta, jätän huomiselle askartelut, ei pidä liikaa rasittaa itseään...
Muoks: saako twistatulla langalla enemmän ohmeja, vai mikä tuon tarkoitus on? Hieman voisi vielä lempeämmät höyryt olla meikäläisen makuun.
Onko setupeissa tarkoitus saada coili mahdollisimman lähelle ilma-aukkoa? Mulla ainakin coili sojottaa enempi ylemmäs kuin alemmas jos katsoo vaikka ruuvien kohdalta. Itse en ole kyllä mitään eroa havainnut sillä, millä korkeudella coili on ilma-aukkoon nähden. Onko sillä kertoo hän?!
Jaa, nyt en pysty sanomaan mitään varmaa/järkevää tuohon - subin pohjaan olen aina tehnyt noin(alas)päin kun siinä on tilaa - eipähän ota coili ainakaan piippuun kiinni. Muissa RBA-pohjissa missä ilmareikä on samassa tasossa ruuvien kanssa, joutuu tekemään coilin "ylöspäin".
Semmoinen mielikuva on muodostunut, että
mahollisimman lähelle ilma aukkoa => kuumempi ja kuivempi höyry
korkeammalla oleva coili => kosteampi ja täyteläisempi höyry
mahdollisimman korkealla oleva coili => oikosulku
#teamStarre
Lähetetty
minunvaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.
Vaihdoinpa pumpulit, tein ketjun kuvien mukaan ja voi pojat kun höyryää!
Jää tehdasatot pahimman päivän varalle. 0.2ohm nyt näyttää.
Mielenkiinnolla odottelemaan seuraavaa askelta, on hieman ekasta "oikeasta" laitteesta, eli Protankin ministä tultu eteenpäin vuodessa.
Väänsin uuden coili A1 kanthal .40mm 2.5 raolla neljä kieppii. Toimii muuten hyvin .6 ohmii tuli mutta räkii ja poksuu pikkasen.
Mietin että voisikohan syynä olla inan nesteessä vähäinen vesi prosentti tai sitten väänsin vaan huonon coilin![]()
- Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
- Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
- Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
- Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.
25-30w 70%vg röörit auki ja wikkasin samallail ku ennen aika vähän pumpulii sit wikkasin uusiks ja enemmän pumpulii.
Se poksuu vähän ja voi olla et vaan kuvittelen et räkii.
Semmonen pieni poksuminen varmaa kuuluuki asiaan?
Ostin rautakaupasta semmosen hana filtteri jutun ja laitoin driptipin alle siivun. Vähän kärsi ilman kulku mut en kyl huomannu kauheesti eroo taitaa olla räkiminen pääni sisällä![]()
- Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
- Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
- Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
- Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.
Tällä hetkellä laitteessa sisällä 0.35 kanthalista tehty twisted, ohmit näyttää .6. Hyvin pöhisee ja makua löytyy, mitään kurlausta tai dryhittiä ei ole pukannut - eikä kyllä räikään.
Sen tässä on huomannut, että mikäli ei vähintään kerran viikossa pese koko laitosta, alkaa ilmanottoaukoista vuotaa seljällään ollessaan. Muuten en vieläkään vikaa ole huomannut.
Mitään suosituksia, mitä coilia kannattaisi kuitenkin kokeilla tuohon?
Miten te ootte tän saanu vuotamaan? Mulla on ollu kolme käytössä, ykskään ei oo vuotanu yhtään tippaa.
Pitäisköhän tässä tuo perkeleen atopää nyt mennä vaihtamaan kun laitoin ainoastaan niistä kahdesta reiästä yhdet tipat nestettä pumpuliin. Nyt kun ottaa höyryjä niin tuntuu että happi loppuu jo 15W tehoilla, kurkkua aristaa ja yskittää niin maan helvetisti. Keuhkotkin tuntuvat antavan periksi. Suboxissa siis pakkauksen mukana tullu 0.5 atopää. Onkohan kärähtänyt kyseinen atopää vai mikähän lienee syynä kun ei meinaa pystyä ottamaan höyryjä kyseisestä vekottimesta?
Noh menin pesemään tuon tankin ja atopään ja pistin sen kuivumaan. Nyt otin uuden atopään ja juotin sille huomattavasti enemmän nestettä. Tämähän pelaa huomattavasti paremmin kuin äskettäin, siis ihan käsittätön ero äskeiseen. Nyt siis paikallaan samanlainen 0.5 atopää. Tilasin näitä 5-pakin. Tulee miellyttävämmät höyryt kuin pakkauksen mukana tulleella atopäällä.
Subtankin mukana taitaa tulla sellainen lappu missä muistutetaan kostuttamaan atopäät kunnolla.