Sivu 89 / 158 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 397985868788899091929399139 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,761 - 1,780 / 3146

Aihe: Kanger Subtank

Höyrykonkari

Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Kuumuu tankki ja sen base kovasti. Onko tuossa vaaraa että jokin osa ei tykkää (liian)kuumasta ja menis rikki?
    Älä huoli! Kyllä ne kestää.

Höyrypää jorpakko's Avatar

Sijainti
    Siilinjärvi
    Tuossa noita teidän setuppi kuvia RBA:han katselin ja pumpulia ootte kyllä laittanu niinkuin olis paksumpikin kukkaro.
    Just vaihtelin uudet pumpulit omiin subeihin nikkelilangan alle ja mulla setupit näyttää tältä:

Minisub (0.12Ω):

Subtank plus (0.1Ω):

Eli vähempi on vähempi, näin nuukalle miehelle. Toiminassa ei moittimista, voisinpa jopa hieman kehaista mutta vaatimaton kun olen...

Höyrykone

Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Tuossa noita teidän setuppi kuvia RBA:han katselin ja pumpulia ootte kyllä laittanu niinkuin olis paksumpikin kukkaro.
    Just vaihtelin uudet pumpulit omiin subeihin nikkelilangan alle ja mulla setupit näyttää tältä:

Minisub (0.12Ω):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../IMG_3529s.jpg

Subtank plus (0.1Ω):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../IMG_3530s.jpg

Eli vähempi on vähempi, näin nuukalle miehelle. Toiminassa ei moittimista, voisinpa jopa hieman kehaista mutta vaatimaton kun olen...
    Pitkälti tuollaiselta se meikäläisenkin setuppi näyttää, paitsi että täällä mennään kanthaalilla ja hyvin peuhaa

Höyryttelijä

Sijainti
    Sjoki
    Teinpä RBA 0.25 nikkelistä, olisiko 7 tai 8 kieppiä. 0.22ohomia ja hyvin toimii. Punpulia ilmeisesti liikaa, ahdistaa vähän jo ilmanottoa, mutta äkkiäpä tuon korjaa. Toinen päivä lomaa vasta, jätän huomiselle askartelut, ei pidä liikaa rasittaa itseään...

Muoks: saako twistatulla langalla enemmän ohmeja, vai mikä tuon tarkoitus on? Hieman voisi vielä lempeämmät höyryt olla meikäläisen makuun.

Höyryttelijä

Sijainti
    Pori
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pikkuhannu Näytä viesti
    saako twistatulla langalla enemmän ohmeja, vai mikä tuon tarkoitus on?
    Twistattuna ohmit laskee ku on ns 2 lankaa rinnan

Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Onko setupeissa tarkoitus saada coili mahdollisimman lähelle ilma-aukkoa? Mulla ainakin coili sojottaa enempi ylemmäs kuin alemmas jos katsoo vaikka ruuvien kohdalta. Itse en ole kyllä mitään eroa havainnut sillä, millä korkeudella coili on ilma-aukkoon nähden. Onko sillä kertoo hän?!

Höyrypää jorpakko's Avatar

Sijainti
    Siilinjärvi
    Onko setupeissa tarkoitus saada coili mahdollisimman lähelle ilma-aukkoa? Mulla ainakin coili sojottaa enempi ylemmäs kuin alemmas jos katsoo vaikka ruuvien kohdalta. Itse en ole kyllä mitään eroa havainnut sillä, millä korkeudella coili on ilma-aukkoon nähden. Onko sillä kertoo hän?!
    Jaa, nyt en pysty sanomaan mitään varmaa/järkevää tuohon - subin pohjaan olen aina tehnyt noin(alas)päin kun siinä on tilaa - eipähän ota coili ainakaan piippuun kiinni. Muissa RBA-pohjissa missä ilmareikä on samassa tasossa ruuvien kanssa, joutuu tekemään coilin "ylöspäin".

Ei sitä coilia tarvihde saaha mahollisimman lähelle ilma aukkoa, ite tykkään enemmin laitella coilit kohtuu korkealle.

Höyrykone Beenari's Avatar

Sijainti
    Hässlinki
    Semmoinen mielikuva on muodostunut, että
    mahollisimman lähelle ilma aukkoa => kuumempi ja kuivempi höyry
    korkeammalla oleva coili => kosteampi ja täyteläisempi höyry
    mahdollisimman korkealla oleva coili => oikosulku
    #teamStarre

Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.

Höyryttelijä

Sijainti
    Sjoki
    Vaihdoinpa pumpulit, tein ketjun kuvien mukaan ja voi pojat kun höyryää!
    Jää tehdasatot pahimman päivän varalle. 0.2ohm nyt näyttää.

Mielenkiinnolla odottelemaan seuraavaa askelta, on hieman ekasta "oikeasta" laitteesta, eli Protankin ministä tultu eteenpäin vuodessa.

Väänsin uuden coili A1 kanthal .40mm 2.5 raolla neljä kieppii. Toimii muuten hyvin .6 ohmii tuli mutta räkii ja poksuu pikkasen.
    Mietin että voisikohan syynä olla inan nesteessä vähäinen vesi prosentti tai sitten väänsin vaan huonon coilin
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

Höyrykone _S_'s Avatar

Sijainti
    Satakunta
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Väänsin uuden coili A1 kanthal .40mm 2.5 raolla neljä kieppii. Toimii muuten hyvin .6 ohmii tuli mutta räkii ja poksuu pikkasen.
    Mietin että voisikohan syynä olla inan nesteessä vähäinen vesi prosentti tai sitten väänsin vaan huonon coilin
    Millä tehoilla ajelet ? Ja ilmarööreillä ?
    Syy voi olla tosiaan liian luirua nestettä eli yliwickkaa tehoihin nähden

25-30w 70%vg röörit auki ja wikkasin samallail ku ennen aika vähän pumpulii sit wikkasin uusiks ja enemmän pumpulii.
    Se poksuu vähän ja voi olla et vaan kuvittelen et räkii.
    Semmonen pieni poksuminen varmaa kuuluuki asiaan?
    Ostin rautakaupasta semmosen hana filtteri jutun ja laitoin driptipin alle siivun. Vähän kärsi ilman kulku mut en kyl huomannu kauheesti eroo taitaa olla räkiminen pääni sisällä
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

Höyrähtänyt

Sijainti
    Seinäjoki
    Tällä hetkellä laitteessa sisällä 0.35 kanthalista tehty twisted, ohmit näyttää .6. Hyvin pöhisee ja makua löytyy, mitään kurlausta tai dryhittiä ei ole pukannut - eikä kyllä räikään.

Sen tässä on huomannut, että mikäli ei vähintään kerran viikossa pese koko laitosta, alkaa ilmanottoaukoista vuotaa seljällään ollessaan. Muuten en vieläkään vikaa ole huomannut.

Mitään suosituksia, mitä coilia kannattaisi kuitenkin kokeilla tuohon?

Miten te ootte tän saanu vuotamaan? Mulla on ollu kolme käytössä, ykskään ei oo vuotanu yhtään tippaa.

Höyrykone _S_'s Avatar

Sijainti
    Satakunta
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rommel Näytä viesti
    Miten te ootte tän saanu vuotamaan? Mulla on ollu kolme käytössä, ykskään ei oo vuotanu yhtään tippaa.
    Itsellä neljä enkä kyllä kertaakaan ole ilmarööristä saanu pihalla nestettä
    Tarvisko koittaa ilman wickkiä ?
    Edelleen hyvä ato on mini rba:lla varustettuna

Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Itsellä neljä enkä kyllä kertaakaan ole ilmarööristä saanu pihalla nestettä
    Tarvisko koittaa ilman wickkiä ?
    Edelleen hyvä ato on mini rba:lla varustettuna
    Sama itellä, ei muute vuotanu ees lentokoneessa. Menomatkalla oli ylösalasin niinku suositeltii jossai mut takas tullessa kokeilin piruuttaa pystyssä. Ei vuotanu ja molemmilla kerroilla tankki oli puolillaan kylläkin.
    Kyseessä siis mini ja rba+

Höyrähtänyt

Pitäisköhän tässä tuo perkeleen atopää nyt mennä vaihtamaan kun laitoin ainoastaan niistä kahdesta reiästä yhdet tipat nestettä pumpuliin. Nyt kun ottaa höyryjä niin tuntuu että happi loppuu jo 15W tehoilla, kurkkua aristaa ja yskittää niin maan helvetisti. Keuhkotkin tuntuvat antavan periksi. Suboxissa siis pakkauksen mukana tullu 0.5 atopää. Onkohan kärähtänyt kyseinen atopää vai mikähän lienee syynä kun ei meinaa pystyä ottamaan höyryjä kyseisestä vekottimesta?

Höyrähtänyt

Noh menin pesemään tuon tankin ja atopään ja pistin sen kuivumaan. Nyt otin uuden atopään ja juotin sille huomattavasti enemmän nestettä. Tämähän pelaa huomattavasti paremmin kuin äskettäin, siis ihan käsittätön ero äskeiseen. Nyt siis paikallaan samanlainen 0.5 atopää. Tilasin näitä 5-pakin. Tulee miellyttävämmät höyryt kuin pakkauksen mukana tulleella atopäällä.

Höyrypää

Subtankin mukana taitaa tulla sellainen lappu missä muistutetaan kostuttamaan atopäät kunnolla.

Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •