Jos halutaan virheistä oppia niin olisko mahdoton ajatus tehdä V2 malli tai päivityspaketti jossa plusnapa olisi lyhyt ruuvi? Tuolla pystyisi säätämään sopivan korkeuden joka cartolle/atolle, mutta ei nousisi modia kiristettäessä. Samalla hukkatila poistuu eli 18490 ja pidemmillä akuilla modi olisi yli sentin lyhyempi.
18350 akun käyttö voitaisiin mahdollistaa tuolla konstruktiolla esim. pohjanapaan lisättävällä korotusruuvilla jolloin putketkin menis yhteen. Ruuvia ei tietysti tarvita pidemmillä akuilla.
Veikkaan että jengi kiristää nyt pakettia liian tiukkaan kun yrittää päästää eroon klapista ja välyksistä.
Joo, eli kyse todellakin oli siitä, että olin tuon varmaan liian tiukkaan kiriny... Karton vaihto ja kaikki jälleen kunnossa.
ISOT PLUSSAT EA:lle nopeasta asiakaspalvelusta. Kun olin mailin lähettänyt, niin olivat koittaneet soittaa käytännössä saman tien (en vaan ollu vastaamassa) ja mailiin tuli vastaus muutamassa minuutissa.
Provari Mini V2
EAmod #92
Noniin fiksummat, tarttis mielipiteitä taas.
Miltä arvot vaikuttaa:
18650 aw imr akulla ilman kuormaa 3,87, kuorman kanssa 3,74
18350 aw imr akulla ilman kuormaa 4,16, kuorman kanssa 3,97
ProVari mini v2 | Ody v1 | Mjölnir v2.5 | Penelope | Kiuas #96 & #151 | | Act v3 | Act v4
eikös nuo ole sibin mittausten kanssa ihan linjassaan eli hyvät arvot?
18350 arvot ovat hyvät! 18650 arvot taas ei! Eli pikkusen kusee kierteiden osalta, mitään muuta syytä ei tuossa voi olla(toki kannattaa etsiä putkea säätämällä, jos isommallakin akulla saa ilman kuormaa kohilleen putket ja tarkistaa akun kunto!). Jos löytyy naoloxia sitä voi kokeilla.
Kaikilla oli ostaessaan modia tiedossa tuon keskinavan toiminta, ihme touhua kun sen toiminta nyt yllättäen onkin modaamisen tarpeessa ja haluttua ominaisuutta halutaan poistaa.
Itse olen tuohon hyvin tyytyväinen ja voin säätää aton korkeutta ja ilmavirtaa, enkä takuulla tule tuohon laittamaan mitään kumiprikkoja.
Hyvin se Somnium istuu EAModissa. Varsin tyylikäs kokonaisuus![]()
Noh, kaipa minäkin nyt alan soimaamaan; ongelmaksi mahdollisen oikosulun lisäksi (jossa meni näemmä yksi AW IMR akku vieläpä paskaksi) tuntuisi vaikuttavan selkeästi se, miten nappia painaa. Kuormassa voltit heittelevät ajoittain (3.7V akulla) 2.5-3.3 väliä. Olen tarkistanut kontaktipinnat ja ne ovat puhtaat, ja irroitettuna nappi näyttää toimivan kuten pitää. Nappi myös kuumenee tuntuvasti käytössä heti alusta lähtien. Testattu kahdella eri AW IMR akulla... Mitähän tälle nyt mahtaisi tehdä?
Kyseessä kun ei ole oikosulku, vaan jännitehävikki. Se on aika iso ero, sillä atomisaattori kyllä toimii mutta vaihtelevasti ja/tai heikosti. Tuntuisi suuri merkitys myös olevan ulostulon kannalta se, kuinka lujaa nappia painaa (kuten overflown tapauksessa), ja missä kulmassa. Suoritan hieman tarkempaa mittausta huomenna, alkaa nyt olemaan ketutuskäyrä niin korkea että painun petiin.
edit. Ja tarkennus vielä, että kyseinen atomisaattori (Somnium) toimii muissa omistamissani modeissa sujuvasti. Teen tarkentavia mittauksia huomenna tosin vielä.
Tarkista ettei se pohjakäpin miinustanko pääse antamaan periksi liimauksesta. Jos se joustaa aavistuksenkin, niin sen kosketuspinta-ala pienenee tosi rajusti.
Epäilen kyllä ettei se pääsis antamaan periksi kun on akku paikallaan ja kierteissä "veto" päällä.
Tänään pitis tulla uusi putki. Miinus napaan on tehty jotain muutoksia. Toivotaan että auttaa tähän jännite hävikkiin (nappi ei lämpenis). Laitan tarkempaa tietoo kun saan putken käsiin.
Pohjacäpin miinustangon yläpää, se pinta joka ottaa kontaktin akkuun, kannattaa myös tarkastaa. Yläpään tulisi olla täysin tasainen. Sorvauksen katkaisuterän jäljiltä siinä voi olla keskellä "piikki", joka normaalisti viimeistelyssä aina poistetaan. Joku foorumin sorvareista voinee täsmentää mikä tuon "piikin" nimi oikeasti on, minä en sitä termiä nyt muista. Lopputuotteeseen se ei kuitenkaan kuulu ja on omiaan aiheuttamaan kontaktiongelmaa ja sivuttaissuunnassa myös pienentämään kitkaa, ja sitä kautta jo mainitun kosketuspinta-alan pienenemisen kytkimen tapin osalta.
Tässä nyt 2 viikkoa laitetta täyspäiväisesti käytetty ja yksi negatiivinen asia tullut vastaan. Keskinapa joka ominaisuuksien mukaan liikkuu ylös ja alas riippuen mitä akkuja käyttää ja millainen laite on päässä kiinni tuppaa korkkaamaan toisista atomisaattoreista sen oman plus navan ja näin ollen ei toimi tai aiheuttaa oikosulun. Itse en vaivautunut/viitsinyt alkaa niitä kumitutteja sinne sisälle virittelemään mutta laittamalla 510-510 adapterin väliin sai kiristettyä putken niin ettei klappia esiinny eikä akut heilu. Tästä saisi vielä paremman näköisen version kun käyttää 510-ego adapteria ja väliin sleeve jota kaupattu tankin ja ego akun väliin jolloin saa hiukan linjakkaamman kokonaisuuden.
Näppärä sorvari saisi varmasti tehtyä pelkästään eamodiin tehdyn adapterin jolloin esim Phoenix Pico (n.15mm) ja Eamod (n.24mm) saadaan naitettua saumattomasti yhteen? Vai olenko yksinkertaistanut asiaa liikaa noobiena.....?![]()
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Moi
Ajatus tuosta adapterista on ollut mielessä ja sellainen varmasti tulee.
Aikataulu on vielä auki. Nyt ekaksi tulee uusi tankki.