OK, mulle ei vain ole syntynyt tarvetta vielä. Toistaiseksi kaikki 510-tipit on käyneet kaikkiin mun vehkeisin. Ensimmäinen poikkeus on tämä Somnium johon ei käy muut kuin ViVi Novan muovitippi, sekin kikkailemalla.
OK, mulle ei vain ole syntynyt tarvetta vielä. Toistaiseksi kaikki 510-tipit on käyneet kaikkiin mun vehkeisin. Ensimmäinen poikkeus on tämä Somnium johon ei käy muut kuin ViVi Novan muovitippi, sekin kikkailemalla.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Tekaisin eilen illalla huolella uuden setupin. Tuli 1,3 ohminen. Sainkin langat hehkumaan tasaisesti ja laitoin nesteeet sisään ja Lava Tornadoon 3 volttia.
Ei kun kamala palaneen maku ja langat punaisena.
Tulipa mieleen kokeilla toista ja laitoin Somniumin Lambo2:n nokkaan. Eipä enää henkuneet langat punaisena 4 voltillakaan.
Mutta eipä tullut paljoa höyryä eikä makuakaan. Loppuiko Lambosta teho?
Ei mulla ainakaan kerkee se tippi menemään kylmäks. Laite on joko taskussa tai käytössä. En mä kanniskele sitä kädessä niin pitkään et tippi kerkeis menee kylmäks.Alkuperäinen postaaja eLehis
Êihän se tippi siis kirjaimellisesti jäädy kiinni huuleen, voi vain tuntua prehanan kylmältä. Pinnotettuja noi metalliset on.
En mä ainakaan oo huomannu, et olis kerenny menee kylmäks. Ja ei mulla ainakaan mitään pinnotettuja tippejä oo vaan kyl noi on ihan sitä itteensä![]()
Sit asiaan. Voisko tohon maun laimeuteen vaikuttaa toi paksu lanka? Mulla on nyt 30awg lankaa tossa, mitä käytän noissa silica pohjasissa. Täytyy varmaan kokeilla tota perus 32awg:ta. Jos ei tolla muutu niin testaan jollain toisella nesteellä.
Hyvä tietää. Pitääki koittaa tolla ohuemmalla langalla sit seuraavaks
Elikkä 30 awg, suomeksi 0.25mm kanthal liian paksua? Mä käytän (silicavehkeissä) yksinomaan 0.3mm kanthalia eli onko se nyt sit 28awg, ja saan sillä ainakin omaan makuun paremmin höyryä ja makua kuin esim 0.2 nichromella. Mutta onko samanpaksuinen nichrome ja kanthal vertailukelpoisia, nichromeahan menee pidempi pätkä samalle vastukselle kuin kanthalia..
Nichrome tietääkseni laajenee lämmetessä ja kanthal ei sitä tee.
Nichrome kestää myös vähemmän lämpöä ennenkuin katkeaa.
Siinä pari eroa ohmien lisäksi.
Haiskahtaa vähän siltä, et toi maun puuttuminen johtu nyt tosta nesteestä. Vaihdoin 32awg langan tohon ja ei tullu oikeen muutosta. Koitin piruuttani dripata tohon meshiin nallekarkkia ja siitä irtos kyl makua. Ei ihan yhtä voimakkaasti mitä spheroidissa missä mulla nyt tota nallekarkkia on, mut tossa spheroidissa noi nesteet nyt maistuu muutenkin erityisen voimakkaalta.
.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.