-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Minä olen nyt päässyt sihen vaiheeseen, että lanka ei enää pala poikki. Mutta kamala palaneen maku aina vaan, pitää sitten pystyssä tai vaakasuorassa.
Meshiä tohotin (juu, nyt on toho) ties kuinka kauan ja muutamaan kertaan nestepoltin sekä pystyssä että vaakasuorassa. Keskireikä auki, just varmistin rautalangalla. Ritisee ja paukkuu.
Vastus hehkuu punaisena keskimmäistä kierrettä lukuunottamatta. 3 volttia Lava 2:ssa käytössä.
Taistelu jatkuu ja maanantaina varmaan menen Teemun oppipojaksi.
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
O-rengas liian alhaalla - lumi hölskyy.
-
Just toi ongelma noissa melkeen kaikissa mun tipeissä on. Melkeen vois tuolta empiremodsista tommosen tipin jossain välissä tilata. Täytyy viel koittaa supertmanufacturin tippiä mikä mulla on jossain jemmassa.
-
Siirtele niitä coileja varovasti vaikka hammastikulla ylös/alas niin että hehkuu tasaisesti kuivana, siitä se lähtee.
-
Vs: Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Siirtele niitä coileja varovasti vaikka hammastikulla ylös/alas niin että hehkuu tasaisesti kuivana, siitä se lähtee.
Tässä ihan tosi tyhmäksi itsensä alkaa tuntea.
Siis kuivana pitää hehkua tasaisesti, liemet tankissa kun on niin ei pidä hehkua ensinkään.
Pitää vielä tehdä uusi meshi, koitin sitä vanhaa elvyttää tohottamalla.
-
Pitihän se arvata että nuolasin ennen kun tipahtaa. Hyvä ystäväni palaneen maku palasi. Samoin palasi Ody kouraan ja genesis mustalle listalle ainakin tän vitutuskohtauksen ajaksi. Somniumin putsasin, ja laitoin rasiaan ja hyllyyn hyvin syvälle piiloon. Tankin sain tällä kertaa irti ehjänä, mutta sen väännön ja käännön tuloksena GG Stealth cap ja Somniumin runko on nyt kirjaimellisesti yhtä osaa. Ei lähde irti. GG:n kierteet 0, Somniumin tiivisteet 1.
Eipä tähän loppuunkaan voi sanoa kuin perkele. Itku pitkästä ilosta ja näin päin pois mutta joku raja tällä mun kiusaamisella. Nyt on jeesus buddha ja ukko ylijumala liittoutunu mua vastaan ja kaataa paskaa niskaan. Tai ainakin genesis -epäonnea.
-
Alkuvaikutelmat nyt ainakin helvetin positiiviset. Toi eriste on kyl se mun juttuni. Aika lailla ilman hotspotteja sain tehty 1.1 ohmisen coilin ja ton 500 meshin kanssa wickaa pirun hyvin. Maku ehkä vähän vaisu viel, mut johtuu varmaan ihan tosta 15 minuuttia vanhasta setupista. Höyryä tulee reippaasti. Ei niin paljon kun mitä kayfunissa, mut noita ei voi verratakkaan. Enemmän silti kun missään aikasemmassa genesiksessä mitä mulla on ollu. Lasitankista iso plussa. Eipähän tarvii varoa, et mitä nestetta tonne lykkää.
Itte sain muuten niin ton tankin helpoiten irti, et otin keskinavan ja miinusnavan ruuvin pois. Sit vaan laitoin ylösalasin pöytää vasten ton ja painoin tankin pois. Kohtalaisen kivuttomasti toi tuolta lähti vaikka hetki siin menikin kun koitin mahdollisimman varovasti ja hitaasti tota ottaa pois. Tota tapaa kannattaa kokeilla jos on vaikeuksia saada tankkia irti. Mulla ei tulis mieleenkään laittaa johonkin modiin kiinni tota ja koittaa sit saada tankiia irti. Tulee vaan mieleen, et jostain kohtaa antaa jokun periksi. Joko tankista tai sit ainakin modista viimeistään.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Vastus hehkuu punaisena keskimmäistä kierrettä lukuunottamatta. 3 volttia Lava 2:ssa käytössä.
Villi arvaus, että keskimmäistä kieppiä vemputtamalla olisi saattanut lähteä pelaamaan...
Viimeisin setuppi mulla pelaa nätisti ihan meshi vaan kynttilämalliin polttamalla nesteellä n.5x ja kanthalin tohotin päästä päähän. Kyllä se siitä, vaikka itselläkin meinasi muutaman setupin jälkeen usko loppua. Nyt olen jo erittäin tyytyväinen, vaikka parin ekan setupin jälkeen meinasi usko loppua. Ja tiedän, että noissa omissakin setupeissa on vielä parantamisen varaa...
-
Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jali
Just toi ongelma noissa melkeen kaikissa mun tipeissä on. Melkeen vois tuolta empiremodsista tommosen tipin jossain välissä tilata. Täytyy viel koittaa supertmanufacturin tippiä mikä mulla on jossain jemmassa.
Nämä ainakin mulla toimii somniumin kans jos tämmöisistä tykkää.
http://www.esmoke.fi/product/150/drip-tip-round
-
Noi muovitipit on mulle nono. Mitä vähemmän muovista osaa sen parempi :D
-
Vs: Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MPKO
Ai nuoko ovat kelpoja? Lumi roundhan on hieman löysä. Pitänee tommonen mustavalkonen hommata. ;) Siis jossei nyt kokonaan pala päreet genesiksiin.
edit. Muovihan parempi on, ei kolise vahingossa hampaisiin, ei kuumene niin perkeleesti kovassa käytössä, eikä ole talvella niin kylmä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Ai nuoko ovat kelpoja? Lumi roundhan on hieman löysä. Pitänee tommonen mustavalkonen hommata. ;) Siis jossei nyt kokonaan pala päreet genesiksiin.
edit. Muovihan parempi on, ei kolise vahingossa hampaisiin, ei kuumene niin perkeleesti kovassa käytössä, eikä ole talvella niin kylmä.
Ei kai sillä löysyydellä niin väliä kun sitä saa o-renkailla säädettyä. Enemmän tässä hiertää se, että o-rengas menee liian alas ja ei ota ollenkaan kiinni.
Mä en tiiä minkä takia, mut ei vaan nappaa noi muoviset tipit ollenkaan. Jotenkin tulee halpa vaikutelma. Ja ei ne metalliset mihinkään hampaisiin kolise. Ihan huulien välissä toi tippi mulla on kun imen höyryjä :D Ja ei myöskään oo nyt kylmällä säällä ollu ongelmaa kun toi pötkö on ulkona kuitenkin kokoajan joko taskussa tai käytössä missä kummassakaan se ei pääse kylmenemään.
-
Re: Vs: Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja hesekiel
Tiukahkoja mutta toimii ainakin mulla. Ihan kivoja nää muoviset ja ei hajoo leegot jos ja kun kävelee modi suussa kännissä seinään :) (huom. Pikkujoulut ovella :))
-
Vs: Re: Vs: Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MPKO
ei hajoo leegot jos ja kun kävelee modi suussa kännissä seinään
Eipä ole paljon seiniä yritetty purkaa höyryttimellä sen ollessa suussa. :D
Tiivsteillähän toi löysyys / kireys yleensä hoituu, mutta kun ei ole mitään penisrengasvarastoa himassa. Ja liian laiska sekä tietämätön hankkiakseen sellaisen. :-[
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Eipä ole paljon seiniä yritetty purkaa höyryttimellä sen ollessa suussa. :D
Tiivsteillähän toi löysyys / kireys yleensä hoituu, mutta kun ei ole mitään penisrengasvarastoa himassa. Ja liian laiska sekä tietämätön hankkiakseen sellaisen. :-[
Mulla on noita drip tippejä ainakin kertyny aika kasa ja kun ne mitkä ei oo käytössä on tuolla laatikossa niin niistä on kaikista o-renkaat pienessä mini grip pussissa. Sit kun otan tipin käyttöön niin sovitan sen atomisaattoriin oikeen kokosella o-renkaalla.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
Mulla on noita drip tippejä ainakin kertyny aika kasa ja kun ne mitkä ei oo käytössä on tuolla laatikossa niin niistä on kaikista o-renkaat pienessä mini grip pussissa. Sit kun otan tipin käyttöön niin sovitan sen atomisaattoriin oikeen kokosella o-renkaalla.
No mulla on eri drippejä ehkä 6. Eli ei mitään hirveetä hamstrausta sillä osa-alueella. :D Tosin kai jo silläkin määrällä voisi samaa alkaa tekemään.
-
Itseasiassa ei mullakaan taida noita olla edes kymmentä nyt kun katto tonne laatikkoon :D
-
Miksi ihmeessä drip tipistä - tai mistään muustakaan - pitäisi repiä O-renkaat pois?
En ole ikänäni tehnyt mitään semmoista.
-
Jotta voi mätsätä o-rengas/driptip/ato - paketista toimivan. Kaikki ei toimi heittämällä ristiin. Pientä toleranssia kaikissa.
-
Tossahan mä sen just selitin. Katos kun kaikissa atomisaattoreissa ei oo samankokonen se drip tipin reikä. Ja kaikki drip tipit ei oo samankokosia. On myös erikokosia o-renkaita. Noita o-renkaita vaihtelemalla saa drip tipit istumaan jämäkästi atomisaattoriin. Jossain drip tipissä voi vakiona olla turhan paksu drip tip jotain tiettyä atoa varten. Vaihtaa vaan ohuemman renkaan niin menee ilman väkivaltaa paikalle.
-
OK, mulle ei vain ole syntynyt tarvetta vielä. Toistaiseksi kaikki 510-tipit on käyneet kaikkiin mun vehkeisin. Ensimmäinen poikkeus on tämä Somnium johon ei käy muut kuin ViVi Novan muovitippi, sekin kikkailemalla.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
OK, mulle ei vain ole syntynyt tarvetta vielä. Toistaiseksi kaikki 510-tipit on käyneet kaikkiin mun vehkeisin. Ensimmäinen poikkeus on tämä Somnium johon ei käy muut kuin ViVi Novan muovitippi, sekin kikkailemalla.
Sit kun noita korjattavia atoja alkaa olemaan se kymmenen ja niissä kaikissa on vähän eri kokonen drip tipin reikä niin alkaa tulemaan jo tota ongelmaa vastaan :D
-
Tekaisin eilen illalla huolella uuden setupin. Tuli 1,3 ohminen. Sainkin langat hehkumaan tasaisesti ja laitoin nesteeet sisään ja Lava Tornadoon 3 volttia.
Ei kun kamala palaneen maku ja langat punaisena.
Tulipa mieleen kokeilla toista ja laitoin Somniumin Lambo2:n nokkaan. Eipä enää henkuneet langat punaisena 4 voltillakaan.
Mutta eipä tullut paljoa höyryä eikä makuakaan. Loppuiko Lambosta teho?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Tekaisin eilen illalla huolella uuden setupin. Tuli 1,3 ohminen. Sainkin langat hehkumaan tasaisesti ja laitoin nesteeet sisään ja Lava Tornadoon 3 volttia.
Ei kun kamala palaneen maku ja langat punaisena.
Tulipa mieleen kokeilla toista ja laitoin Somniumin Lambo2:n nokkaan. Eipä enää henkuneet langat punaisena 4 voltillakaan.
Mutta eipä tullut paljoa höyryä eikä makuakaan. Loppuiko Lambosta teho?
nosta ohmit suuremmaks jos vv vehkeitä käytät
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
Toi näyttää ihan näppärältä kyl. Mites toi lumi round drip tippi sopii tohon? Niitä sais ainakin nopeesti. Nyt mulla ei oo muuta sopivaa tippiä tohon kun joku paska muovinen tippi. Ketuttaa noitten muovisten tippien käyttö ylikaiken. Jotenkin ne tuntuu vaan niin halvoilta ja laaduttomilta rimpuloilta.
Paitsi talvipakkasilla kun metallinen tuntuu kylmältä ja jäätyy huuleen :)
Mutta onko kellään todella jäätynyt vai oletetaanko yleensä vain; märät huulet ja kylmä metalli :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MPKO
Mites noi tiivisteet, jos ne on samalla kohtaa kuin muidenkin niin väljiähän nekin on kun tiiviste menee atomisaattorin hattuun reunan sisäpuolelle :/
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Maki
nosta ohmit suuremmaks jos vv vehkeitä käytät
Eigon jäikin sanomatta, että nostelin Lambossa voltteja eikä mikään muuttunut. SIksi epäilin tehon loppumista. Mikähän siinä on raja?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Eigon jäikin sanomatta, että nostelin Lambossa voltteja eikä mikään muuttunut. SIksi epäilin tehon loppumista. Mikähän siinä on raja?
3,5 ampeeria. Itselläni ei ohmeista riippumatta tullut mitään eroa vaikka mitä yritti Lambolla antaa. Perinteisestihän näitä mesh-atoja ajellaan mekaanisella modilla pelkällä akulla.
-
Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja eLehis
Paitsi talvipakkasilla kun metallinen tuntuu kylmältä ja jäätyy huuleen :)
Mutta onko kellään todella jäätynyt vai oletetaanko yleensä vain; märät huulet ja kylmä metalli :)
Ei mulla ainakaan kerkee se tippi menemään kylmäks. Laite on joko taskussa tai käytössä. En mä kanniskele sitä kädessä niin pitkään et tippi kerkeis menee kylmäks.
-
Êihän se tippi siis kirjaimellisesti jäädy kiinni huuleen, voi vain tuntua prehanan kylmältä. Pinnotettuja noi metalliset on.
-
En mä ainakaan oo huomannu, et olis kerenny menee kylmäks. Ja ei mulla ainakaan mitään pinnotettuja tippejä oo vaan kyl noi on ihan sitä itteensä :D
Sit asiaan. Voisko tohon maun laimeuteen vaikuttaa toi paksu lanka? Mulla on nyt 30awg lankaa tossa, mitä käytän noissa silica pohjasissa. Täytyy varmaan kokeilla tota perus 32awg:ta. Jos ei tolla muutu niin testaan jollain toisella nesteellä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
En mä ainakaan oo huomannu, et olis kerenny menee kylmäks. Ja ei mulla ainakaan mitään pinnotettuja tippejä oo vaan kyl noi on ihan sitä itteensä :D
Sit asiaan. Voisko tohon maun laimeuteen vaikuttaa toi paksu lanka? Mulla on nyt 30awg lankaa tossa, mitä käytän noissa silica pohjasissa. Täytyy varmaan kokeilla tota perus 32awg:ta. Jos ei tolla muutu niin testaan jollain toisella nesteellä.
Mitä ainakin eilen juttelin LSVapin kanssa niitä näitä höyryttelystä ja vähän sivusta niin hän sanoi ettei käytä enää tuota 30awg:tä koska se vaikuttaa makuun negatiivisesti.
Itse en tätä pysty allekirjoittamaan kun ei ole muuta ikinä tullu käytettyä kuin 32awg:tä.
-
Hyvä tietää. Pitääki koittaa tolla ohuemmalla langalla sit seuraavaks
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
gixxxer
Mitä ainakin eilen juttelin LSVapin kanssa niitä näitä höyryttelystä ja vähän sivusta niin hän sanoi ettei käytä enää tuota 30awg:tä koska se vaikuttaa makuun negatiivisesti.
Itse en tätä pysty allekirjoittamaan kun ei ole muuta ikinä tullu käytettyä kuin 32awg:tä.
Elikkä 30 awg, suomeksi 0.25mm kanthal liian paksua? Mä käytän (silicavehkeissä) yksinomaan 0.3mm kanthalia eli onko se nyt sit 28awg, ja saan sillä ainakin omaan makuun paremmin höyryä ja makua kuin esim 0.2 nichromella. Mutta onko samanpaksuinen nichrome ja kanthal vertailukelpoisia, nichromeahan menee pidempi pätkä samalle vastukselle kuin kanthalia..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Tapo
Elikkä 30 awg, suomeksi 0.25mm kanthal liian paksua? Mä käytän (silicavehkeissä) yksinomaan 0.3mm kanthalia eli onko se nyt sit 28awg, ja saan sillä ainakin omaan makuun paremmin höyryä ja makua kuin esim 0.2 nichromella. Mutta onko samanpaksuinen nichrome ja kanthal vertailukelpoisia, nichromeahan menee pidempi pätkä samalle vastukselle kuin kanthalia..
Kai nämäkin on makuasioita, riippuu nesteestä, käytettävästi tehosta ym ym.
-
Jep, mutta eikö ole näin, että esim 2mm paksu nichrome vastaa käytännössä 2mm+x paksua kanthalia, ohm/m-erotuksensa takia? Vai olenko mä nyt ihan metsässä :)
-
Nichrome tietääkseni laajenee lämmetessä ja kanthal ei sitä tee.
Nichrome kestää myös vähemmän lämpöä ennenkuin katkeaa.
Siinä pari eroa ohmien lisäksi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Tapo
Jep, mutta eikö ole näin, että esim 2mm paksu nichrome vastaa käytännössä 2mm+x paksua kanthalia, ohm/m-erotuksensa takia? Vai olenko mä nyt ihan metsässä :)
0.2mm nichromessa on 34.4ohm/m kun taas vastaavasti 0.2mm kanthalissa on 43.3ohm/m. Johtunee materiaalin vastusarvosta. Nichrome myös kestää pienempiä lämpötiloja kuin kanthal ja saattaa venyä hieman lämmetessään.
-
Haiskahtaa vähän siltä, et toi maun puuttuminen johtu nyt tosta nesteestä. Vaihdoin 32awg langan tohon ja ei tullu oikeen muutosta. Koitin piruuttani dripata tohon meshiin nallekarkkia ja siitä irtos kyl makua. Ei ihan yhtä voimakkaasti mitä spheroidissa missä mulla nyt tota nallekarkkia on, mut tossa spheroidissa noi nesteet nyt maistuu muutenkin erityisen voimakkaalta.
-