Nykyisin alkanut menee rahaa noihin heräteostoksiin..
Nykyisin alkanut menee rahaa noihin heräteostoksiin..
”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”
Sama vika.
Laskeskelin perjantaina, että jos otan vaan tarvittavat (boget ja nesteet), ni rahaa menee tässä kuussa mun ja ukon sähkötupakointiin jopa 50 euroa. Lähti vähän lapasesta tilailu, kun welholla oli nestealennukset ja pitihän se käyttää Libertyn creditit pois ja ja... :-[
Helou, laskurin mukaan olen säästänyt tämän 2kk,5pv aikana 198.23€ jonka aikana höyryvouti nappasi 95.19€ jolloin nettosin 103,04€ jo näin vähäisessä ajassa. Tosin nyt tulee juotua entistä enemmän ohrapirtelöä kun on "sitä ylimäärästä". ei tässä kyllä mitään säästä!
No ihan kamalan kallistahan tämä on verrattuna röökiin.
Mutta toisaalta tästä tuli samalla harrastus ja sillehän ei voi hintaa laittaa. Ja oishan noilla DIY osiin menneillä rahoilla varmaan parit ProVarit saanu...
Mutta kuka noita jaksaa laskee... Saati miettiä. En minä ainakaan. Johonkin muuhun tuokin raha olisi tullut tungettua jos ei näihin olisi mennyt.
Ööööö missä mä oon...
Hmm. Ennen meni tupakkaan viikossa noin kahden askin verran rahaa, joskus harvoin jopa kolmen.
Eli se tekisi optimistisesti arvioituna semmoiset vajaat 15€ viikossa, 60€ kuukaudessa. Tuohon tietenkin sitten ne yllätysostokset päälle.
Tässä kuussa on rahaa mennyt höyryttelyyn vajaat 70€. Mutta näillä pärjänneekin sitten loistavasti ensi kuunkin. Nesteisiin mennyt suurin osa rahoista, kun ei ole vielä sitä suosikkia löytänyt.
Uskaltaisin silti halvemmaksi väittää, koska kyllä tuota rahaa jostain jää tilille enemmän. Eivät ole retaleet palkankorotusta kuitenkaan antaneet..![]()
Nykyisin tuo tien toiselle puolelle Saleen meneminen on isomman kiven takana kuin tupakoidessa. Tupakoidessa siellä tuli rampattua harvase päivä, joskus kahdestikin. Normaalisti tulee käytyä sittarissa ruokakaupassa, joten juuri S-bonus -taulukoita katsellessa huomasin, että S-ryhmän ostot 600-800 eurosta oli tippunut n. 100 euroon. Ruokakauppareissujen budjetti on pysynyt samana.
Tämä osiltaan kyllä selittyy sillä, että koskaan ei sitä pelkkää tupakka-askia tullut ostettua, aina oli joku virvoitusjuomapullo, suklaapatukka, kurkkupastillirasia tai vaan päivän lehti ja useasti sen yhden tupakka-askin hinnaksi tuli se 10 euroa.
Hieman yllätti kyllä että noin paljon jäänyt suoraan rahaa käteen, mutta kyllä ne on heräteostoksiin muussa kaupassa tai sitten verkossa menneet![]()
Jäishän sitä rahaa enempi kun tupakoidessa, ne tulee silti aina käytettyä jonnekin melkeimpä yhtä tyhmään. Tottahan se on että kun ei mene enää rahaa tupakkaan nii voi ostaa niillä rahoilla sitten jotain muuta, mutta ikinä ei säästäminen käy mielessä vaikka se olisi kaikkein loogisin vaihtoehto. Minusta rahaa ei ole koskaan liikaa. Niiiin ja tämä höyryharrastus kun on niin kivaa ja ei edes pyydä kauppaan asti vaivautumaan niin on helppo vain klikkailla tuotteita mitä haluaa/tarvitsee eikä rahan menekkiä tällöin huomaa. Puhun minun tapauksesta, en tiedä miten muilla tämä menee![]()
Raha on luotu kulutettavaksi, eikä tämä meidän kansantaloutemmekaan tästä parane jos sitä säästellään.
Tosin taitaa vapottelijoilla suurin osa noista rahoista mennä ulkomaille![]()
Mielelläni ostaisin suomesta mutmut... Modit tahtoo olla kiven alla, mielelläni maksaisin vähän extraa siitä ettei tarvis kyttäillä ja ootella 8)
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Tuntuu että nykyään ei mene höyrynä enää niin paljoa rahaa kuin tupakkaan meni ennen, mutta hankintoja tulee tehtyä vähintään samalla summalla kuin tupakkia paloi. Eli pikkuhiljaa varastoa kasvatellessa ja uusia makuja keräillessä.
Nykyään kun kaikki tarpeelliset peruskalut on hommattu, menee rahaa litkuihin ja kartoihin tommoiset 50 euroo kuussa. Tekisi kyllä mieli ostella kaiken näköisiä uusia härpäkkeitä, mutta eukko laittaa niin kovaa vastaan, että se ei edes tajua sitä viittäkymppiä, minkä laitan kerran kuussa aineisiin, että se on pienempi raha kun se satanen , minkä polttaisin pikkuhiljaa kuukauden aikan analogisina...naisen logiikka ???
Nykyisin menee jo vaate, kenkä ,elektroniikka yms ostokset ulkomaille..ei viitti Suomen nylkyhintoja ja arvonlisäveroja maksella...kunhan alv nousee siihe 24%..luulempa ostoksien ulkomaisista verkkokaupoista lisääntyvän taas hurjasti...ja postitullissa ruuhkat kasvaa ja sitten ihmetellään verkko-ostosten kasvua ulkomailta.
”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”
Oon tähän tainnut jo aiemminkin kommentoida, mutta tähän menee ihan vitusti rahaa enempi, kun normiröökiin.. En missään nimessä uskaltaisi edes laskea.![]()
kuten allekirjoituksestakin näkee, rahaa kulunut omien laskujen mukaan n. 660e. Analogiseen olisi mennyt 7-8kk aikana suunnilleen sama määrä. Ja nyt varsinkin kun muutto lähestyy niin ylimääräset rahat on niukassa, joten säästäen mennään lähitulevaisuudessa.
Kaikkee pientä pitää tottakai silti ostella sillon tällön :![]()