"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
Joskus wikkaa liikaa heti täytön jälkeen. Tekeekö siis jatkuvasti samaa? Onko ne pumpulit nyt tasasesti siinä coililla? Tarpeeks paksusti kun laittaa pumpulia, niin pitäis rätinä loppua. Sitten vaan trimmaa päät hyvin, että saa nestettä, muuten taas maistuu palaneelle.
Serpent mini 22mm tuli hankittua. Mahtava laite! Aiempaa setupointikokemusta on muutaman vuoden takaa vivi novan silica pelleilystä, mutta siitä huolimatta onnistui helposti ketjussa olleiden ohjeiden avulla (kiitoksia). Piti tilata Pico 75w ihan vain tämän kaveriksi !
https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...kpl-05ohm.html voiko se johtuu näistä coileista?
on 10 erivideoo katottu ja aina tosi epämiellyttävät höyryt, rätisee ritisee
Tottahan se siitäkin voi johtua, mutta yleensä rätinän syy löytyy pumpulista. Kokeiles tehä toi sama setuppi mikä sulla oli edellisellä sivulla, mutta siten, että coilin kiepit on ihan pikkasen irrallaan toisistaan. Tämä tekee sen, ettei neste pääse "sulkeutumaan" tohon coilin ympärille ja kiehauttaessa nesteen pintajännitteen rikkoutuessa räkäsee.
Nyt oli muuten jonkinlainen raapasu myös yleisfysiikan opeista
Edit:
Toki se helpoin vaihtoehto: Alkuun vaan enemmän poweria, ilmansäätö mahdollisimman tiukalla (ei roiski suuhun niin helvetisti). Sitten kun ei enää poksu niin avot!
En oikein osaa ees kuivailla tätä, mutta tosi epämiellyttäväoon tehny pari,kolme setuppia tolla tomassin guidella ja sitte oon kattonu ties kuinka monta videota ja vääntänyt siinä samalla.
Entä kun käytän tätä power modella? eikös ss lankaa voi käyttää lämpösäädölläkin?
Tää on jännä kun porukka on valitellut kuivasta, mut ite en saa mitenkään iskemään kuivaasen sijaan rätiseeritisee ja vaikka mitä
En tota lankaa suosittelis kyl lämpöpuolelle ku siin on ydinlanka vaan rosteria ja ulkolanka kanthalia. Ihan wattiajoonha toi on tarkotettu. Samankaltaista lankaa oon itekki tykänny serpenttiin laittaa. Tosin oma on täyskanthalia. Kylhä ne vähä eri taval käyttäytyy. Ootko rapsutellu coilin et kiepit lämpenee tasaisesti?
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
No nyt toimii setuppi niinku pitää
Eka ihmettelin hirveetä kurkkutuntumaa, mut onneks tuli testattua toista nestettä ennenkuin vaihto pumpuleita
Meinaa kauhee kurkkutuntuma tossa the blackin black and bananassa.
0.5 ohm claptoni ja 25-30w
oon kokenut tän parhaaks tavaks setupoida, ei vuoda eikä iske kuivaa.
https://www.youtube.com/watch?v=j3RIbXZK17k
Saako 28 twisted kanthaalista rakennettua tähän mitään järkevää?
Tää alkaa kyl olemaan paskimpia tankkeja mitä oon ostanu.
Saat ruuvattuu hyvän buildiin sisään, sopivalle korkeudelle nostettua, RUPEET YRITTÄMÄÄN KATKOA NOITA HELVETIN PÄITÄ PIENEMMÄKS, HYVÄ JOS LANGAN PÄÄ NÄKYY MUTTA EI MENE KAMMIO KIINNI EI.
NO JATKAT KATKOMISTA KUNNES SE HELVETIN COILI TIPAHTAA PAIKOILTAAN
Liikuttele sitä ylijäänyttä lankaa joka suuntaan niin katkeaa itse sopivasta kohdasta. Itse teen aina noin eikä mitään ongelmia.