Sivu 366 / 393 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 266316356362363364365366367368369370376 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 7,301 - 7,320 / 7859

Aihe: FastTech (Hong Kong)

Itse tuli tilailtua muutama klooni dripperi. Otin dhl:n rahdit kun maksoi vajaa 4$ enemmän. Saas nähdä kauan kestää että saapuu. Tracking näyttänyt viimeiset 3 päivää "in transit", ennen sitä perus ennakkoilmot ja arrivalit johonkin ja departit jostain.

Lainaus Alkuperäinen postaaja Seppokake Näytä viesti
    Itse tuli tilailtua muutama klooni dripperi. Otin dhl:n rahdit kun maksoi vajaa 4$ enemmän. Saas nähdä kauan kestää että saapuu. Tracking näyttänyt viimeiset 3 päivää "in transit", ennen sitä perus ennakkoilmot ja arrivalit johonkin ja departit jostain.
    Olisko tuo sitten DHL:n postipaketti..? Itse olen varsinkin Saksasta tilattuani joutunut tätä vaihtoehtoa silloin tällöin käyttämään ja jos/kun tämä on sama toimitustapa, niin omat tilaukseni ovat ensin seikkaileet ympäri Eurooppaa (kumipyörän kyydissä?) useamman päivän ajan ja jakelusta vastaa Suomen päässä ikioma Postimme päivästä kolmeen maahansaapumisen jälkeen. Ymmärtääkseni Posti (alihankkijajakelija) yrittää kerran jakelua kotiosoitteeseen ja jos ei onnistu, niin sitten toimittavat postitoimipaikkaan noudettavaksi.

Höyrykone esu's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Se tuolla transitilla kuskaus on hidasta
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

Joo, kattelin tuolta tracking osiosta niin ikioma ihana postimme on täällä päässä ilmeisesti jakelija. Noh kuhan saapuu joskus. Voi sitten kanssaihmisten kanssa vertailla olisiko kantsinut sillä 4$ ottaa vaikka atoja vaiko tuon dhl:n rahdin

Höyrykonkari Pilvi's Avatar

Sijainti
    Kotona
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Olisko tuo sitten DHL:n postipaketti..? Itse olen varsinkin Saksasta tilattuani joutunut tätä vaihtoehtoa silloin tällöin käyttämään ja jos/kun tämä on sama toimitustapa, niin omat tilaukseni ovat ensin seikkaileet ympäri Eurooppaa (kumipyörän kyydissä?) useamman päivän ajan ja jakelusta vastaa Suomen päässä ikioma Postimme päivästä kolmeen maahansaapumisen jälkeen. Ymmärtääkseni Posti (alihankkijajakelija) yrittää kerran jakelua kotiosoitteeseen ja jos ei onnistu, niin sitten toimittavat postitoimipaikkaan noudettavaksi.
    Kannattaa tsekata DHL tullaus-systeemi:

Sinulta voidaan veloittaa tullimaksuja ja veroja internet-ostoksista koska:
    • Tullit ja verot eivät tyypillisesti sisälly internetistä ostettujen tuotteiden hintaan, eivätkä ne ehkä sisälly toimituskuluihin, jotka maksat verkkokaupalle.
    • Internetistä ostetut tuotteet tai osa niistä ei ehkä ole peräisin maasta jossa asut ja niistä tulee siksi maksaa tullimaksu. Tullimaksu on maksu tai vero, joka määrätään tuotteille, jotka kuljetetaan maan rajojen yli.
    • Kun tuotteet lähetetään muualle kuin kotimaahan tai tulliliiton sisälle (kuten EU:ssä), tulee sinun maksaa mahdolliset tuontitullit ja verot, jotka paikallinen tulliviranomainen määrää.
    • Jotta varmistutaan että DHL-kuriiri voi toimittaa lähetyksesi mahdollisimman pian maahantulon jälkeen, DHL maksaa ennakkoon mahdolliset tullimaksut ja verot. .
    • Kun tullit ja verot on maksettu, DHL toimittaa lähetyksen sinulle
    • Maksun määrään vaikuttavat se mistä tuotteet on lähetetty, tavaran laatu, niiden kaupallinen arvo sekä lähetyksen paino.
    • Tiedoksi, DHL on muuttanut hinnoittelua 1.5.2016 alkaen! Ottavat itsetullauksesta 40 eur/tilaus. Jos annat DHL:n tullata palvelumaksu on vähintään 24,80 eur(sis alv) tai 5% tullien ja verojen arvosta (+alv24%).

Näin ainakin menee kun tilaa esim. vitamiineja iHerbistä DHL Expressin kautta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/12/miksi-dhln-viestissa-ei-kerrota-etta-asiakas-voi-tehda-tullauksen-itse-maksut

Tie1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
    DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 € lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).dote
    1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
    DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 € lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).

Tiedote
    1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
    DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palve
    lumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 € lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).
    Viimeksi muokannut Pilvi; 09.08.16 kello 15:21.

^ Tehtyäni 18 vuotta huolitsijan hommia, niin en missään tapauksessa antaisi DHL:n hoitaa ensimmäistäkään tullausta puolestani Tosin en osaa sanoa onko DHL:n huolintaosasto käytännössä missään vaiheessa tällaisen postilähetyksen kanssa tekemisissä, sillä nämä lähetykset kulkevat aivan eri putkessa kuin normaalit "kuriirilähetykset" (DHL Express kun on eri osasto). Ymmärtääkseni DHL toimittaa nämä postilähetykset suoraan Suomen Postille jatkokuljetuksia ja jakeluita varten.

Ylempänä hyvä bläjäys infoa niille joille ei ole niin tuttua puuhaa tullin kanssa leikkiminen.
    itse tullut tehtyä tullipapereita sekä meneville että tuleville vermeille, joten ihan tuttua puuhaa.
    Vaikeinta/vmäisintähän on löytää oikea tullinimike ja numeraalisarja niille tuotteille. En tiedä onko täällä niistä joku opas, mutta sellaisen tekemistä voisi jopa harkita kanssafoorumilaisille.

Höyrykone esu's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Ylempänä hyvä bläjäys infoa niille joille ei ole niin tuttua puuhaa tullin kanssa leikkiminen.
    itse tullut tehtyä tullipapereita sekä meneville että tuleville vermeille, joten ihan tuttua puuhaa.
    Vaikeinta/vmäisintähän on löytää oikea tullinimike ja numeraalisarja niille tuotteille. En tiedä onko täällä niistä joku opas, mutta sellaisen tekemistä voisi jopa harkita kanssafoorumilaisille.
    Tuolla: http://www.e-savuke.com/vb/hankkimin...di-nimike.html
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Se tuolla transitilla kuskaus on hidasta
    Fordi on polkenu kovaa koska tänään trackingin mukaan ollaan käyty englannissa ja jatkettu matkaa. Neljäs päivä siis vasta meneillään. Kasellaas miten transitti jatkaa euroopassa pyörimistään

Höyrykonkari

Nyt sitten ekan kerran oli FT:n päässä käynyt moka ja tilatun tuotteen tilalle tuli väärä tuote. Tiketti laitettu matkaan ja nyt kysynkin, että onko kellään kokemusta tuosta FT:n palautuspolitiikasta (RMA). Lähettävät kyllä oikean tuotteen ja väärä pitää palauttaa. Lupasivat jonkun RMA-numeron, mutta jotenkin epäilyttää, että toimiiko tuollainen vai aiheuttaako vain nolon tilanteen postitoimistossa?

Lainaus Alkuperäinen postaaja MrLure Näytä viesti
    Nyt sitten ekan kerran oli FT:n päässä käynyt moka ja tilatun tuotteen tilalle tuli väärä tuote. Tiketti laitettu matkaan ja nyt kysynkin, että onko kellään kokemusta tuosta FT:n palautuspolitiikasta (RMA). Lähettävät kyllä oikean tuotteen ja väärä pitää palauttaa. Lupasivat jonkun RMA-numeron, mutta jotenkin epäilyttää, että toimiiko tuollainen vai aiheuttaako vain nolon tilanteen postitoimistossa?
    Itse kun palautin, laitoin tuolla RMA numerolla menemään, maksoin postit, otin kuitista kuvan ja he hyvittivät sieltä postituksesta aiheutuneet kulut.

Höyrykonkari

Lainaus Alkuperäinen postaaja kropo Näytä viesti
    Itse kun palautin, laitoin tuolla RMA numerolla menemään, maksoin postit, otin kuitista kuvan ja he hyvittivät sieltä postituksesta aiheutuneet kulut.
    Nyt kun luin tuon heidän vastauksensa uudestaan, niin noinhan se menee. Kuullostaa pirun kaliilta FT:lle. Nopsaa laskin, että postit Hong Kongiin n. 24$ ja vaihtoehtoisesti antaisivat 5$ hyvityksen jos haluan pitää väärän. Täytynee ruveta hieman tinkaamaan

Höyrähtänyt

Suosittelen tuota singapore post vaihtoehtoa. 31.7 lähti tilaus ja 8.8 oli postissa haettavissa.
    Kannattaa neuvotella tosta hyvityksestä, jos sitä miettii. Sain 8 dollarista sen 11 dollariin nostettua, varmaan taitavampi saa isommaksikkin.

Höyrykonkari

Juu neuvottelut lähti jo käyntiin. Saas nähdä miten käy. Tosiaan tilasin Griffin Minin ja pakeissa 24mm ikkunallinen Tsunami. Ei ole tuolle dripperille kyllä mitään käyttöä, mutta eiköhän sen saa nopsaa myytyä, kun ei tosiaan tuo palautus kiinnosta.

Tänään oli transit ajanut suomenkin ohi näköjään koska lähetys oli saapunut suomen postiin. Sitten odotellaankin mahdolliset tullit ja kauanko kestää suomen postilla toimittaa lähetys hikivantaalta keskustaan.
    Kiinasta 5pv stadiin joten veikkaan että vantaalta kestää n. 4 arkipäivää. Etäisyys on kuitenkin melko pitkä
    ja tosiaan tän perusteella tuo vajaa 4$ on hyvinkin kohtuullinen noinkin nopeasta toimitusajasta.

VapeTrix
    Vieras
    Tänään oli transit ajanut suomenkin ohi näköjään koska lähetys oli saapunut suomen postiin. Sitten odotellaankin mahdolliset tullit ja kauanko kestää suomen postilla toimittaa lähetys hikivantaalta keskustaan.
    Kiinasta 5pv stadiin joten veikkaan että vantaalta kestää n. 4 arkipäivää. Etäisyys on kuitenkin melko pitkä
    ja tosiaan tän perusteella tuo vajaa 4$ on hyvinkin kohtuullinen noinkin nopeasta toimitusajasta.
    millä postilla sit otit et tuli nuin nopsakkaa

typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg

Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    millä postilla sit otit et tuli nuin nopsakkaa

se oli dhl mun mielestä mitä tarjosivat sieltä. hintaa tuli 3.16$ lisää

VapeTrix
    Vieras
    se oli dhl mun mielestä mitä tarjosivat sieltä. hintaa tuli 3.16$ lisää
    montas päivee se nyt kesti sit odotellaa viel saatko tullit kimppuus

Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    montas päivee se nyt kesti sit odotellaa viel saatko tullit kimppuus

Eiköhän se johonkin tyssää, joten tulli se taitaa olla. Tuossa toi matka kokonaisuudessaan.

Latest Event -- 2016-08-11 20:56 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI, 01000, Item arrived in the destination country.
    Destination Country - Cache Time: 2016-08-11 21:49

2016-08-11 20:56
    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI, 01000, Item arrived in the destination country.

2016-08-06 10:10
    Skannaus ulkomailla IPS, 01000, Data has been updated.

Skannaus ulkomailla IPS, 01000, Item posted in country of origin.

2016-08-06 09:32
    Skannaus ulkomailla IPS, 01000, Data has been updated.

2016-08-06 09:32
    Skannaus ulkomailla IPS, 01000, Item posted in country of origin.
    Origin Country - Cache Time: 2016-08-11 18:58

2016-08-09 22:36
    GBSLOX, GB, DEPARTED FROM TRANSIT FACILITY

2016-08-06 18:15
    Hong Kong, HK, Processing Completed at Origin

2016-08-06 16:58
    Hong Kong, HK, Processed

2016-08-06 15:40
    Hong Kong, HK, Arrival DHL eCommerce Facility

2016-08-06 10:53
    DPHKGA, DEPARTED FROM TRANSIT FACILITY

Deutsche Post Singapore, FI, Shipment Was Processed at Export Sorting Hub

2016-08-06 09:57
    CHINA, En route to DHL eCommerce Distribution Center

2016-08-06 09:43
    CHINA, Electronic Notification Received: Your order has been processed and tracking will be updated soon

Höyrähtänyt

Onnistu posti sössimää tämänki paketin. Lappua tuli 8.8 et voi hakea 14 mennessä. Tänää olin hakemassa, ni ei kuulema oo tullu vielä heille. Hienosti posti toimii.

Keskustelu Kaupat

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •