Sivu 176 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76126166172173174175176177178179180186 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,501 - 3,520 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

Lainaus Alkuperäinen postaaja Sotakone Näytä viesti
    Järjen köyhyys on vahva päättäjien keskuudessa joten kovan luokan kriminaalina laitoin vielä viimehetken tilauksena pari vitamiinia tulemaan, ihan vain varmuudeksi. Nyt alkaa varasto näyttämään hyvältä. Tuliko se niksa laki voimaan nyt sit ens kk puolessa välissä?
    Rajallisen käsityskykyni mukaan tässä lakisekoilussa sallittaneen niksojen ja muiden esavuke-tuotteiden tilaaminen ulkomailta vuoden loppuun asti siirtymäajan vuoksi. Korjatkaa te oi oppineet, mikäli tulkintani on väärä.

Höyrykonkari taski63's Avatar

Sijainti
    Joensuu
    Siis 15.8. - 31.12.2016 voi tilata max 20mg nesteitä. Tuo elokuun puoliväli taisi olla takarajana kovemmille liemille (21-100mg/ml).

Lainaus Alkuperäinen postaaja taski63 Näytä viesti
    Siis 15.8. - 31.12.2016 voi tilata max 20mg nesteitä. Tuo elokuun puoliväli taisi olla takarajana kovemmille liemille (21-100mg/ml).
    Juurikin näin. Kaikkee muuta voikin tilata viel vuoden loppuun ulkomailta. Se on sit ihan siitä kiinni miten tullissa lakia tulkitaan et paljon saa tilata.

Höyrykonkari Sotakone's Avatar

Sijainti
    Jyväskylä
    Juuri tätä hain kiitän.

Höyrypää Köhötin's Avatar

Sijainti
    Espoo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Juurikin näin. Kaikkee muuta voikin tilata viel vuoden loppuun ulkomailta. Se on sit ihan siitä kiinni miten tullissa lakia tulkitaan et paljon saa tilata.
    Ja tullihan tietenkin tulkitsee niin että max.10ml per tilaus.

Käy kalliiksi kun tilaa 100x10ml tilausta, jokaisesta postimaksut erikseen.

Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Jokohan sähkötupakin vastaisilla tullihenkilöillä sormet syyhyää...?

Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Jokohan sähkötupakin vastaisilla tullihenkilöillä sormet syyhyää...?
    Mä luulen et syyhyää joku muu paikka, kun on melkonen määrä opeteltavaa, että mikä on sähkötupakointiin liittyvä laite...

Siinäpä ihmettelemistä kun tulee kasa värikkäitä tiivisteitä ja lasiputkia. FT:ltä tai GB:lta voi varmaan pyytää että jättävät muutaman sanan pois. "Spare glass" tai "silicon seal ring set" ei kerro paljoakaan

Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Siinäpä ihmettelemistä kun tulee kasa värikkäitä tiivisteitä ja lasiputkia. FT:ltä tai GB:lta voi varmaan pyytää että jättävät muutaman sanan pois. "Spare glass" tai "silicon seal ring set" ei kerro paljoakaan
    Ft:ltä kun tuli ato, ka toises kirjees atopäitä, niin kuoressa lukee electronic components

VapeTrix
    Vieras
    Itse teen niin et tilaan joka kk ens vuonna jonkun tankin ja katsoo mitä seuraa jos perse palaa. Jos joutuu lusimaan kaiffarin takia niin kai se on vaan oltava 100e takia perse kipeenä sörkässä kaltereiden takana. Voipaha sanoo et thug life with vape.

Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

Mites muuten pohjat (VG ja pg) tulevat lain silmissä olemaan, jos sitä tilaisi ulkomailta, katsotaanko se minun käyttötarkoituksen takia tupakkatuotteeksi ja on näinollen laitonta, vai (tätä itse veikkaisin) yleisen/alkuperäisen käyttötarkoituksen tuotteeksi, välittämättä mitä sillä teen?

Höyrykone Tomassino's Avatar

Sijainti
    Spoon river County
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Mites muuten pohjat (VG ja pg) tulevat lain silmissä olemaan, jos sitä tilaisi ulkomailta, katsotaanko se minun käyttötarkoituksen takia tupakkatuotteeksi ja on näinollen laitonta, vai (tätä itse veikkaisin) yleisen/alkuperäisen käyttötarkoituksen tuotteeksi, välittämättä mitä sillä teen?
    Keksi toinen käyttötarkoitus..
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Siis lasten saippuakuplat saadaan isoimmiksi kun lisätään fairyveteen glyserolia! Niih! Joo-o, totta sen on ja sitä joutuu lisäämään siihen sitä paljon! Olen kokeillut. http://www.vitabalans.fi/index.php?id=132

Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    "Vain tekniseen käyttöön". Tuo kannattaa lisätä kaikkien nesteiden tuotekuvaukseen jatkossa.

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Glyseroli ja siivous
    Koska glyseriiniä käytetään siivouksessa eräänlaisena liuottimena, soveltuu se esimerkiksi joidenkin tahrojen/värjääntymien poistoon tekstiileistä – esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa vaatteeseen tulleet ruohotahrat. Glyseriini toimii tahranpoistossa parhaiten jos aineitta on mahdollista annostella suoraan tahran päälle (varmista etukäteen että käsiteltävä pinta kestää suoran annostelun); tämän jälkeen aineen annetaan vaikuttaa (jähmettyä) 10-20 minuutin ajan, jonka jälkeen tekstiili pestään pesuohjeen mukaisesti – korkeimmassa pesuohjeen mahdollistamassa pesulämpötilassa. "tänään (oikeesti) pelasin lasten kanssa sulkapalloa ja uusi vatsani oli jalkojani niin paljon edellä että rähmälleen mentiin ja mun vaaleahkot farkut taitaa tarvita vähän Glyserolia nyt"

Höyrykone Darra's Avatar

Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    "Vain tekniseen käyttöön". Tuo kannattaa lisätä kaikkien nesteiden tuotekuvaukseen jatkossa.
    Leivonnasta puhumattakaan..
    Kermavaahdosta kakkuun saa kivan makuista vaniljalla yms..
    Vadelma/Mansikka mauilla väriä kermavaahtoon..

Höyrykone ktdd's Avatar

Sijainti
    Kuopio
    VG tulee tietysti liukuvoiteeksi, tuskin sieltä tullin setä tulee katsomaan että paljonko sitä käytössä kuluu

Höyrykonkari taski63's Avatar

Sijainti
    Joensuu
    Eikös näitä (sekä VG että PG) käytetä savukoneissakin? Ja niillehän löytyy sen miljuuna käyttöä, teatterin ja konserttien lisäksi...

Höyrykone eLehis's Avatar

Sijainti
    Helsinki
    Eikös näitä (sekä VG että PG) käytetä savukoneissakin? Ja niillehän löytyy sen miljuuna käyttöä, teatterin ja konserttien lisäksi...
    Kun lisää niksaa niin porukoiden ei tarvitse käydä tauolla 3 aikaa säästyy!

Niin, vastauksia tuli, mutta ei itse kysymykseen, ehkä paskasti muotoiltu kysymys tosin. Ja toki jos joku viranhaltija minulta kysyisi 10l satsin käyttötarkoitusta, niin kyllä monta "oikeaa" käyttötarkoitusta keksisin.

Koitetaas vielä kerran, voiko noihin mikään taho oikeasti puuttua, juurikin elintarvikemaut ja pohjat?

TUKESIN MIELESTÄ myyntikielto onnistuu kemikaalilain 40 ja 45 pykälän nojalla. 40 pykälässä kielletään luovuttamasta kemikaalia vähittäismyynnistä, jos on ilmeistä, että kemikaalin käytöstä voi aiheutua erityistä vaaraa terveydelle. Viranomaistulkinnan mukaan tämä edellytys täyttyy, jos ilokaasua myydään tietoisesti päihdekäyttöön.
    Lähteenä Pykälä löytyi: Tukes kieltää ilokaasun päihdemyynnin | Ilokaasu | HS kursivoinnit itse tehty.
    Kun sähkötupakan vaaroista on nämä thl:t ja muut laitokset saarnanneet nyt reilusti, niin luulisi noiden pystyvän perustelemaan että kyseessä on "huvikäyttö" (niksallinenhan voisi olla päihdekäyttöä). Tosin en varma ole luokitellaanko nämä kemikaaleiksi. Toki tämä estäisi vasta myyntiluvat, ei tilaamista ulkomailta. Joka tosin olisi jo paha isku kotimaisille kaupoille. Kannattaako kotimaisten kauppojen laittaa tiivisteet ja pohjat tytäryhtiön alle, jonka seloste on "leivonta- ja kodinsiisteystuotteet, sekä kaikki muu laillinen liiketoiminta".

Herra Finnvape on varmaan eniten perehtynyt asioihin, onko käsitystä miten tuo nyt tulee menemään?

Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •