Se on siis sitä samaa paskaa jota ehkäpä jokainen on joskus saanut osakseen tässä valtiossa jossa kaikkia kohdellaan tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti!
no sen verran nyt asiasta että tuo isännöitsijän hitleri mäisyys johti sihen etä asia meni ilmeisesti jäihin ja ottavat huomenna yhteyttä. Perustelin asiaa ja kyselin että millä oikeudella mutta vastauksia saamatta. Enempää en lähde heidän kanssa asiaa puimaan koska niin vähän aikaa asun että en jaksa enkä ota mitään enempiä vihoja heiltä niskaan. Toki voisivat kyllä keskitty' asiakaspalvelun parantamiseen kun puhelimessa käyttäydytään kun pikkulapset.
Itse asun vuokralla ja vaikka ei ole kielletty sisällä höyryämistä niin menen aina ulos sähkökessulle kuten tein myös tupakka-aikakautenakin.
Jos itse vuokraisin omaa asuntoani (omistin joskus jopa yhden ennen avioeroa) niin voisi olla että en välttämättä haluaisi että joku siellä pössyttäisi TFV kasilla yötäpäivää vaikkakaan siitä ei "ehkä" jäisikään mitään haju/muuta haittaa.
Eli tarkoitukseni on vaan sanoa että jos vuokranantaja pyytää/kieltää tekemästä jotain niin onko ihan mahdotonta kunnioittaa hänen toiveitaan vaan alkaa heti taistelemaan vastaan, varsinkin kun on kyse näinkin pienestä asiasta kuten ulos höyryille menemisestä. Onhan se toki riesa kun joutuu ulkovaatteet pistämään niskaan ja menemään ihan ulko-oven toiselle puolelle höyryämään..
Menee kyllä pahasti offtopiciksi, mutta lisään vielä tähän, että kyllä vuokranantajat voivat joskus olla todellisia mjulkuja. Muistan 1990-luvun lopulta kun silloisen vuokraemännän puolesta vuokran kantanut isännöitsijä väitti aiheetta vuokrieni jääneen maksamatta, vaikka oli itse mokannut kunnolla kirjanpidon kanssa. Vein kaikki pankkikuitit maksetuista vuokrista ja lopputuloksena oli, että uskoi lopulta maksujen tulleen hoidetuksi asianmukaisesti. Sain kuitenkin erittäin epäasiallisen ja huomattavan kirosanapitoisen loppumeuhkan, jonka mukaan olen rikkonut sääntöjä kun en maksanut vuokraa täsmälleen eräpäivänä, vaan jopa viisi päivää etuajassaja tätä maksupäivää ei tietenkään vuokrasopimuksessa mitenkään mainittu.
Itse olen taipunut olemaan parveketupakoinnin kieltämisen kannalta, mutta vain röökin osalta. Tämä siksi, etten ole koskaan voinut sietää röökin hajua, vaikka pitkäaikainen tupakoitsija olenkin ollut. Piipun ja sikarin tuoksut ovat taas miellytäneet aivan lapsesta asti, mutta rööki on aina ollut hyihyiPaska puoli tässä uudessa laissa on, ettei se erottele eri tupakointimuotoja (ja vapottelua) lainkaan ja kaikkia paheen harrastajia rankaistaan yhtäläisesti. Satunnainen parveketupakointi esim. tupareiden tai muiden kemujen aikana on ok, mutta noin ylipäänsä sen kieltäminen ei minua haittaisi. Olen tässä asunnossa käynyt 10 vuotta parvekkeella polttamassa pikkusikareita ja on kyllä hieman hävettänyt ja omatunto soimannut, kun varsin usein joku naapureista on sulkenut ikkunan/partsin oven kovaäänisesti melkein välittömästi saatuani siggen sytytettyä... Siiryinkin sitten käytännössä tupakoimaan vain pihalla (ekasta kerroksesta kun on helppo sinne minne). Tämän hyvä puoli oli taas se, että on tullut tutustuttua talon väkeen paremmin kuin partsilla polttaessani. Nykyisin mennään toki vain höyryllä ja voin tehdä senkin pihalla jos joku niin välttämättä haluaa.
Deetwo joo asia on jo selvitetty ja sain nöyrät anteeksi pyydöt tuolta.. en ole ainoa ketä tuo isännöitsijä kiusannut. Naapurit kertoi myös tästä sorsimisesta. Toki tuo lafkahan ei mitään julkisuuteen myönnä muutenkaan.
Asiasta tupakkaan taas... Lueskelin eilen tupakan ja siitä aiheutuvien sademetsien tuhoja... Jos poltan askin päivässä kahden viikon ajan niin sitä varten kaadetaan aina yksi iso puu... Se on hiton paljon se kun ajatellaan kuinka paljon maailmassa on tupakoitsijoita. Tupakkaviljelmien lannoitteet vielä aiheuttavat syöpää polttajille ja vielä nopeampaa terveyden menetystä kehitysmaiden tupakkaviljelmien työntekijöille joista suuri osa on lapsia... Ja vielä se että siellä kärsitään nälkää kun pellot menee tupakkiviljelyyn eikä ruokaviljelyyn... Voivoi.
En löytänyt artikkeleita siitä että kuinka paljon sähkö"tupakka" tuhoaa maapalloa? Luin myös paljon tekstejä joissa sanottiin että tupakkavero ei kata terveyden menetyksiä... Okei. Taas ihmettelen suuresti että miksi höyryke on niin paha asia..?
Äkkiä päässä laskettuna sain sellaisen tuloksen että minun takiani on kaadettu noin 800 sademetsän puuta. Ja maailmassa lienee noin miljardi tupakoitsijaa? Jos nämä luvut pitävät paikkansa niin voin sanoa jatkossa jos joku höyryttelystä vinkuu, niin että ainakin teen paljon maapallon hyväksi hyvää nykyään... Myöskin eläimiä kuolee sukupuuttoon hurjat määrät siksi että sademetsiä kaadetaan niin paljon tupakan takia.
Näinkö se menee..? No voi perhana! Mutta ei kait höyrykkeen niksojen takia tarvitse puita kaataa siksi että saadaan tupakanlehdet kuivumaan? Siksihän niitä puita pääsääntöisesti kaadetaan. Käsittääkseni nikotiini on vesiliukoista ja luin että tupakanlehden nikotiini saadaan liotettua pitämällä tupakanlehteä 12 tuntia vedessä mm. En tiedä miten nikotiini uutetaan sähköröökin nestettä varten mutta en usko että siihen puuta tarvitaan..? Vai?
no jenkeissä ovat lafkat ottaneet ison askeleen ja alkaneet tomaatista tekemään niksaa en nyt muista mikä lafka tuli vaan luettua artikkeli tästä. Nyt voi kaivaa popparit esille!mutta eikös tää maapallo aika tärvelty ole jo? mitä nyt ohi mennen työmaillakin kattonu ku kaivinkoneet ja diesel koneet rallattaa tyhjäkäynillä ja eivät tee mtn niin laskee jos joka työmaakin näin tekee ja sitä koneiden määrää. Ihminen on vaan niin ahne nykyään et ajatellaan omaa persettä ja nämä valvirat ja virkamiehet ajattelee vain rahaa ei tulevaisuutta ollenkaan ja vasta siinä vaiheessa herätään pää pois perseestä ku joku saatanallinen hyökyaalto tulee. Joo meni hieman offtopiciksi mutt höyryttelyn saasteet on ehkä kullin luikaus verratuna mailman saasteeseen. Toki jos ajatellaan et nää ahneet paskat vetäis ne rahapäänsä pois perseestä ja priiffais höyryttelyä ja kukaan ei polttais röökiä olis paljo vähemmän terveyskustannuksia ja teveitä ihmisiä ja ukkeja ja isoisiä jälkeläisille. Perhana mä tarvitsen kahvia ku tällästä kirjottelen
![]()
Joo kirjotus asu puhelimella on mahtava! Tosin lukihäiriö löytyyja kahvi uupui!
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Elikkä siis lainvoimaantulo 15.8
Sen jälkeen en saa tilata suomesta yhtään mitään?
58§ Etämyynnin kielto
Tupakkatuotteiden, sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajat ylittävä etämyynti on kielletty.Myöskään Suomeen sijoittautunut elinkeinonharjoittaja ei saa myydä tai muutoin luovuttaamainittuja tuotteita kuluttajalle kuluttajansuojalain (38/1978) 6 luvun 7 §:n 2 momentissatarkoitettua etäviestintä käyttäen.
Mitä 58 §:ssä säädetään sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajat ylittävästä etämyynnistä,sovelletaan 1 päivästä tammikuuta 2017
Eli 15.8 alkaen ei Suomessa saa myydä etäviestintä käyttäen tupakkatuotteita, sähkösavukkeita (eikä käsittääkseni sen osia, jotka Valvira määrittelee vielä tarkemmin) eikä nikotiininesteitä (sitten kun niitä ylipäätään tulee Suomessa myyntiin). Mitään muuta ei ainakaan tämä pykälä kiellä myymästä etäviestintä käyttäen.
Lasketaanko perinteinen postimyynti etäviestimen avulla tehdyksi myynniksi? Siinähän voisi olla porsaanreikä laissa ja höyrykauppiaat voisivat julkaista perinteisiä postimyyntikatalogeja a la Anttila ja jatkaa myyntiä normaalistiMyyntitapahtuma ei tietenkään olisi yhtä jouheva kuin mihin olemme nykyisten nettikauppojen aikakaudella tottuneet, mutta ei tästä nyt niin pitkä aika ole kun nettimyyntiä ei ollut edes olemassa... Kuka muistaa vaikka levykauppiaiden postimyyntiluettelot vielä 1980-90-luvuilta..?
Argh, ja pikaedit ja mites tässä tapauksessa varmistettaiisin ostajan ikä ja tyssäiskö siihen? Tosin olihan ennenkin myynnissä kaiken maailman K-18-kamaa (pjornoa yms) silloinkin...
Sähkötupakan määritelmästä seuraa tuo osamyyntikielto: "(18) sähkösavukkeella tarkoitetaan tuotetta, jonka avulla voidaan hengittää sisään nikotiinipitoista höyryä suukappaleen kautta, sekä kyseisen tuotteen osia;" Mielenkiintoista tosiaan nähdä, miten pieniin nippeleihin Valvira sähkötupakan purkaa tai vastaavasti miten laajasti sähkötupakka määritellään.
Kun etämyyntikielto laajenee rajat ylittäväksi, pykälä on taas yksi esimerkki säädöksestä, jota on vaikea ellei mahdoton valvoa. Voi, voi tullimies parkaa. Voi, voi kansalaista, joka leimataan tiivisterenkaan takia rikolliseksi.
^ Etäviestimellä tarkoitetaan puhelinta, postia, televisiota, tietoverkkoa tai muuta välinettä, jota voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että osapuolet ovat yhtä aikaa läsnä. (Tupakkalaissa viitattu Kuluttajasuojalain pykälä)