Sivu 162 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62112152158159160161162163164165166172 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,221 - 3,240 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

Nyt sitten päivämäärä selvisi, eipähän tartte enää arpoa milloin uusi laki astuu voimaan. Eli 15.8 asti mennään nykyisillä pykälillä, sitten pikkuhiljaa tiukentuu.
    "Not a bad life really"

Höyrykone Kynä's Avatar

Sijainti
    Tuusula
    Näyttäs olevan kielletty päiväyksen jälkeen myös sähkösavukkeiden etämyynti. Elikkäs ilmeisesti laitteet.
    Uups siinähän olikin maininta siirtymäajoista, mutta ei vaan ollu aikataulua.

Eli saako suomen ulkopuolelta tilata vielä 1.1.2017 asti?

Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomi-50 Näytä viesti
    Eli saako suomen ulkopuolelta tilata vielä 1.1.2017 asti?
    "Saako tupakkatuotteita tai sähkösavukkeita tilata netistä?

Ei saa. Sekä rajat ylittävä että Suomen sisäinen netti- ja muu etämyynti on uuden tupakkalain mukaan kiellettyä.

Sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajat ylittävän etämyynnin kieltoa sovelletaan 1.1.2017 alkaen.

"
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Näyttäs olevan kielletty päiväyksen jälkeen myös sähkösavukkeiden etämyynti. Elikkäs ilmeisesti laitteet.
    Uups siinähän olikin maininta siirtymäajoista, mutta ei vaan ollu aikataulua.

Mitkähän mahtaa olla sanktiot jos kiinasta tulee "model ship parts" kuten yksi tilaamani RTA oli luokiteltu.

Höyryttelijä

Sijainti
    Kroatia, Brela
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Aikaherra Näytä viesti
    Mitkähän mahtaa olla sanktiot jos kiinasta tulee "model ship parts" kuten yksi tilaamani RTA oli luokiteltu.
    model ship part.. meistä tulee yhdessä yössä kaikista mallien ja lennokkiwn yms. rakentelijoita

Höyrykone Beenari's Avatar

Sijainti
    Hässlinki
    Tai sitten tilaillaan ihan o-renkaita: https://www.fasttech.com/product/2066601

Ja tilauksen yhteydessä pyydetään toimittajaa nimenomaan merkkaamaan lähetyksen sisältö e-savuke varaosiksi. Sitten vaan odotellaan että tulli nappaa kiinni, suorittaa tutkinnan ja määrää sanktion. Aivan varmasti löytyy jostakin toimittelija joka kirjoittaa jutun lehteen siitä että on rangaistu suomalaista o-renkaiden salakujetusyrityksestä. Ja tottakai jos vaan on mahdollista niin asiaa viedään vaikka korkeimpaan oikeuteen saakka....

Ja jos tulli ei puutu e-savuke varaosien salakuljetukseen niin valitetaan jonnekin ja pakotetaan tulli tutkimaan joka saatanan kirje ja paketti mikä maahan saapuu läpikotaisin. Josko löytyisi jotakin.... Bye bye ulkomaankauppa.
    #teamStarre

Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.

Höyrykonkari

Sijainti
    Hämeenlinna
    jippii, onneksi tuossa nyt oli selkeä päivämäärä, ja se ei ollut jotain tasoa viime viikko... siihen saakka aikaa kerätä varastoon vielä roinaa ja niksaa... sitten kun roinat ja niksat loppuu, katsotaan lisää miten maassa ollaan ja miten maa makaa... ja naapuri ei voi valittaa jos höyryttelen parvekkeen oven sisäpuolella.... vaikka ovi olisi auki....

Oho. Väärä paikka
    Viimeksi muokannut vinokone; 29.06.16 kello 23:10.

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    No saakos täällä sitten ostaa ja myydä laitteita yksityisiltä henkilöiltä 15.8 jälkeen?

Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    No saakos täällä sitten ostaa ja myydä laitteita yksityisiltä henkilöiltä 15.8 jälkeen?
    Varmaan forkan pitäjät päättää, kun lain henki on selvillä.
    Laissa kielletään etämyynti aika selkeästi mutta nähdäkseni myyntirajoitukset koskevat muuten vähittäis- ja tukkukauppaa. Tämäpäs onkin jännä juttu.

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Varmaan forkan pitäjät päättää, kun lain henki on selvillä.
    Laissa kielletään etämyynti aika selkeästi mutta nähdäkseni myyntirajoitukset koskevat muuten vähittäis- ja tukkukauppaa. Tämäpäs onkin jännä juttu.
    Olis kyllä sääli jos ei "julkisesti" enää voisi kauppaa käydä laitteiden kanssa...

Olis kyllä sääli jos ei "julkisesti" enää voisi kauppaa käydä laitteiden kanssa...
    Olisi. Mutta tuo "sähkötupakka"myyntikielto on aika veikeä. Jos irrotan modin ja tankin toisistaan, onko minulla edelleen "sähkötupakka"? Vai kenties kaksi? Minusta ei yhtään.

Höyrykone esu's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Olisi. Mutta tuo "sähkötupakka"myyntikielto on aika veikeä. Jos irrotan modin ja tankin toisistaan, onko minulla edelleen "sähkötupakka"? Vai kenties kaksi? Minusta ei yhtään.
    Siellä tais olla määritelmässä laitteet tai niiden osat.
    Viimeksi muokannut esu; 30.06.16 kello 00:12. Syy: autokorrekki prkl
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Mun tietääkseni niitä on sellaisia "wattisäädettäviä taskulamppujakin 510 kierteellä nykyään"

Höyrykone esu's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Mun tietääkseni niitä on sellaisia "wattisäädettäviä taskulamppujakin 510 kierteellä nykyään"
    Ft:ltä löytyy ledilamppu 510 kierteeseen. Ei oo tullu laitettua koriin kun ollu tärkeämpiäkin.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

Laki ei käsittääkseni koske yksityishenkilöiden välisiä sähkösavukelaitteiden kaupankäyntejä.

" Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

Höyrykone ktdd's Avatar

Sijainti
    Kuopio
    Eli siis rajat ylittävä etämyynti kielletään 1.1.2017 mutta Suomen sisäinen kielletään 15.8.2016?

Höyrykone zkys's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Eli siis rajat ylittävä etämyynti kielletään 1.1.2017 mutta Suomen sisäinen kielletään 15.8.2016?
    Juuri näin nykytiedon valossa.

Tuntuisi vähän että kyllä tuo kielto koskee myös yksityishenkilöiden välistä kauppaa, mutta tuskin ketään sitä kiinostaa valvoa.

En ainakaan laista löytänyt kohtaa jossa mainittaisiin mitään ykstyishenkilöiden välisestä kaupankäynnistä. Pykälissä puhutaan kuluttajan/yksityishenkilön ja elinkeinoharjoittajan välisistä asioista. Voin toki olla jo sokeutunut tuolle lakitekstille. Tässä lopullinen versio päivämäärineen ja nimmareineen: http://stm.fi/documents/1271139/2964...9-be7aaf0d6d72

" Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •