Finnvapelta tuli nesteitä, pullo tiramisua, pullo mentholia ja pullo red cow (energiajuoma jos joku ei arvaa). IKV IO6 tiputin jo "pari" tippaa tiramisua, antaa sen kostua. Kahvi tippumassa niin kohta saa aloittaa arvostelun. Oma haju/makuaistini on luultavasti aika peruskauraa, pari kaljaa tunnistan toisistaan. En maista viinien mansikkaisia ja hieman hikisen varpaan makuja. En osaa juuri makuja etsiä tai tunnistaa niiden vivahteita. Tosin tiedän mikä menee ja mikä ei. Tätä arvostelua varten koitan vähän tarkemmin maistella.
Testit suoritan näin alkuvaiheessa pelkästään io6:lla (1.5ohm), myöhemmin otan boget käyttöön. Laitteena minilava
Nesteet tarkemmin:
Liqua tiramisu by Ritchie group (pg ja vg lukee ainesosissa, määrää ei, pg on ensin ja vg sitten)
Finnvape red cow (50% pg & 50% vg)
Finnvape menthol (50% pg & 50% vg)
Ensiksi vuorossa tiramisu,
ei aamukahvin kanssa sovi menthol (paitsi analoginen) tahi red cow. Tippoja tuoreeseen atoon, aika voimakas haju osuu nenään, kyllähän tuo tiramisua muistuttaa. Varovaisesti ensinmäinen imaisu, kyllähän tämä tiramisulle maistuu.Sitten tulee vähän saippuamainen maku. Io6 uutena ilmeisesti, tuosta lukenut että kestää vähän aikaa ennenkuin tuo keinotekoinen maku katoaa. Noniin, io6 sisäänajettu. Suurinosa saippuamaisuudesta katosi sillä. Lavalla testasin tämän.
Maku alkaa pääsemään vähän paremmin esille. Joku tuttu maku tässä on, en ole varma että onko se tiramisu vai joku viina.
Pisteitä 7.5 Suosittelen kokeilemaan RY4-sekoituksena.
Menthol,
aamukahvin jälkeen vähän virkistynyt olo. Tuo io6 alkumaku voi sekoittaa testiä liikaa. Kokeeksi 3ohmin boge. Kortsu-menetelmällä täytetty. Huomiona erittäin raikas ja pirteä haju. En ole omissa menthol-seikkailussa noin vahvaa hajua vielä muistaakseni kohdannut, eli pelkkä haju nostaa toiveita. Eka imaisu, kylmyys leviää suussa, suusta nieluun, nielusta nenään ja sieltä ulos. Erittäin raikas kokemus, tuota tunnetta voisi kuvata hyvin ne extra-raikkaat mynthonit, tosin tämä oli vähän vahvempi. Tästä pari henkosta myöhemmin maku alkaa tasoittumaan ja tuota alkua jää vähän kaipaamaan. Väittäisin että erotan spearmintin tästä, sen vihreän jenkin. Jotenkin raikkaampana tosin. Voltteja en uskaltanut kauheasti nostaa, 4.5v ja maku kärsi, olen itse 3.7-4.2v välillä menthol-makujen kanssa. Maku tässä on niin vahva että varmasti kestää nikotiini-basen lisäämistä, itse tykkään 6-12mg välillä olevista nesteistä, siihen tämä ainakin soveltuu hyvin. Höyryn tuotto bogen kanssa ja matalilla volteilla hyvää. Tuota höyryn määrää ja throat hittiä en kunnolla osaa arvioida enkä halua. Mielestäni se joko tuottaa höyryä hyvin tai huonosti ja throat hittiä en itse kauheasti arvosta, ainakaan kovaa sellaista, joten en myöskään pyri siihen.
Arvosana: Mentholin/Mintun ystävälle 9+ ja muille 8. Itse tykkään mentholista, uskoisin että tätä tulen finnvapelta tilaamaan, ehkä jos tilaa ulkomaila 24mg vahvuista mentholia (tai vahvempaa) ja sekottaisi tähän, voisi saada tuota mintun makua hävitettyä (jos haluaa puhtaamman mentholin). Suosittelen kaikkia ketkä mentholista/mintusta tykkää testaamaan tätä.
Red Cow.
Bogella taas, 3ohmia ja kortsutäyttö. Maku eroaa aika paljon muista "energiajuoma-nesteistä" mitä olen maistanut. Tässä jää se "omenaisuus" (en osaa sitä paremminkaan kuvata) taka-alalle ja esiin nousee maku niistä energy-shoteista, niitä pikkuisia muovipulloa jossa on sitä hiilihapotonta energiajuomaa. Tai vaihtoehtoisesti se energiajuomien jälkimaku. Höyryä tulee hyvin, mitä muuta 50/50-nesteeltä voisi muka odottaa?
Arvosana: energiajuomien/shottien ystävät 8+, muut 7+. Tarkemmin en näin lyhyen otannan perusteella osaa sanoa. Updatea tähän myöhemmin. Koitan sekoittaa tätä 24mg energiajuoman kanssa ja raportoin sitäkin.