Ei taida nämä asiat muuttua paremmaksi mellakoimalla. Tarvittaisiin eliitin sisälle höyryttelyä puolustavia vaikutusvaltaisia ihmisiä. Tai korruptoitunut päättäjä ja ruskeita kirjekuoria.
Itse ennustan että parin vuoden päästä Suomessa höyryttely laillisin keinoin on ajettu käytännössä alas. Aluksi kaupat hankkivat luvat ja hyllyyn lakimuutoksen mukaisia ylihintaisia ja tehottomia höyrystimiä sekä riistohintaista e-nestettä. Vuoden jälkeen 98% myyjistä jättää luvat uusimatta koska ei vain kannata. Konkarit eivät osta ja muut eivät edes tiedä että sähkötupakkaa on jossain myytävänä. Ne jotka kauppojen tuotteita ovat testanneet kyllä kertovat lähipiirille ettei kannata. Ollaankin äkkiä tilanteessa että kivijalat eivät myy mitään ja nettikauppa on kielletty. Mitäs sitten? No sittenhän voidaankin jo ajaa sähkärille totaalikieltoa. Koska kukaan ei myyntitilastojen mukaan käytä. Koska lapset. Koska ei ole tutkimuksia. "Askel kohti savutonta Suomea".
No jos tuulipuku kansa menisi sinne eduskunnan eteen niin voisi jtn edistystä tapahtua, sen sijaan leikataan opikelijoilta ja köyhiltä ne viimesetkin ranskanleivät pöydästä. Ei suomessa ole korruptiota, vain hyvä veli järjestelmä sulle-mulle systeemillä, puolet ekunnan kavereista jollain tavalla sekaantunut mamu, lääke tai vuokra pisneksiin. Omaa persettä siellä ajatellaan ja firman johdon poonuksia.
Juurikin näin, Ensinäkin luvat ovat niin järkyttävän kalliita ettei ne kannata, ei kivijalka myymälöillä ole mitään mahdollisuuksia toimia tän byrokratian keskellä. toisekseen jos Morrisin jampat syöttävät liukuhihnalta onnettomia ego kopioita millä voi heittää vesilintua niin media ottaa kyllä koppia aiheesta, media seksikäs aihe kun tämä vapottelu on.
Viimeinen vaihtoehto on oikeestaan ostaa nesteet facebuukista tai jostain muualta.
Muutama sivu takaperin löytykin hyvä kommentti hilajoenantilta: Suomi on persereikä maa millä tahansa mittarilla mitattuna.
E: https://www.youtube.com/watch?v=_f9b...ature=youtu.be Suosittelen katsomaan, kestää 8min.
Viimeksi muokannut Sotakone; 13.03.16 kello 23:15.
No ainakin oon ollut näissä mielenilmauksissa ainakin mukana kyltin kanssa jossa juuri osoitettiin mieltä opiskelijoiden puolesta. Ja silloinkin olin kun duunareita puolustettiin olikohan tämä yleinen lakko päivä.. Noloa tai ei mutta kyllä suomalaiselta viedään pian sukatkin jalasta hävettää kyllä että omakin edes mennyt ukki on sotinyt aikoinaan itsenäisyyttä joka on pitkälti tuhottu... Mutta jätetään nyt tilaa tänne järkevimille viesteille nyt.
OT: Itse olin jo alaikäisenä mukana keskiolut R-kioskeihin marssissa tämä tapahtui muistaakseni joskus 70-80 luvun vaihteessa.. Tuon jälkeen ollut hiljaisempaa minulla fyysinen kannanotto & osallistuminen..
FLAVOUR VAPERS 1% FINLAND
Meinasin laittaa faceen Vapocalypse-tietoiskun. Onko seuraava jokseenkin totuudenmukainen ja ajantasainen?
Huomio kaikki höyryttelijät! Valitettavasti rakas harrastuksemme tulee muuttumaan radikaalisti vaikeammaksi lähitulevaisuudessa. Tupakkalain tiukentamisesta on päätetty EU-tasolla ja uuteen tupakkalakiin tulee sisältymään myös sähkötupakkatuotteet. Lain on määrä astua voimaan Suomessakin 20. Toukokuuta (20.5.2016). On mahdollista että tämän jälkeen on vielä lyhyt siirtymäaika jonka aikana kaikki uudet rajoitukset eivät ole vielä voimassa.
Lain voimaantulon jälkeen ainakin seuraavat asiat tapahtuvat todennäköisesti
- Sähkötupakkalaitteiden ja nikotiininesteiden etämyynti (nettikauppa) on kielletty
- Nikotiininesteitä ja laitteita myydään suomalaisissa kaupoissa (luvanvaraisesti) mutta tupakkatuotteiden tapaan ne ovat piilossa ja pullollisessa täyttönestettä saa olla enintään 200mg nikotiinia
- Myytävissä atomisaattoreissa tulee olla mm. lapsiturvallinen nestesäiliö jonka kapasiteetti on enintään 2ml sekä muita turva-ominaisuuksia jotka todennäköisesti pilaavat tuotteen käytettävyyden
- Muita kuin tupakanmakuisia täyttönesteitä ei saa myydä
- Suomessa myytävien tuotteiden hinta on verotuksen ansiosta moninkertainen verrattuna nykyiseen
- Höyryttely on kielletty samoissa paikoissa kuin tupakointikin
Tällä hetkellä tilanne on entisellään eli laitteita ja nikotiininesteitä (ETA-alueelta) voi vielä tilata omaan käyttöön. Lakimuutosten jälkeen netistä voi hyvin todennäköisesti edelleen tilata mm. makuaineita, pohjanesteitä (pg ja vg) ja varaosia laitteisiin.
Jos siis aikomuksenasi on jatkaa höyryttelyä eli et halua palata tupakkatuotteiden kuluttajaksi tai lopettaa kokonaan niin nyt on aika varautua tulevaan.
Ilmeisesti nikotiinipohja on ainut asia mitä nyt kannattaa hamstrata? Kaikkea muutahan saa tulevaisuudessakin samalla tavalla netistä.
Vähän vaniljatiivaria kahviin, pg/vg pohjaa saippuan tekoon ja kupariputki+akku vaikka lampun virtalähteeksi.![]()
Dripperit, luultavasti säädettävät modit, ehkä yli kaksimilliä vetävät tankit, riippuen lain tulkinnasta...
Ei löydy sitten enää laillisesti.
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
Twisted420 revikoi tuon Joyetechin laitteen jonka kai pitäis olla määräysten mukainen. Yllättävän hyvin pöhisee.
Osattu odottaa tuota. Tässä maassa kaikki on mahdollista ei kannata jättää mitään arvailujen varaan. No onneks ite olen varautunut ja kerkee hyvin hommata vielä lisää. Laitteita/rba vehkeitä ihan tarpeeks omaan käyttöön ja nikotiinia melkein litra no hätä😇
Minkähän arvonen tommonen litran satsi 100 niksaa on parin vuoden päästä, jos nuo pelotellut hinnat tulee pikku pulloille.
Kaiketi merkittävin nettitilaamisen este jatkossa on että osa EUn ulkopuolisista myyjistä lopettaa tiettyjen tuotteiden toimittamisen tänne.
Toinen tekijä on että jostain piparimausteesta tai putkenpätkästä tuskin häkki kolisee. MUTTA luulen vahvasti että parisataa milliä satasta nikotiinia tuottaa ihan toisen luokan sanktiot, rikosrekisterin, ym. muuta vmäistä jos kiinni jää. Varastoon siis.
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja