No ei mua se laillisuus kiinnosta, jos jää tulliin niin sitten tilataan uudestaan. Kyllä sieltä joku pullo läpi tulee![]()
Tosin tuossa laissa määritellään ensimmäiseksi mitä milläkin määritelmällä tarkoitetaan ja:
Kielletyt lisäaineet ja ominaisuudet
Kuluttajalle ei saa myydä
tai muutoin luovuttaa:
1) savuketta tai kääretupakkaa, jossa on tunnusomainen tuoksu tai maku
Eli tuo makukielto koskisi tuolla perusteella vain ja ainoastaan savukkeita ja kääretupakkaa. Nesteet olisi tuon perusteella rajattu pois tuon makukiellon piiristä.
Minä ainakin sain sen käsityksen että makuainekielto ei koske sähkötupakkaa, koska pakkauksessa pitää kertoa mitä aromia siinä on.
Tuota niksa asiaa mä tässä puntaroin. Tekis mieli pistää tilaukseen, mutta jos uhkakuvana on joku lääkerikos tms. syyte niin ei.
Eihän siitä tule ku vähän sakkoja jos jää kiinni, ei edes rikosrekisteriä.
24§ 2)
jos nesteellä ei ole sellaisia ominaisuuksia eikä neste sisällä sellaisia lisäaineita, joita11 §:n 1 momentin 1—6 kohdan mukaan ei saa olla tupakkatuotteessa
Eli koskee myös nesteitä, vaikka itse kohdan määritelmästä saakin toisenlaisen kuvan. Mukaanlukien nikotiinittomia, josta säädetään 25§:ssa
Tiivistettynä koko paska:
Tupakkalaki tiukentuu - hallituksen esitys eduskunnalle - Artikkeli - Valtioneuvosto
.
Tuon sivun alapuolella on: Kysymyksiä ja vastauksia hallituksen esityksestä eduskunnalle tupakkalaista
Onpas kummallista kun se ei toimi...
Olisko nyt sopiva hetki pistää foorumi yksityiseksi?
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
Ennenpitkää yli Xmg/ml vahvuisen niksan hallussapitokin kielletään, jolloin alkaa suuri Nikotiininkätkentä, omana lisänään virginialaisen kotikasvatus...
"Rikospoliisin nikotiiniryhmän ns. tynnyrijupakka laajenee. Tutkimuksissa on mm. pahamaineista Nallekarkkia takavarikoitu pelkästään Uudeltamaalta jo satoja litroja..."
Näin paljon tavallista kansalaista kuunneltiin jälleen... huoh.. hamstraus jatkuu siten että lempilaitteet ei tästä taloudesta lopu ainakaan kesken. Eikä niiden arvo tuu tiemmä tällä menolla ainakaan laskemaan..
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
Onnistuukohan nikotiinin tislaus kotioloissa nicotiana rusticasta?![]()
![]()
Eniten tossa esityksessä harmittaa kun en voi enää käydä täyttämässä höyryttimeni patruunaa liikkeessä, vaan olen pakoitettu ostamaan uuden patruunan. Tämä on kuitenkin ollut niin kätevä ominaisuus.
-Gerstensaft über alles!
"Not a bad life really"
Tämä oli odotettavissa.
No kohta alkaa rajut alet kotimaisissa nettikaupoissa.