Sivu 25 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152122232425262728293575125 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481 - 500 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

Höyrykone WonderC's Avatar

Sijainti
    Kerava
    Niin kauan kun tupakasta saatu verotulo ylittää siitä koituvat menot, ei tule tapahtumaan.
    Huvittaa vaan kun kuluja lasketaan, niin mukana kaikki mahdollinen aamuisen märän pierun aiheuttamista kalsarin pesuista lähtien, mutta toiseen suuntaan ei ole kuin tupakkaverosta saadut tulot.
    -Gerstensaft über alles!

Höyrypää Deetwo7's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Niin kauan kun tupakasta saatu verotulo ylittää siitä koituvat menot, ei tule tapahtumaan.
    Huvittaa vaan kun kuluja lasketaan, niin mukana kaikki mahdollinen aamuisen märän pierun aiheuttamista kalsarin pesuista lähtien, mutta toiseen suuntaan ei ole kuin tupakkaverosta saadut tulot.
    Näinpä. Taannoisen 1,5miljardin summa kuulostaa hurjalta.. Kunnes lukee itse laskelmat ja todetaan että yli 20% siitä johtuu arviosta että tupakoitsija käy kaksi kertaa noin 8min tauolla enemmän kuin tupakoimaton. Ihan kuin työaika olisi 100% tuottavaa muutenkaan

Loppupeleissähän höyryttelijä joutuu maksaaan nykyistä enemmän, valikoimat kapenee ja vapaus viedään (loputkin siitä siis..).
    Toivotaan että päättäjät tulisivat jäärkiinsä ja seuraisivat Iso-Britannian mallia asiassa; siellä tupakointi on vähentynyt kun jopa NHS on puhunut enemmän höyryn puolesta kuin vastaan.
    ClubVapea.es tiimi
    http://clubvapea.es/fi

Höyrypää japau's Avatar

Sijainti
    kotona
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ClubVapea Näytä viesti
    Loppupeleissähän höyryttelijä joutuu maksaaan nykyistä enemmän, valikoimat kapenee ja vapaus viedään (loputkin siitä siis..).
    Toivotaan että päättäjät tulisivat jäärkiinsä ja seuraisivat Iso-Britannian mallia asiassa; siellä tupakointi on vähentynyt kun jopa NHS on puhunut enemmän höyryn puolesta kuin vastaan.

Tämä kyllä viittaa siihen ettei se briteissäkään ruusuiselta vaikuta.

https://health.spectator.co.uk/the-e...ing-to-an-end/

Tuohon Iltalehden uutiseen liittyen kannattaa lukaista tämä (tarkemmin kohta 3.1) : The tobacco endgame ? a critical review of the policy ideas « The counterfactual

" Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

Maran lausunto on muuten hyvä sähkötupakan osalta, https://www.mara.fi/site/attachments...i_28092015.pdf

Lainaus Alkuperäinen postaaja tpyyluoma Näytä viesti
    Maran lausunto on muuten hyvä sähkötupakan osalta, https://www.mara.fi/site/attachments...i_28092015.pdf
    MaRalle pinnat, pikaisesti luettuna kieltämättä loistava lausunto lakiehdotuksesta.

Niin moni taho esittänyt vastaavia lausuntoja, että toivottavasti tulevaan lakiin muutoksia tehdään. Eli Suomessa ei jatkossa, sähkötupakan osalta, toteutettaisi tiukempaa sääntelyä kuin EU edellyttää.
    "Not a bad life really"

Lienee välillä hyvä muistuttaa että jos ette ole vielä allekirjoittaneet adressia höyryttelyn sääntelystä niin käykääpä ihmeessä tekemässä se: Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti! - Adressit.com

" Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

Höyrypää moonhoax69's Avatar

Sijainti
    Pirkanmaa
    Jos tupakkalaki menee kaikilta osin läpi, niin eiköhän nosteta porukalla joukkokanne Suomen valtiota vastaan, kun joutuu palaamaan idioottilain takia myrkyllisen tupakkaan. Meitähän on kuitenkin iso porukka! Aiemmin on käräjöity tupakkayhtiöiltä vastaan (?)
    Viimeksi muokannut moonhoax69; 24.10.15 kello 12:22. Syy: Typot

Olen mukana nostamassa, mutta tupakkaan en palaa tuli laista millainen tahansa.

Höyrykone ajax universal's Avatar

Sijainti
    Oulu
    jos kaikki menee päin vittua niin ollaan mukana ku peräpukama >:3

Höyrypää moonhoax69's Avatar

Sijainti
    Pirkanmaa
    Lainaus Alkuperäinen postaaja messsucher Näytä viesti
    Olen mukana nostamassa, mutta tupakkaan en palaa tuli laista millainen tahansa.
    En minäkään tule polttamaan tupakkaa enää ikinä, mutta olisi mielenkiintoista katsoa mitä tapahtuisi kun nostettaisiin joukkokanne ja se perusteltaisiin juurikin niin, että valtio "pakottaa" tupakasta irtipäässeet takaisin tupakointiin.

Lainaus Alkuperäinen postaaja moonhoax69 Näytä viesti
    En minäkään tule polttamaan tupakkaa enää ikinä, mutta olisi mielenkiintoista katsoa mitä tapahtuisi kun nostettaisiin joukkokanne ja se perusteltaisiin juurikin niin, että valtio "pakottaa" tupakasta irtipäässeet takaisin tupakointiin.
    Olisihan se mielenkiintoista, minulla tosin ei ole mitään luottamusta suomen oikeusjärjestelmään. Patja sanoisi röökitauolla tuomareille, että tämä pitää nyt ratkasta sillä, että höyryttelijöillä on vaihtoehtona WHO:n ja Patjan hyväksymät nikotiinikorvaushoidot, joten kansanterveyden nimissä niillä ei pidä mitään muuta olla, ja asia olisi loppuun käsitelty, itse oikeussalishow olisi vain ajan hukkaamista.

Olen kyllä kauhean kyyninen Mutta en ole koskaan ollut lukiossa, missä aivopestään kritiikittömästi uskomaan miten mahtavan täydellinen oikeus- ja poliittinen järjestelmä Suomessa on.

Oikeusistuin tulkitsee lakeja, yleisesti ottaen oikeusistuimen homma ei ole päättää onko lainsäätäjän tekemä laki perusteltu tai hyvä. Tuo on sen lainsäätäjän, eli eduskunnan homma.

Itse unelmoin villeimmissä unelmissa, että jos em. laki menisi läpi, niin jokainen höyryäjä äänestäisi jaloillaan. Moni asiahan on täällä hyvin verrattuna ulkomaihin tietty, mutta viimevuosina lentänyt niin paljon paskaa tuulettimeen poliittisella puolella ettei pikkuhiljaa tekisi mieli maksaa penninjeniäkään veroja yhtään missään muodossa. Jos koet saavasi huonoa palvelua kaupasta A niin luultavasti viet jatkossa rahasi kauppaan B? Mutta tää nyt on tätä samaa nyrkki taskussa uhoamista + oma maailmankatselmus niin suppea, että luultavasti siinä hypättäisiin vain ojasta allikkoon. Onneksi en ole diktaattori.

Höyryttelijä

Sijainti
    Tampere/Nokia
    Mietinpä tässä että miten voidaan kieltää e-nesteiden maut? Samallahan pitää kieltää leivonnassa käytetyt esanssit, eukalyptys- mentholrakeet/pastillit. Sitä paitsi onhan nikotiinipurkassakin makua, pitäähän nekin sitten kieltää. Saatavaksi vain nikotinin makuista purukumia...

Höyrypää Deetwo7's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jan Näytä viesti
    Mietinpä tässä että miten voidaan kieltää e-nesteiden maut? Samallahan pitää kieltää leivonnassa käytetyt esanssit, eukalyptys- mentholrakeet/pastillit. Sitä paitsi onhan nikotiinipurkassakin makua, pitäähän nekin sitten kieltää. Saatavaksi vain nikotinin makuista purukumia...
    Kieltämällä maustetut e-nesteet. Ei siinä tarvitse elintarvikkeisiin koskea, kun säädetään vaan niitä joista voidaan olettaa että on tarkoitettu nesteiden "maustamiseen". Toki makuaineet jää markkinoille, mutta niitä ei saisi myydä tai luovuttaa nikotiininesteiden yhteydessä tai läheisyydessä.
    Purkka kuuluu lääkelain alle, tupakkalaki ei koske sitä.

HöyryGuru Troll from behind's Avatar

Sijainti
    Pietarsaari
    Eli ne joutuu hakemaan leivonta- tai juomaosastolta?
    KGO & Twist

Lainaus Alkuperäinen postaaja tpyyluoma Näytä viesti
    Oikeusistuin tulkitsee lakeja, yleisesti ottaen oikeusistuimen homma ei ole päättää onko lainsäätäjän tekemä laki perusteltu tai hyvä. Tuo on sen lainsäätäjän, eli eduskunnan homma.

Höyryttelijä

Sijainti
    Tampere/Nokia
    Ihmettelen vain että miten joku voisi kieltää maut joissa ei ole nikotiinia. Havainnollistanpa asiaa. Menen kauppaan ostan sieltä luvallista/verollista e-nestettä nikotiinalla. Samalla ostan eukamenthoolia pussillisen. Kumpaa se kaupan kassatäti ei minulle myy?

Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •