Koitin hakua mut ei löytynyt vastausta eli voiko nichrome lankaa käyttää wattisäätöisessä? Vai onko se suositelvaa vain lämpösäätöisessä modissa?
Varmaankin tyhmä kysymys mutta kysympä kuitenkin. Mikäs meni pieleen kun vaihdoin pumpulit subtankkiin ja kun oikein kovasti ketjussa höyryttelee päräyttää dryhittiä.
Noniin menihän sit nikkelit sekaisin. Nicrome on 80% nikkeli 20% chrome ja ni200 tietysti 100% nikkeli. Noilla suhteilla luulisi että nicrome käyttäytyy lähes samalla tavalla kuin pure nikkeli mutta en ole kemisti joten en ihmettele siitä sen enempää, kanthalissa pysyn itse.
Viimeksi muokannut Petsku89; 21.09.15 kello 08:57.
Ajattelin kysyä viisaammilta, mistä ongelmani saattaisi johtua.
Nyt olen tässä jonkin aikaa tehnyt noin puolentoista ohmin atoja Subtank Miniin, mutta jostain syystä resistiivisyys nousee modin mukaan välillä omia aikojaan 1.5:sta välillä yli kahden ja "hyvällä" tuurilla myös yli viidenkin aika ajoin. Vähitellen palautuu lähemmäksi alkuperäistä arvoa ja nyt sitten jäi kyykkimään kahden kieppeille resistiivisyys.
Pari kyssärii.
1. Onko spaced coilin tekoon ihan "hyvä tapa" jos vaan venyttää valmiiksi käännetyn coilin sopivaksi ilman ruuvi temppuilua jos välit on tasaiset?
2. Pitääkö coilin puhdistukseen tehdä jotain muuta kuin kuivapoltto?
Olen vaan kuivapolttanut karstat ja viimeks vetäsin ihan sormella vähän kiinteämmät kököt ja kevyt hehkutus.
3. Kokeilen tässä varmaan tänään ekaa kertaa twistaa 26 gaugen .4mm kanthalista coilin. Eikö siinä ole vähän sama kun paralellissa että ohmit puolittuu ja saa enemmän leveyttä oliko tuossa joku muukin hyöty?
Pahoittelut nämä kyssärit varmaa toistuilee täällä mutta vastaa ken jaksaa/viitsii.
Mä käännän spacedit niin aina että suoraan ruuvarin ymärille ihan reilusti erilleen ja sen jälkeen työnnän nippuun. Se vietärimäsiyys työntää sitä takasin sen verran juuri että jää sopivat rakoset. Joskus joutuu kiristämään pakkaa vielä ja toistamaan useamman kerran että välit tasoittuu ja välillä jopa ruuvarin kanssa autan hieman.
Itse kuivapolttelen coilit sen verran usein ettei tarvii edes muuta tehdä (sormella pyyhkästä), muuta en tee.
Twistatessa ohmit laskee, kyllä.
E: Aina pitää kysyä jos ei ole varma. Kysymyksethän ei ole tyhmiä vaan ne vastaukset useimmin![]()
Jos saat sillä mielestäsi hyvin toimivia käämejä, sanosin et se on helvetin hyvä tapa
Tapoja sekä tekijöitä on moneen lähtöön, yhtä oikeaa ei ole.
2 x Mister V3/G-Tube .. Gister?