Reipas kymppi muuttui puntarissa 11.2 kiloseks. Sillä irtos tänään viides sija. Harmittavasti karkuutetttiin toinen...ISO.
Täällä on kalamiehiä.
Viimonen säästynyt video. Täytynee lähtiä gopro kauppaan.
Niin vain nappasin tänään aamulla vielä 6.1kg juhannuskalan.
Nam nam. josko huomenna laittaisi savupöntön tulille ja keittelisi uusia perunoita.![]()
Olipahan muuten eilen hetkellisesti raskaasti toimintaa veneessä.. Olin yksin liikkeellä, niin eiköhän perkele keksi neljä talvikkoa rämäyttää yhtä aikaa kiinni. Tokihan nuo metriset nahkajussit pysyi kaikki veneeseen asti. Noo, minä olin hellä ja kaik jatkavat matkaansa etelään lihoamaan. Toivottavasti törmään niihin parin vuoden päästä ku palailevat +20 kiloisina![]()
Hei, käsitinkö ihan oikein, eli tuolta Eräluvat.fi -verkkokaupasta ostetaan luvat ja tulostetaan tuo tilauksen kuitti taskuun mukaan? (perus virvelitoimintaa, eli valtiolle hoitomaksu + läänikohtaiset kaikki samassa kuitissa)
Juu ihan käsitit oikein, sitten on erikseen niitä paikkoja minne tarvitset vielä oman luvan.
Jep ja vielä se, että läänikohtaista viehelupaahan ei tarvitse ostaa paikkoihin, joihin vaaditaan vielä erillinen lupa. Kärjistetysti koskikalastukseen riittää kalastuksenhoitomaksu + kosken oma lupa ja esim vetouisteluun sitten kalastuksenhoitomaksu + läänikohtainen viehelupa. Esim itse en ole ikinä maksanut läänikohtaista viehelupaa koska kalastuksesta 100% ajasta tapahtuu paikoissa, jossa läänikohtainen viehelupa ei päde.
Ei itelläkään ole viehelupaa vaan mökkivesien oma lupa. Maksaakin murto-osan lääniluvasta vaikka olis vene vapoja täynnä![]()
Mites muiden kalastelut näin kesällä? Jamo painii kalojen koossa täysin omassa luokassaan niin meillä muilla pitää pyytää vain sinttejä..Uh, tänään illalla taas koskelle!