Osaatko sanoa, minkä resistanssin Boge on nyt kyseessä? Siis sen ohmien määrä - tai mahdolliset LR-merkinnät. Nämä löytyvät paketeista, itse Bogen kartoissa ei merkintöjä ole.
Ja sitten, oliko se eilen hyvin toiminut Boge samaa ohmimäärää? Oletko kokeillut, miten se eilinen Boge toimii nyt tuolla kyseessä olevalla eGo:n akulla?
Varmaan on kyse siitä että karton napa ei kosketa kunnolla liittimeen. Nuppineulalla kuullema saa nostettua sitä karton pohjassa olevaa kosketuspintaa.
En ole itse tehnyt ikinä, joten kokeneemmat saavat opastaa lisää
Joo, ehkä muotoilin asian epäselvästi. Ideana oli paikallistaa, tuleeko se sihinä käyttötilanteessa lähinnä kartosta@work vai imuilmasta (etenkin jos kiukulla kiskoo).
Jos akut toimivat muilla palikoilla, mutta ei tällä nimenomaisella Bogella, niin ei tuossa enää ole vaihtoehtoina kuin
a) liian kovan kiristämisen myötä tullut kontaktihäikkä (karton tai akun napa painunut), tai
b) Boge on päättänyt yön aikana nukkua pois. RIP ja uutta kehään.
April: noita 2-ohmisia Bogeja nimitetään LR:ksi. Se standardi on sitten siellä 3 ohmin hujakoilla.
Täältä löytyi ohjeet tuo kontaktipinnan (englanniksi "post") nostamiseen. Ei näytä vaikealta operaatiolta.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HRx8eRZlXVg#!
Itsekkin lähtisin ensimmäisenä tuosta että nostaa sitä akun napaa ylemmäs. Alussa itsekkin joutu monta kertaa sen kanssa leikkimään kun vaihteli eri kartoja ja aroja akussa. Helppo homma se on. Jollain saksien tai veitsen kärjellä pikkasen kampeaa sitä keskinapaa reunaa vasten.. ihan vaan sillai että näkee että se liikahtaa. Sama sit navan toiselta puolelta. Sit vaikka kokeilee sillai bogea laittaa kiinni että painaa napin pohjaan ja kiertää kartoa kiinni. Sihinä kun alkaa niin enää pikkasen kiristää.
Joo, tämä palikoiden kiinni kiertäminen on ihan oma taitolajinsa, johon kannattaa suhtautua tosissaan. Em. vinkin lisäksi laitan tähän vielä kaksi hyvää, mieleeni jäänyttä ohjetta tuolta Dual Coil Cartomiser -ketjusta. Näissä puhutaan atoista, mutta sama asia pätee tietenkin myös kartoihin:
Tänään tuli Kiinasta noita NR XXL- bogeja http://www.healthcabin.net/index.php...oducts_id=7951 15 kappaletta ja ainakin ensimmäinen niistä toimii loistavasti. Puncherilla reikä bogeen, nesteet tankkiin ja tunnin verran antoi imeytyä. Loistavasti toimii MiniLavan kanssa ja mikä tärkeintä, niin enää ei tarvitse tankkeja lyhennellä.
No niin nyt se sitten tapahtui, 6 viikoa ja 2 päivää tankissa ollut boge kyrvähti. Yksinkertaisesti vanu turpos ja tukki keskiputken, onkos näissä mitään takuuta, täähän oikeesti tulee pirun kalliksi jos 6 viikon välein joutuu euron carton vaihtaan :'( Kuuluisko tää tonne mua ärsyttää vituttaa ketjuun.
Jos noita vanhoja yleensä olen toimimaan saanut, pari päivää niitä viitsii imutella. Iso nippu uusia XXL:ä on tulossa ja toivottavasti ovat asiallisia. Ihan samanlaista pari kertaa täytettävää paskaa ovat Echon kartot, lisäksi vielä jotain paskanmakuista muovia imukkeessa ja samaan nippuun liittäisin vielä Smoktekin DCC:t. Täyttö kolme-neljä kertaa, se on sitten siinä. Noissa ajattelin ruveta sen verran säästäväiseksi, että yritän pesaista. Niin, heikoin LR-ato kesti eGossa 2 tuntia ja paraskin vajaan viikon, se oli STD. Että semmoista mulla on käynyt, kyllä te muut ootte kummia imuttelijoita, pelit sen kun käytössä kohenevat.