Tuosta ideaparkin heittoaltaasta olinkin tietonen vaan kun sinne on matkaa reilu
200km. Onhan mekoskikalastajatajat. Taitaa tosin toiminta keskittyä enempi istarikirrelampiin kuin ite koskikalaan ja muilla kuin perhovehkeillä!
Tuosta ideaparkin heittoaltaasta olinkin tietonen vaan kun sinne on matkaa reilu
200km. Onhan mekoskikalastajatajat. Taitaa tosin toiminta keskittyä enempi istarikirrelampiin kuin ite koskikalaan ja muilla kuin perhovehkeillä!
Eiköhän se Istarilampikin ole mukavampi, kuin Kaivo.Seisovan Veden kalastus Suomessa täysin aliarvostettua.
Mukavaahan tuo lampikalastus on ei siinä.
Mua vaivaa joku kirous noissa. Vimosesta istarikirrestä alkaa olla aikaa jokunen vuosi. Koitettu tahnat, pilkit, lipat,lusikat, vaaput ja perhot. Ehkä se vielä joskus nasahtaa. Kirrekin on tosi vaikee kala saaha kun sattuu se päivä kun mikään ei kelpaa. Omalle kohalle niitä on sattunut viimeaikoina paljon!
Seisovan veden kalastus on suoraan sanottuna paskaa. En ole harrastanut sitä kuin muutamia kertoja, mutta aina veri vetää virtaavaan veden ääreen. Noh, makuasioista ei voi kuin kiistellä![]()
Oppii Kirjot tavoille, niin Koukkukoot 12-16 yleensä toimii.![]()
Seisovan Veden Kalastuksessa on 1 olennainen ero Virtavesiin. Järvillä Kalat liikkuvat ja Joella Kalastaja liikkuu. Poikkeuksena Nousukalat, eli Lohi ja Meritaimen.
Järvellä kun löytää oikean tekniikan ja oikeat Perhot, on tulos yleensä huippuhieno. Lisänä järvellä tule Siimavalinta oleellisesti esiin. Harvemmin Kelluvalla siimalla hyviin tuloksiin järvellä pääsee. Intter simmoilla kylläkin.![]()
Kyllä se niin on että tänään lähtee Vision Cult #4 10´ tilauksen. Luonnehdittu kokotoimiseksi ja pehmeäksi vavaksi josta riittää kuitenkin tarpeeksi potkua väsytystä ajatellen. Nyt pitää sitten kela ja siimatkin ostaa. Siimoiksi tulee 95% varmuudella Vision Vibe85, mutta kelan kohtalo on auki. Toisaalta näissä taimen/harjus/kirjo hommissa kelalla ei ole juurikaan merkitystä, joten taidan tilata jonkun 15$ Kiinan rimpulan.
Koittakaapas mitä saatte vetoa aikaan. Pistä 2 kilon vaakaan siima kiinni ja vedät sen mitä vavalla pystyt. Veikkaan et tulos on melkoinen yllätys. koita vetää vaikka 0,16 poikki. Ps..Älä katkaise vapaasi.Sen jälkeen huomaat, mikä merkitys Jarrulla on tosipaikan tullen. Erityisesti ohuilla siimoilla.
Tämä ei ole todellakaan tarkoitettu vinoiluksi, vaan siihen et Kalastajat ymmärtäisi, missä kohdassa jarrulla merkitystä.
Toki kela on pelkkä siimavarasto, jos niin ajattelee.
Larvastukseen sanoisin, että aika pistämätön peli 10' pituisena. Mulla tosin pinturikepit on menneet ajan saatossa lyhemmiksi, ykköskeppinä tällä hetkellä itse kasattu TFO Lefty Kreh Finesse #3 7' 9". Jos muuten tykästyt Culttiin, niin kokeile ihmeessä tuota Finesseä kans. Todella paljon keppiä tuohon rahaan ja ei mun kädessäni häpeä yhtään Loomiksia yms. ylihintaisia pahloja.
Olipas mukavaa touhuilla Koulutuksen parissa pitkästä aikaan. Hienoa touhua ja hyvä fiilis.![]()
On kyllä kova kalamies, kiitos tasamaa hyvistä opeista! Suu kyllä loksahti auki, kun tuo mies alkoi piiskata perhovapaa! :O
Eiköhän se siitä.Mukavaa touhua, kun pääsee oman lajinsa pariin. Olis ollut vielä vettä ja Kaloja niin olishan se ollut unelma. Ootas kun päästään veden äärelle.
Jos vain aikataulut sopii.
![]()
Vielä kun sais puhuttua, kun olen hiukan ujo ja hiljainen. Toivottavasti tuo mun huono viittomakieli oli ymmärrettävää.![]()
Hmm...Kaverit kyllä jättäneet jotain oleellista kertomatta.Ensin menee Sielu ja Rahat. Sen jälkeen siitä tulee elämäntapa.
Silloin ei mene enää rahat mihinkään. Tietysti jos joka Kevät pitää saada uusimmat vehkeet ....