Sivu 18 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 814151617181920212228 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 625

Aihe: Kalastus

Höyrypää

Tuosta ideaparkin heittoaltaasta olinkin tietonen vaan kun sinne on matkaa reilu
    200km. Onhan mekoskikalastajatajat. Taitaa tosin toiminta keskittyä enempi istarikirrelampiin kuin ite koskikalaan ja muilla kuin perhovehkeillä!

Höyrykone

Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Eiköhän se Istarilampikin ole mukavampi, kuin Kaivo. Seisovan Veden kalastus Suomessa täysin aliarvostettua.

Höyrypää

Mukavaahan tuo lampikalastus on ei siinä.
    Mua vaivaa joku kirous noissa. Vimosesta istarikirrestä alkaa olla aikaa jokunen vuosi. Koitettu tahnat, pilkit, lipat,lusikat, vaaput ja perhot. Ehkä se vielä joskus nasahtaa. Kirrekin on tosi vaikee kala saaha kun sattuu se päivä kun mikään ei kelpaa. Omalle kohalle niitä on sattunut viimeaikoina paljon!

Höyrypää zelro's Avatar

Sijainti
    Kajaani
    Seisovan veden kalastus on suoraan sanottuna paskaa. En ole harrastanut sitä kuin muutamia kertoja, mutta aina veri vetää virtaavaan veden ääreen. Noh, makuasioista ei voi kuin kiistellä

Höyrykone

Sijainti
    Oppii Kirjot tavoille, niin Koukkukoot 12-16 yleensä toimii.

Höyrykone

Sijainti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zelro Näytä viesti
    Seisovan veden kalastus on suoraan sanottuna paskaa. En ole harrastanut sitä kuin muutamia kertoja, mutta aina veri vetää virtaavaan veden ääreen. Noh, makuasioista ei voi kuin kiistellä
    Noin mäkin sanoin joskus. Mieli kummasti muuttuu, kun oppii Tekniikat.

Höyrykone

Sijainti
    Seisovan Veden Kalastuksessa on 1 olennainen ero Virtavesiin. Järvillä Kalat liikkuvat ja Joella Kalastaja liikkuu. Poikkeuksena Nousukalat, eli Lohi ja Meritaimen.
    Järvellä kun löytää oikean tekniikan ja oikeat Perhot, on tulos yleensä huippuhieno. Lisänä järvellä tule Siimavalinta oleellisesti esiin. Harvemmin Kelluvalla siimalla hyviin tuloksiin järvellä pääsee. Intter simmoilla kylläkin.

Höyrypää zelro's Avatar

Sijainti
    Kajaani
    Kyllä se niin on että tänään lähtee Vision Cult #4 10´ tilauksen. Luonnehdittu kokotoimiseksi ja pehmeäksi vavaksi josta riittää kuitenkin tarpeeksi potkua väsytystä ajatellen. Nyt pitää sitten kela ja siimatkin ostaa. Siimoiksi tulee 95% varmuudella Vision Vibe85, mutta kelan kohtalo on auki. Toisaalta näissä taimen/harjus/kirjo hommissa kelalla ei ole juurikaan merkitystä, joten taidan tilata jonkun 15$ Kiinan rimpulan.

Höyrykone

Sijainti
    Koittakaapas mitä saatte vetoa aikaan. Pistä 2 kilon vaakaan siima kiinni ja vedät sen mitä vavalla pystyt. Veikkaan et tulos on melkoinen yllätys. koita vetää vaikka 0,16 poikki. Ps..Älä katkaise vapaasi. Sen jälkeen huomaat, mikä merkitys Jarrulla on tosipaikan tullen. Erityisesti ohuilla siimoilla. Tämä ei ole todellakaan tarkoitettu vinoiluksi, vaan siihen et Kalastajat ymmärtäisi, missä kohdassa jarrulla merkitystä. Toki kela on pelkkä siimavarasto, jos niin ajattelee.

Höyrykonkari

Sijainti
    Helsinki
    Kyllä se niin on että tänään lähtee Vision Cult #4 10´ tilauksen. Luonnehdittu kokotoimiseksi ja pehmeäksi vavaksi josta riittää kuitenkin tarpeeksi potkua väsytystä ajatellen. Nyt pitää sitten kela ja siimatkin ostaa. Siimoiksi tulee 95% varmuudella Vision Vibe85, mutta kelan kohtalo on auki. Toisaalta näissä taimen/harjus/kirjo hommissa kelalla ei ole juurikaan merkitystä, joten taidan tilata jonkun 15$ Kiinan rimpulan.
    Hyvä valinta, mulla on ollut ykköskäyttövapana 9' #5 Cult niinkauan kun niitä on ollut markkinoilla. Tosin mulla tossa on siimana Vissun Extend (paljon pidempi runko) mutta mä nyt olenkin perverssi.

Höyrypää zelro's Avatar

Sijainti
    Kajaani
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jarna Näytä viesti
    Hyvä valinta, mulla on ollut ykköskäyttövapana 9' #5 Cult niinkauan kun niitä on ollut markkinoilla. Tosin mulla tossa on siimana Vissun Extend (paljon pidempi runko) mutta mä nyt olenkin perverssi.
    Mukava kuulla. Nykyinen vapa on Nite Catapult #6-7 9.6´ joka saa jäädä streamer setiksi. Tuosta Cultista tarkoitus tehdä kevyt pinturi/larvastus combo

Höyrykonkari

Sijainti
    Helsinki
    Mukava kuulla. Nykyinen vapa on Nite Catapult #6-7 9.6´ joka saa jäädä streamer setiksi. Tuosta Cultista tarkoitus tehdä kevyt pinturi/larvastus combo
    Larvastukseen sanoisin, että aika pistämätön peli 10' pituisena. Mulla tosin pinturikepit on menneet ajan saatossa lyhemmiksi, ykköskeppinä tällä hetkellä itse kasattu TFO Lefty Kreh Finesse #3 7' 9". Jos muuten tykästyt Culttiin, niin kokeile ihmeessä tuota Finesseä kans. Todella paljon keppiä tuohon rahaan ja ei mun kädessäni häpeä yhtään Loomiksia yms. ylihintaisia pahloja.

Höyrypää zelro's Avatar

Sijainti
    Kajaani
    Nvm ei mitään.

Höyrykone

Sijainti
    Olipas mukavaa touhuilla Koulutuksen parissa pitkästä aikaan. Hienoa touhua ja hyvä fiilis.

HöyryGuru Jalippo's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki
    On kyllä kova kalamies, kiitos tasamaa hyvistä opeista! Suu kyllä loksahti auki, kun tuo mies alkoi piiskata perhovapaa! :O

Höyrykone

Sijainti
    Eiköhän se siitä. Mukavaa touhua, kun pääsee oman lajinsa pariin. Olis ollut vielä vettä ja Kaloja niin olishan se ollut unelma. Ootas kun päästään veden äärelle.Jos vain aikataulut sopii.

Höyrykone

Sijainti
    Vielä kun sais puhuttua, kun olen hiukan ujo ja hiljainen. Toivottavasti tuo mun huono viittomakieli oli ymmärrettävää.

Höyrypää fateful's Avatar

Sijainti
    Turku
    Miettinyt kanssa tota perhostamista "muutaman" vuoden, mutta jossain kohtaa aina muistanut sen kun kaverit toteaa sen vievän kaikki rahat.

Höyrykone

Sijainti
    Hmm...Kaverit kyllä jättäneet jotain oleellista kertomatta.Ensin menee Sielu ja Rahat. Sen jälkeen siitä tulee elämäntapa. Silloin ei mene enää rahat mihinkään. Tietysti jos joka Kevät pitää saada uusimmat vehkeet ....

Höyrypää fateful's Avatar

Sijainti
    Turku
    No mulla ei oo noilla haspeli vehkeilläkään tota ongelmaa, että oisin uusimassa koko ajan. Pitää miettiä ostokset tarkasti. Viimeisin "iso" investointi tais olla abun sörön sx10. Tottakai siis siimaa yms. tulee osteltua mutta ne on kulutus/kadotus kamaa.

Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •