Tervehdys Teemu,
Mukava kuulla, että olet päässyt tupakasta eroon sähkötupakan ansiosta. Hienoa myös, että ollaan osuttu vaalikonevastauksissa yksiin.
Jossain vaalikoneessa (niitä on kymmenittäin) taisikin olla kysymys sähkötupakasta. Siinä yhteydessä ja joskun aiemminkin lueskelin tutkimuksia ja kirjoituksia sähkötupakasta. Itse en ole tupakkaa suuremmin polttanut, mitä nyt aiemmin silloin tällöin piippua ja sattumanvaraisen juhlasikarin poltan toki yhä varpajaisissa sekä jokusen tupakan joskus iltaa vietellessä olen myös poltellut.
Sähkötupakkaa olen kavereilta maistanut jokusen kerran juurikin itse kokeakseni, miltä se vaikuttaa.
Tutkimuksia ja kirjoituksia lueskellessa sain myös sen käsityksen, että muutamat sähkötupakkaan liitetyt pelot ovat melko tuulesta tempaistuja. Sähkötupakan avulla tupakoitsijat pääsevät perinteisestä tupakasta tehokkaammin eroon ja niiden osuus, jotka siirtyvät palavaan tupakkaan sähkötupakan kautta on hyvin pieni ellei olematon.
Sähkötupakan haittojen tutkimus toki on vielä melko varhaisessa vaiheessa, kun tuotekin on sen verran uusi, mutta aika paljon tutkimusta siitäkin jo on ja lisää tulossa. Se, että sähkötupakka on perinteistä tupakkaa vaarattomampi on kuitenkin tutkimusten perusteella melko kiistatonta ja se, että se on vähemmän haitallista on myös järkeenkäypää, kun kyseessä on vesihöyry, jossa on nikotiinia ja makuainetta.
Siihen vaalikoneeseen, jossa sähkötupakkakantaa kysyttiin vastasin, että kannatan sähkötupakan ja nikotiininesteen myynnin vapauttamista ja sitä mieltä olen toki yhä.
Sinulla on selkeästi asiassa paljon pelissä ja tuossa kun googletin sähkötupakasta lisää tietoa huomasin, että olet aiheesta paljon kirjoittanutkin. Hyvä niin ja hienoa, että kirjoittelet. Sillä, että asiasta kirjoittaa on parhaimmillaan paljonkin vaikutusta.
Nyt asia tuli itsellekin taas keskeisemmäksi, kun siihen enemmän tutustuin, joten kiitos viestistä ja kiinnostuksesta!
Ystävällisin tervehdyksin,
Konsta Weber