Ei ollut täälläkään enää paketissa kuin itse ato. Varaosapussukkaa ei enää mukana tullut![]()
Ei ollut täälläkään enää paketissa kuin itse ato. Varaosapussukkaa ei enää mukana tullut![]()
Niin ja sitten kannattaa katsoa onko se ruoste oikeasti siinä metallissa kiinni vai onko pintaan jäänyt jostain muuta metallia mikä on ruostunut. Olen nimittäin joskus ihmetellyt samaa rosteri putken kanssa kunnes pinnasta hiukan pyyhkäsin paperilla niin se osoittautui hiontapölyksi mikä oli ruostunut pintaan.
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Voisiko olla alumiinisesta 510-liittimestä jääny karva, höytyvä siihen aton liittimeen ? Periaatteessa voisi aiheuttaa galvaanista korroosiota teräksen kanssa.
Kokeilleppa jos on tosiaan pinnassa ollutta materiaalia joka ruostunut, kuten Ahe mainitsi.
Ainut tulee mielee et minkä nokassa tuo kaiffari kävi ni oli aito nemmy, stinkku x looni (hävettää myöntää) ja oman boksin nokas jonka liittimenä toimi messinkine chi youn liitin..näissä vaihtoehdot...mut hassua sinällää et jos nää periaattees muodostaa "sähköparin" ni et vaikutukset ois näinki nopeit..
Messinki ei kovin herkästi pitäs aiheuttaa, ja joka toisellahan on messinkinen 510-liitin modissaan ja teräksinen aton liitin. Alu voi aika äkäseen ottaa teräkseen, mutta sekin tarvii otolliset olosuhteet (elektrolyyttinä toimivan nesteen, yleensä vettä).
Veikkaan kyllä jälkimmäistä. Ainakin oma lasikitti mallia kiina kuristaa ihan vitukse![]()
(kuristaa niin paljon että esim tankin täyttö pohjaruuvin kautta lähes mahdotonta, kun ei mahdu edes ohkanen neula sisään, mutta se tosiaan kiinalaisella näkemyksellä lasikitistä.
Ja ulkokäytössä (näin kylmällä) vg nesteet käy todella paksuksi, joka tietysti hankaloittaa tätä.
Siinä se ny on, vihdoin löyty aikaa tähänki pas.. öö asiaan:
2014-10-02 21.52.04.jpg
2014-10-02 21.48.44.jpg
Eli tämä on tuo ato ja tässä lähtökohdat. Ei ole varmaan montaa kertaa tätä atoa kunnolla putsattu, muuten tämä ei voi olla mahdollista... Basen tilanne pelastu kunnon ultrapesulla, keskiruuvin kanta jäi tälläseksi:
2014-10-03 10.20.18.jpg
Tähän ei taida enempää kuvia yhteen postiin saada, joten ruuvin hahlon tilanteet jää näyttämättä, mutta siitä ei ruoste irronnu edes ultrassa.
Useamman tunnin duunin jälkeen ato on nyt just ja just käyttökunnossa, tämä hapettunu ruuvi nyt ei todellakaan ollu ainoa asia tässä jutussa...
Kyllä tuo mun silmään näyttäis siltä että joku muu metalli/neste/tms. on reagoinut tuon kanssa. Jos eristeen toisella puolella ei kuitenkaan mitään ole.