Sivu 19 / 88 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91516171819202122232969 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361 - 380 / 1745

Aihe: Puuvilla / Pumpuli Wick

Höyrykonkari

kuinkas lujaa ja pitkiä vetoja pumpulilla uskaltaa ajaa, käytännön kokemuksia? itsellä protank2 ja siinä olen nyt höyrytellyt 6.8W ja RVW moodissa 8.5W -> 6.8W . Parit 2-3s imut kokeilin ottaa 10W mutta ei kantti kestänyt enää dryhitin pelossa kokeilemallahan se selviää, tietty..

edit: tuossa setupissa 1.8Ohm micro-coil jos sillä merkitystä.

Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

Höyrykone ktdd's Avatar

Sijainti
    Kuopio
    Uskaltaa pitkiäkin. Pumpuli imee ihan saatanasti nestettä vrt silica enkä minä oo kuivaa saanu kovillakaan tehoilla / imuilla.

No, nyt on 15-17W pinnassa, microcoilin kera, dripperissä. En ole onnistunut vielä kertaakaan käräyttämään pumpulia.

Höyrykone lagittaja's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki
    Nelisen päivää ajelin kaiffarissa puolen ohmin microsettiä ja eihän siinä mitään ongelmia ollut. Nesteenäkin oli vähän normaalia tuhdimpi VG voittoinen neste (~60-65% VG tjsp). Tehojakin tuossa oli sellaiset 30W täydellä akulla

Että se riippuu ihan siitä laitteesta ja kuinka hyvän setupin on tehnyt. Jos tekisin Protankkiin (/tai vastaavaan clearoon) microcoil+pumpuli setupin niin en murehtisi sen pumpulien kärtsäämistä jos sitä pumpulia on suurinpiirtein oikea määrä laitettu coilille. Enemmän murehtisin sitä että alkaakohan sen coilin jalat hehkumaan -> eriste kumi kuumenee/kärtsää -> yäk maku. Jos nostat tehoja ja alkaa kumi maistumaan niin eihän siinä muuta kuin lasket tehoja takaisin alemmas.

Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Uskaltaa pitkiäkin. Pumpuli imee ihan saatanasti nestettä vrt silica enkä minä oo kuivaa saanu kovillakaan tehoilla / imuilla.
    Kyllä sen kuivaksi saa jos ei muista drippailla lisää nestettä RDA:han tai tankata RTA:ta. Hyvä kun tänään tuossa alkuillasta purkasin kaiffarin rennompaa setuppia varten tuli katsottua että ohhoh, hyvään aikaan lopetin höyryttelyn kun seuraavasta henkosesta olisi tullut varsin mielenkiintoinen*
    *Nimimerkillä dripperistä 0.5 dual coil 2x2mm ilmaröörit -> pumpuli kuivahtaa kesken pitkän lung hitin
    Spoileri!
    Viimeksi muokannut lagittaja; 01.02.14 kello 02:28.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

Ottamatta kantaa tuohon kyseiseen kysymykseen niin, milläs lagittaja 30W tehoja annoit pumpulille ilman käryn makua? Tokihan se pumpuli kestää tehoja mut 30W olis kiva kuulla, noin niinku yleensä. Tiedän kyllä et märkänä siis tosi märkänä voi potkua antaa mut et millä kombolla?

Sijainti
    Seinäjoki
    Kayfun Lite Plus ja putken virkaa toimitti kiinan Astro jonka sisuksissa Samsungin 25R. Kuva siitä coilista löytyy kuvaketjusta.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

^Tuo kuva ei kerro vielä mitään todellisista tehoista. Mittarilla katsonu vai päässä laskenu? Akku kyykkää monesti aika hienosti vaikka se ei perseessä tunnukkaan. En tarkoita nyt mitenkään sinua mut välissä huvittaa nämä "teho" laskelmat itse kelläkin. Akun purkuvirta on aika oleellinen asia näissä, monasti saa katsoa kuinka 18350 akusta on otettu tehoja enemmän kuin akun valmistaja lupaa. Mut onhan se toki siistiä sanoa et heitin tossa just 30W pumpulillle eikä tuntunu missään, montako hatsia vedit ilman rykimistä? Mites seuraava hatsi? Oliko vielä makua tallella?

Sijainti
    Seinäjoki

Ihan mittarilla tarkistettu ja täytenä tuo 25R jaksoi sille setupille puskea hieman yli 3.9V. Joten jos pyöristämme alaspäin 3.9V -> (3.9/0.5)*3.9=30.42W
    "Tehojakin tuossa oli sellaiset 30W täydellä akulla" pitää paikkansa. Pitääkö rautalangasta vääntää vielä mittaustapa? Ato irti, jännitteen tarkistus ilman kuormaa, jos mittari hyppii vaikkapa 4.19 ja 4.21 välillä olkoon se 4.20 tai hyppii 4.18 ja 4.19 välillä olkoot se 4.19. Kuormassa mittaus normaalilla vedolla/henkosella/hatsilla mihinkä sillä setupilla/atolla pystyy ja se jännitelukema mikä on mittarissa ennenkuin vapautan kytkimen olkoon jännite kuormassa. Mittarini näyttää kahden desimaalin tarkkuudella ja yleismittari kolmen. Vertasin random akkua, mittari 3.83V yleismittari 3.836V. Yleismittarin erottelukyky 1mV ja tarkkuus 0.1% tuolla alueella. Riittääkö vai pitääkö sinun vuoksesi ostaa tonnin fluke ja high-end mittari tätä käyttötarkoitusta varten?
    Oliko tästä vielä jotain muuta?

Kyseenalaistat minun setupointi taidot? Minä en sano "ja eihän siinä mitään ongelmia ollut" ellei tekemäni setuppi toimi niin että sitä pystyy käyttämään jokapäiväisessä käytössä. Ja minä en sitä setuppia olisi niin kauaa käyttänyt ellei se olisi toiminut ongelmitta koska kaiffari on minun ensisijainen ato. Miksi se setuppi sitten ei ole enää käytössä? Koska käytän kaiffaria Astron nokassa ja en tykkää Astroa käyttää 18650 akun kanssa (pitääkö vittu tästäkin...) ja tuollainen 0.5 setuppi on turhan matala akkukeston kannalta kaiffari+astro kombon kanssa mieluiten käyttämieni 18350 ja 18490 akkujen kanssa.
    Kaiffarin rajoitteiden takia siitä setupista ei luonnollisesti voinut minulle normaaleja 6-7s vetoja vetää koska kammion koko+pieni ilmareikä+matala vastus. Mutta kyllä monen monta hatsia vedin rykimättä, en tiennyt että niistä pitää pitää kirjaa. Pitääkö minun jatkossa pitää niistä kirjaa ihan sinua varten? Ja kyllä oli maku tallella. Pitääkö kaiffarilla minulle normaali vetokin vääntää vielä rautalangasta? Poskari, hengitys sisään, nenän kautta ulos ja samalla uusi poskari, hengitys sisään ja suun kautta ulos. ~6-7s. Tarkistin randomilla interwebsistä löytyneellä stopwatch sivulla. Vai pitääkö kutsua Guinnesin tyypit paikalle kelloineen mittamaan kuinka kauan hatsit kestää? Vai onko tuo sinun mielestäsi väärä tapa? Ja miksi en voinut vetää näitä minun normaaleja henkosia/hatseja? Koska höyryä tuli enemmän kuin laki sallii ja se setuppi olisi normaaleilla vedoilla saanut pään pyörimään aivan liian nopeaa. Oliko VIELÄ jotain muuta?

Cold Airihan tuosta torstaina maisteli Copsan Trope Krissiä.

Lainaus Alkuperäinen postaaja marco Näytä viesti
    kuinkas lujaa ja pitkiä vetoja pumpulilla uskaltaa ajaa, käytännön kokemuksia?
    Protankista en lähde sen tarkemmin sanomaan, koska siinä on kuitenkin sitä pumpulia melko vähän verrattuna näihin rakenneltaviin, joka on joko hyvä tai huono juttu. Ei ole niin paljon pumpulia varastoimassa, mutta ei myöskään niin pitkä matka kulkea, tiedä häntä. Alkuperäistä protankkiakin toki mokomalla setupilla käyttänyt, muttei tarkkoja muistikuvia miten se pelasi.

Mutta yli puoli vuotta tässä pääasiassa microcoil+pumpulilla vedelleenä Dreamista, Kf litestä sekä Mistereistä ei edelleenkään ole kärähtänyt kertaakaan pumpulit vaikka aikamoisessa ketjussakin on tullut vedeltyä, tehojen ollessa alussa siellä 10w pintaan ja hiljalleen noustessa ~14-19w riippuen laitteesta sekä akun varauksesta. Ainoa milloin saa olla vähän tarkempana, ettei tule kanthalin makua on jäykkä VG-neste ja jääkylmä laite, siinäkin ehtii nopeasti katkasemaan tulituksen ennen kuin pumpuli kärtsää. Alkuun itelläkin vähän pelotti nostaa tehoja eikä varsinaisesti ollut tarvettakaan, mutta pikkuhiljaa noustiin vahingossa. Kai se sieltä löytyy!

Gigglz@lagittaja.

E: Lisätään vielä, että nuo kahtakymmentä wattia lähellä olevat siis dualcoililla. Singlellä ei oikein viitsisi yli 15 mennä.
    Viimeksi muokannut Naamapeikko; 01.02.14 kello 14:45.

Höyrypää Threnody's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Dripperi tai joku hetkeksi käyttöön,ja myöhemmin uudella innolla kokeilemaan uudelleen, samaa vikaa välistä havaittavissa,kun ei onnistu niin ei.
    Oliskin vielä dripperi, jolla vois ajella surutta pumpulimicroa Omega ois Kiinasta tulossa, mutta sekin on ilmeisesti susi jo syntyessää noiden väärin sijoitettujen ilmaröörien vuoksi. No, näkee sitten kun suvaitsee saapua. Onhan tuolla lootassa tosiaan Smok RDA, josta en oo oikein koskaan oppinut pitämään. Siihen vois jotain kokeilla värkätä.

Sain yhden tuollaisen niin ja näin toimivan setupin kaiffariin aikaiseksi. Maku on edelleenkin todella mieto edellisiin räpellyksiin verrattuna, mutta tämä saa nyt kelvata vähän aikaa. Jännä että näidenkin pumpulijuttujen kanssa on mahdollista epäonnistua. Tällä hetkellä sisällä oleva coili on lähes virheettömästi kääritty, ohmeja tuli 7 kiepillä jotain 1,2-1,3. Pumpulia on sellainen tukko, että liikkuu kuivana melko vaivatta coilin välissä ja hännät ei tuki nestekanavia. Alussa tuli todella miedot maut, aivan kuin ois vedelly pelkkää maustamatonta PG+VG -yhdistelmää. Siinä taustalla oli sellainen todella mieto palaneen maku, eli ei wickaa kunnolla. Ajan kanssa maku vähän voimistu ja palaneen maku hävisi, mutta ei tää oo edelleenkään lähelläkään noita edellisiä räpellyksiä. Pitää yrittää vielä tutkia ja hutkia mikä tässä on nyt hätänä.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam

Höyrykone Nisca's Avatar

Sijainti
    Jämsä
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lagittaja Näytä viesti
    http://www.seoboy.com/wp-content/upl...lm-300x195.jpg

Ihan mittarilla tarkistettu ja täytenä tuo 25R jaksoi sille setupille puskea hieman yli 3.9V. Joten jos pyöristämme alaspäin 3.9V -> (3.9/0.5)*3.9=30.42W
    "Tehojakin tuossa oli sellaiset 30W täydellä akulla" pitää paikkansa. Pitääkö rautalangasta vääntää vielä mittaustapa? Ato irti, jännitteen tarkistus ilman kuormaa, jos mittari hyppii vaikkapa 4.19 ja 4.21 välillä olkoon se 4.20 tai hyppii 4.18 ja 4.19 välillä olkoot se 4.19. Kuormassa mittaus normaalilla vedolla/henkosella/hatsilla mihinkä sillä setupilla/atolla pystyy ja se jännitelukema mikä on mittarissa ennenkuin vapautan kytkimen olkoon jännite kuormassa. Mittarini näyttää kahden desimaalin tarkkuudella ja yleismittari kolmen. Vertasin random akkua, mittari 3.83V yleismittari 3.836V. Yleismittarin erottelukyky 1mV ja tarkkuus 0.1% tuolla alueella. Riittääkö vai pitääkö sinun vuoksesi ostaa tonnin fluke ja high-end mittari tätä käyttötarkoitusta varten?

Kyseenalaistat minun setupointi taidot? Minä en sano "ja eihän siinä mitään ongelmia ollut" ellei tekemäni setuppi toimi niin että sitä pystyy käyttämään jokapäiväisessä käytössä. Ja minä en sitä setuppia olisi niin kauaa käyttänyt ellei se olisi toiminut ongelmitta koska kaiffari on minun ensisijainen ato. Miksi se setuppi sitten ei ole enää käytössä? Koska käytän kaiffaria Astron nokassa ja en tykkää Astroa käyttää 18650 akun kanssa (pitääkö vittu tästäkin...) ja tuollainen 0.5 setuppi on turhan matala akkukeston kannalta kaiffari+astro kombon kanssa mieluiten käyttämieni 18350 ja 18490 akkujen kanssa.
    Kaiffarin rajoitteiden takia siitä setupista ei luonnollisesti voinut minulle normaaleja 6-7s vetoja vetää koska kammion koko+pieni ilmareikä+matala vastus. Mutta kyllä monen monta hatsia vedin rykimättä, en tiennyt että niistä pitää pitää kirjaa. Pitääkö minun jatkossa pitää niistä kirjaa ihan sinua varten? Ja kyllä oli maku tallella. Pitääkö kaiffarilla minulle normaali vetokin vääntää vielä rautalangasta? Poskari, hengitys sisään, nenän kautta ulos ja samalla uusi poskari, hengitys sisään ja suun kautta ulos. ~6-7s. Tarkistin randomilla interwebsistä löytyneellä stopwatch sivulla. Vai pitääkö kutsua Guinnesin tyypit paikalle kelloineen mittamaan kuinka kauan hatsit kestää? Vai onko tuo sinun mielestäsi väärä tapa? Ja miksi en voinut vetää näitä minun normaaleja henkosia/hatseja? Koska höyryä tuli enemmän kuin laki sallii ja se setuppi olisi normaaleilla vedoilla saanut pään pyörimään aivan liian nopeaa. Oliko VIELÄ jotain muuta?

Haha taisit pistää epäilijöille kerralla jauhot suuhu pusseinee päivinee (y)

Lainaus Alkuperäinen postaaja lagittaja Näytä viesti
    http://www.seoboy.com/wp-content/upl...lm-300x195.jpg

Pakkohan tähän on pieni piikki laittaa

Helkkarin perusteellisesti kyllä selvitetty
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)

Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

Olkoon tämä opiksi kaikille

Höyrykone Thyroid's Avatar

Sijainti
    HKI
    No laitetaas yks setuppikuva, eli näin asettelen pumpulit quad coiliin. Pikkuisen venymistä parissa coilissa kuten näkyy... ohmimittari näytti 0.42, mikä on melko loogista kun on 4 x 8 kieppiä 0.25 kanthalin coilit. Hyvin toimiva ja pitkäkestoinen setuppi, ja on edelleen käytössä. Yllättävän monet puffit pystyy ottamaan eikä tule herkästi dryhittiä, ja setuppi varoittaa hienovaraisesti ajoissa että laitappas poika pari tippaa lisää. Ja sitten kun on täytön aika niin pumpuli imee hyvin taas nestettä. Nestevalinta oli hivenen väärä, Trope Kriss maistui paremmalta dual coililla 0.5 ohmilla... quad coil tarjoilee kosteammat, paksummat ja hitusen viileämmät höyryt, ja tuo nesteen makeuden voimakkaammin esiin. Jopa niin, että alkoi makeus vähän jo tökkimään.

Quad vs Dual? Valitsisin nesteen mukaan.

Tässä tuli nyt vähän pumpuli juttua ja coili-juttua sekaisin, mutta en muutenkaan ymmärrä miksi näille pitää olla erikseen omat ketjut.

Höyrykonkari

Kiitos kaikille neuvoista! Tein eViciin kolme erilaista profiilia millä voi tulittaa vähän kovemmalla teholla 0.8s mutta sitten laskee vähän maltillisemmalle tasolle 0.5s/0.3W stepein ja sitten niin pitkään alimmalla kun viitsii imeä. 9.0-7.8W, 10.0-8.8W, 11.0-9.8W. Eiköhän näillä pärjää, ainakin toistaiseksi tuolla 10W RVW profiililla on mennyt ihan hyvin.

edit: eilen illalla tein aton ja näppäsin kaverille kuvan kun oli kiinnostunut. tuo viritys ei nyt tällä kertaa toiminut kun vastuksen arvo hyppi ihan miten sattui, mutta tuossa nyt näkee sen pumpulimäärän suurinpiirtein mitä sisälle yrittänyt törkkiä.

fail.jpg
    Viimeksi muokannut marco; 01.02.14 kello 14:32.

Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

Höyrykone Barole's Avatar

Sijainti
    Kauhava
    Kokeilinpahan huvikseni, MISTeriin ja Igo-W:hen tekaisin wickit tuosta vaippaharsosta/juustokankaasta. Pirun hankala saada sopiva soiro joka menee microcoilin läpi, mutta tuntuis toimivan. Igossa tuo nestevarasto jää vähän olemattomaksi mutta toimii kuitenkin. Jatkamme testailuja.
    Do or do not, there is no Barole.

Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Kokeilinpahan huvikseni, MISTeriin ja Igo-W:hen tekaisin wickit tuosta vaippaharsosta/juustokankaasta. Pirun hankala saada sopiva soiro joka menee microcoilin läpi, mutta tuntuis toimivan. Igossa tuo nestevarasto jää vähän olemattomaksi mutta toimii kuitenkin. Jatkamme testailuja.
    Siis mitä kangasta toi on? Samaa harsoa jolla pyyhitään vauvojen pukluja?
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

Höyrykonkari

Sijainti
    Kenianmaa
    Oisko jollaki heittää linkkiä nuihin kehuttuihin iherbin pumpuleihin? Samalla tilais nuitakin kun lisäravinteita ostaa

Höyrykone Barole's Avatar

Sijainti
    Kauhava
    Lainaus Alkuperäinen postaaja clz Näytä viesti
    Siis mitä kangasta toi on? Samaa harsoa jolla pyyhitään vauvojen pukluja?
    Juurikin näin. Niitäkin on erilaisia, kannattaa varmistaa että on sitten puuvillaa jos kokeilee. Muuten saattaa maistua jännältä.
    Do or do not, there is no Barole.

Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •