juuri äsken poikkesin apoteekissa ja kysyin ihan suoraan että saisko neuloja ja ruiskuja ostaa nesteitä varten nii myyjä katto muutaman sekunnin ja isoon ääneen että: "juu ilman muuta saat!! onhan toi paljo terveellisempää kun nortin poltto!!" sitten tuotiin tiskille laatikollinen jos jonkinlaista neulaa ja ruiskua ja ite sai valita haluamansaja oli vielä nii innostunu kun näytin diabloo taskusta että piti oikeen omaan käteensä saada ihmeteltäväks
![]()
Kerrankin positiivinen sähkösavuke tilanne !
Toki varmaan esittelit "juttua" kivalla tonella?
No todellakin ja mainostin suomalaista laatutyötäja toisen kassan takaa toinen apteekin täti kuunteli ja katteli sillai "huomaamattomasti"
![]()
annettuani anoppiehdokkaalle (jonka käännytin röökistä höyryyn hetkessä) hyvän 18 gaugen "pinkin" + 2m ruiskuni, jotka sosialisoin opiskeluni laboroinneista, jouduin tutustumaan tänään pariin porilaiseen apteekkiin.
Menin lähiapteekkiin. Tiedustelin, että olisiko teillä injektioneuloja ja -ruiskuja. Kuulin vastauksena että on, mutta niitä ei myydä. Tarkoitti siis että ei erikseen. Kiitin tiedosta ja lähdin. En selitellyt käyttötarvettani tai -tarkoitustani, ja jätin myyjän siihen uskoon että olen huumeiden käyttäjä.
Seuraavaan apteekkiin: Sama kysymys. Oli myytäväksi asti. Kolmen ruiskun / neulan / pyyhkimistarvikkeen paketeissa. Ostin kaksi pakkausta, niitä enempää tarkastelematta, kun olin niin iloinen. Olisi pitänyt. Neulat olivat liian pieniä, ruiskut kyllä hyviä. Ja mukama pirunmoinen nootisto huumeiden käytön vaaroista, ohjeineen miten siitä pääsee eroon. Tässä apteekissa näytin farmaseutille e-tykkiäni, ja kerroin vekotinten tulevan sen täyttötarkoitukseen. Hänkin oli vähän sen oloinen että narkkarihan se siinä.
Toinen myi tällaisia ruiskutuspakkauksia
... joissa oli tuollaisia kuvassa ylhäällä olevia NAPAPIIKILLÄ varustettuja vempeleitä.
Alempi on toimiva, 18 gaugen neula, jolla paksumpikin
neste tulee pullosta ulos, ja ruiskustakin ulos.
No... apu löytyi elektrosavusta. Panin tilaukseen pari ruiskua ja pinkkiä 18 g tylppää. Ja lohduksi vamo v5 aloituspakkauksen![]()
No on sulla ainakin tarpeet valmiina, jos meinaat siirtyä höyrystä vahvempiin![]()
Mä olen ostellut ruiskuja ja neuloja kinkun suolaukseen. Myyvät silloin ihan mielellään.
I'm not fat, I just got a sweet hockey body.
Hyi vittu noita teräviä neuloja. Eikö ne tosiaankaan myy suomalaisissa apteekeissa sekoitusneuloja? Eikö kukaan ole kysynyt? Luulisi niillä olevan kun itsekin sekoittelevat aineksia apteekeissa (osassa ainakin, en tiedä sekoittelevatko kaikissa).
harvemmin ne vissiin apeteekeista antelee noita noin vain, varsinkaan "normaaleille" ihmisille :P
Spoileri!
Kokeilkaa joku (eivät varmaan luule nistiksi, eikä nistiksi leimautuminen tuntemattomienkaan silmissä varmaankaan ole useimmista kivaa):
"Löytyiskö teiltä sekoitusneuloja? Eli sellaisia tylsiä, mieluiten mahdollisimman paksuja, sekoitusneuloja?
"No nesteiden sekoitteluun tietty." (miksi kysyt?)
"Sitten vielä muutama 5ml ja 10ml 'nuuskatykki' noille kaveriksi" / "Ai ei ole sekoitusneuloja? Ettekö te täällä apteekissa sekoittele itsekin kaikenlaista sellaisilla?"
Täällä kemissä ei apteekkarit kysele. Ruiskuja&neuloja 100kpl pakkauksissa ostellut ilman mitään mutinoita
Mulle on myös tarjottu noita irti huumeista pussukoita, kerran töiden jälkeen todella väsyneenä ja silmät punaisena kyselin ruiskuja nii löi tuommosen käteen. Hetken piti kelata että mitä juuri tapahtui. Selitin sitten mihin käyttöön tulee ja ei siitä sen enempää ja sain mitä tarvitsin.
Aika paljon olen ostellut ruiskuja myös fillarin jarruremppaa varten samalta myyjältä, onkohan se kokoajan luullut että johonkin muuhun käyttöön menee![]()
Preparing for the Vapocalypse
Tämmönen sattu apteekin koneen etusivulla silmään.. En tosin tiedä ketään joka tätä glyserolia jaksais apteekista ostella.
27.6.2014 15:00 Glyserolin myynti apteekissa
Glyserolia on tiedusteltu viime aikoina poikkeuksellisen paljon apteekeissa ainakin Pohjanmaan suunnalla. Viitteitä on, että sitä saatetaan käyttää kannabiksen uuttamiseen. Lisäksi farmaseuttisessa tiedotteessa 2.2.2012 on kerrottu glyserolin käytöstä sähkötupakan täyttöä varten.
Kilotavaraa myytäessä apteekin tulee varmistaa, että asiakkaan aikoma käyttötarkoitus on järkevä ja laillinen. Kemikaalilain mukaan kemikaalia ei saa luovuttaa, jos on syytä epäillä, että sitä aiotaan hankkia ilmeisesti päihtymistarkoitukseen tai muuten käyttää väärin. Epäilyttävissä tilanteissa apteekin on hyvä muistaa myös näennäisesti vaarattomien aineiden väärinkäytön mahdollisuus.
Edit. Vilkuilin tässä keskusteluja neulojen ostelusta niin voin antaa oman kokemukseni täältä tiskin toiselta puolelta:
Itse ainakin mielelläni myyn neuloja ja ruiskuja niitä tarvitseville käyttötarkoituksesta riippumatta. Apteekkariliiton virallinen kanta saattaa olla jotain muuta, mutta fuk dat. Jos kysellään neuloja ja ruiskuja eikä spesifioida sen tarkemmin minkälaisia ja mihin käyttöön niin aika usein sattuu stoppipussi käteen. Se ei liity tosiaankaan minkäänlaiseen leimaamiseen. Kyllähän noita voi käyttää muuhunkin kuin kannabiksen piikittämiseen.
Tohon apteekissa tapahtuvaan sekoitteluun liittyen en osaa sanoa sen enempää kuin, että ainakin täällä tulee vuodessa keskimäärin vain yksi liuosvalmistus. Sekin puhdistusliuos jota tehdään litroittain. Antibioottimikstuurat sun muut valmistetaan veden massaa mitaten, eikä siihen juurikaan ruiskuja ja neuloja tarvita.
Viimeksi muokannut Römpsä; 28.06.14 kello 09:30.
@Römpsä: Kun olet apteekissa töissä tiskin toisella puolella, niin haluaisitko kommentoida ostoyritystäni ostaa nikotiinipohjaa ex-tempore reseptillä: 90% glyserin 10% nicotin non sterile 100ml? Jäin itse siihen käsitykseen, ettei pelkkää nikotiinia voi myydä lääkkeenä sillä yhdelläkään puhtaalla nikotiinivalmisteella ei ole myyntilupaa missään päin maailmaa? Juttu: Saako nikotiininesteitä apteekista? : Vapers.fi