Sivu 71 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 216167686970717273747581121 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,401 - 1,420 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

Höyrykone ktdd's Avatar

Sijainti
    Kuopio
    Just siitä. Kanger tekee atopäät NR-R-NR -langoilla ja jos ite käyttää pelkkää kanthalia niin kuivapolttoja ei pysty tekemään, se kumieriste kärtsää samantien ja sitä makua ei saa millään pois.

Ok, kiitoksia neuvoista. Yritän uudestaan kun saa kerättyä tarpeeksi hermoja.

Höyrykone mrelwood's Avatar

Sijainti
    Espoo
    ^ NR-jalat on mun mielestä ihan ehdoton Evod-Protank-ViviNova, yms clearoissa.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

Höyrykone tero's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Käyttelin protankilla pitkään pelkästä vastuksesta tehtyä eikä tullut kumin makua. Taas jostain tehdassetupeista tuli saappaan maku mutta en silloin hokannut tarkastaa oliko eriä ilman nollalankaa. Sinällään jos vastuslanka kiinni nollassa niin nollakin johtanee kuumuutta vastuslangasta. Taasen jos vastuksen kontakti ok aivan yläpäästä niin toimannee. Vastuksen vielä kun mitoittaa suht reiluksi ettei heti napin ku lyö pohjaan heitä koko lankaa punaiseksi. Mikroa kun kuivapolttelin niin pikkuhiljaa keskeltä lähti punoitus ja jalat pysy tummina vaikka vähä pidempäänkin kuivapoltti.

Alkaa kuulostaa siltä että unohdan Evodin setupoinnin ja odottelen vaan rauhassa FT-klooneja ennen kuin alan säätämään.

Kyllä Sä vielä ehdit säätää ihan tarpeeks

Höyrykonkari Maastomato's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Isommalla langalla tulee parempi liitos jolloin voi coilinkin kuivapolttaa, polttamatta eristettä. Itse olen tehnyt 9-10 kieppiä 0.3 langalla, millä tulee sen 1.4-1.6 ohmia.

Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Alkaa kuulostaa siltä että unohdan Evodin setupoinnin ja odottelen vaan rauhassa FT-klooneja ennen kuin alan säätämään.
    Kokeile tota mun vinkkiä, haluun tietää toimiiko muillakin

Höyrypää

Noita evodin setpoituja atoja oon onnistunu kuivapolttamaan ilman kuminkatkua, kun ei tulita yhtäjaksoisesti, vaan pitää välillä tauon.
    Eli siis tulitusnappi välillä ylös.
    Oon myöskin onnistunut käräyttelemään noita kumitiivisteitä, ja se haju on ihan hirvee!

Höyrypää moonhoax69's Avatar

Sijainti
    Pirkanmaa
    Kaiffari on ihan sairaan hyvä. Et tuu pettymään, mehut maistuu ja höyryä pukkaa ihan kiitettävästi.

Höyrykone mrelwood's Avatar

Sijainti
    Espoo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maastomato Näytä viesti
    Isommalla langalla tulee parempi liitos jolloin voi coilinkin kuivapolttaa, polttamatta eristettä. Itse olen tehnyt 9-10 kieppiä 0.3 langalla, millä tulee sen 1.4-1.6 ohmia.
    Kyllä se liitos on hyvä kaikilla langoilla, mutta jos lankaa on riittävän pitkälti, sen jalan mitalle jakaantuu pienempi määrä tehoa. Tämän takia 10-kieppinen vastus ei kärtsää kumia yhtä helposti.

Veikkaan silti että maku on edes hieman parempi 10-kieppiselläkin hopealankajalkojen kanssa kuin ilman. Esim mesh Foggerissa on vähän hankala saada isommilla tehoilla optimaaliseksi koska tolpalta meshille on sen verta matkaa että vastus pääsee lämpenemään ilmassa. Vaikkei se punaisena hehkukaan.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

Höyrypää Puskamestari's Avatar

Sijainti
    PKS
    Tarviiko mun sigun yhdistelmä kickkiä nyt ihan rehellisesti sanottuna? Koska en oo ainakaa viel huomannu mitää tarvetta sille...

Lainaus Alkuperäinen postaaja Puskamestari Näytä viesti
    Tarviiko mun sigun yhdistelmä kickkiä nyt ihan rehellisesti sanottuna? Koska en oo ainakaa viel huomannu mitää tarvetta sille...
    Ei.
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

Höyrypää

Sijainti
    Oulu
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Puskamestari Näytä viesti
    Ei jos väännät setupin .25 - .32 langasta 3 - 4 kieppiä joka tekee 0.6 - 1.0 ohmia. Akkuna ehdottomasti AW imr ja jos niihin ei kehtaa investoida niin sitten efest.
    Jos aletaan mennä yli 1.5 ohmin vastuksia niin syytä harkita kikkiä tai säädettävää modia.

Höyryttelijä Urmas Koiranpää's Avatar

Sijainti
    Åbo
    Menin hommaamaan EHpro;n kaiffarikloonin, alkuun toimi moitteetta, mutta nyt on alkanut vuotamaan ilmareijästä. mikä avuksi? Tein uuden setupinkin ja heti falskaa. Nyt .32mm langasta 1.1ohm microcoili ja pumpulia. Lähes kokoajan valuttaa hiljalleen ilmareijästä nestettä putken reunaapitkin ja höyrytellessä kurlaa. Koitin nostaa coilia hiukan ylemmäs, ei vaikutusta.
    Ei näitä kukaan kerkee päivitteleen..

Sijainti
    Åbo
    Just piti pistää edittiä et "vika" tais löytyä, eli vääränlainen täyttö... En oo dorkana tajunnut sitä täytössä tapahtuvaa paine/alipaine jutskaa, eli en oo pidellyt sormea ilmareijän päällä. Putsasin ja kasasin uusiksi, sormi reijälle () ja liemet sisään, ruuvi kiinni ja sit sormi pois reijältä. Nyt tuntui pelaavan ja nesteet pysyy aisoissa. Kiitos kumminkin.

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Urmas Koiranpää Näytä viesti
    Just piti pistää edittiä et "vika" tais löytyä, eli vääränlainen täyttö... En oo dorkana tajunnut sitä täytössä tapahtuvaa paine/alipaine jutskaa, eli en oo pidellyt sormea ilmareijän päällä. Putsasin ja kasasin uusiksi, sormi reijälle () ja liemet sisään, ruuvi kiinni ja sit sormi pois reijältä. Nyt tuntui pelaavan ja nesteet pysyy aisoissa. Kiitos kumminkin.
    Jos pohjasta täytät ruuvin kautta niin ei siinä pitäisi sormea joutua pitämään. Jos yläkautta täyttää niin sitten sormi reijälle

Sijainti
    Åbo
    Ennen täyttelin yläkautta. Nyt pistin pohjasta, ja varuiksi viellä sormeilin, mut eipä vuotanut. Alussa (kun ei vuotanut nii täyttelin myös pohjasta. Siinä se vika varmaan on ku oon välillä (punpulin vaihdon yhteydessä) valutellu yläkautta, ilman sormeilua.

Höyrykone lagittaja's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki
    Se täyttörööri on pohjassa sitä varten että sitä kautta täytetään
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

Sijainti
    Åbo

Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •