Samassa ajassahan sitä pumpuli setupin huoltaa kun silicankin, jossei nopeamminkin.
Suosittelisin kovasti keittämään puuvillapumpulit (ja varmistamaan että se on 100% puuvillaa eikä 80% puuvilla ja 20% polyesteriä), itse totesin pirkan puuvillapumpulissa omituisen sivumaun jota en ole havainnut keitetyllä testierällä. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Joku kyseli RBA-atomisaattoreista että mitä kokeilla ensimmäisenä. Nykyiset Smok SCAR ja IGO-W olivat itselle ensimmäiset. IGO-W:tä suosittelen mielelläni näin aloittelijana, pohja umpinainen ja kansi on vähän liiankin tiukka muttei tosiaan aukea vahingossa. Ilmareiät todella pienet vakiona, varaudu poraamaan suurempaa. Helpohko värkätä langat sisään (kiristely ristipäällä, scarissa vain sormilla tai pihdeillä). Ilmarei'istä sen verran että IGO-W:hen on todella helppo porata suurempaa reikää, vasta 3mm terällä meni pohjan reunojen alapuolelle joka sekään ei vielä haittaa. Kokeilin itse alkuun 1.5mm terällä josta laajensin vielä 2mm terällä. Tässä vaiheessa totesin että ollaan jo liki haluttua ja täräytin 3mm reiät, hyvin pöhisee. Tämähän on toki henkilökohtainen makuasia, mutta 3mm asti pystyy poraamaan huoletta. Siitä suuremmaksi joutuu jo viilaamaan myös pohjapalan reunaa.
Eli näin myöskin vasta aloittaneena rakentelijana näistä kahdesta kallistuisin IGO-W:n puoleen, SCARilla voi tulla vuotoja suoraan ilmareikään vaikka ovatkin koholla. SCARin pohjassa kulkevien ilmareikien laajennus on huomattavasti hankalempaa kuin IGO-W:llä. Molemmissa 1x + ja 2x - posteja, dualcoilit ja kaikki kiva onnistuu kun taidot karttuu.
Aiemmin kyselin melko härskien kurkkutuntumien mahdollisia syitä:
Ongelmana oli epätasainen lämpeneminen. Siirtelin vanuja, kiristelin niitä hieman coilien ympärille ja törkin coilien reunoja sekä kiristin liitinruuveja ja kurkkutuntuma parani roimasti. Pari kertaa vanut on päässeet löystymään ja aina härskin henkosen jälkeen huomaa kun vanujen sisällä hohkaa tulittaessa. Vanujen siirtely on toistaiseksi ratkaissut nuo ongelmat. 24mg nikotiinipitoisuus tosin edelleen aiheuttaa mielenkiintoisia tuntemuksia keuhkoissa, huomenissa varmaan kerkeän apteekista kipaista 85% VG:tä jolla teen jokusen pienen testierän vahvemmista nesteistä. Ainakaan Hangsenin tuttifrutin kanssa maun laimeneminen ei varmaankaan itseä haittaa, on hieman terävä hedelmän maku jo valmiiksi. Kiitoksia avusta toistamiseen! :-)
jees,taidanpa jättää noi subohmi toihut tulevaisuuteenmulle on tulossa kraken ja aattelin yrittää tehä siihen 1-0.5 ohm setupin singlecoil vaijeri wickillä
Kysymys kuuluisi näin :mitä akkua suosittelette AW IMR 18650 vai näitä jo aiemmin linkitettyjä sonyja :Sony US18650VTC4F - Akkulasta!
Miten voi jättää subohm-hommat tulevaisuuteen, mutta kuitenkin aloitella alle ohmisilla setupeilla..?
^ 2,2mm on microcoiliksi aika paksu, joten vaatii enemmän tehoa lämmetäkseen.
Toisekseen, mimmosilla tehoilla ajat? Jos pelkällä akulla niin tarttis saada vastuksesta puolet pois. Jos säätöjännitteisellä, niin lisää tehoa.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Ei sillä coilin paksuudella ole mitään merkitystä tässä tilanteessa kun ilman pumpulia ja nestettä kestää noin kauan lämmetä. Ihan yksinkertaisesti liian vähän tehoa noin paksulle langalle. Pumpulin ja nesteiden kanssa tuollaisen coilin kanssa saa nappia painaa ja painaa ja painaa ja mitään ei tapahdu kun neste jäähdyttää entisestään hitaasti lämpenevää coilia.
Eli jos vain on niin kokeilisin ohuemmalla kanthalilla, vaikka 0.28mm tai 0.25mm. Jossei ole ohuempaa kanthalia niin kokeile vaikka ~1.5-1.8mm paksun objektin ympärille tehdä ~1.5ohmisen vastuksen, on vähän vähemmän sitä lämmitettävää massaa kuin yli 2ohmisessa ja itse käytössä pumpulin ja nesteen kanssa coilin kohdalla ei ole yhtä helvetillistä nestevarastoa samantien sitä jäähdyttämässä.
Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers
Ei ehkä tehän ketjuun sopiva mutta kysytään kuitenkin.
Olisi hakusessa itse rakennettava/korjattava tankillinen laite mekaanisella käytettäväksi. Nyt olen käyttänyt enimmäkseen eri drippereitä ja smokin rsst:tä. Laitteen tulee olla täysin tiivis, eli ei saa vuotaa taskuun vaikka miten sitä säilyttäisi. Ja toisekseen mahdollisimman pieni. Tankin koko ei ole tärkeä kunhan ainakin 1 ml sinne menee. Suosituksia? Kiitos!
edittiä. Ja hinta ei saa olla yli 100e. Kayfyn lite vaikuttaisi tälläiselta, mutta vähän pienempää mikäli mahdollista.
Metsästät siihen kaiffariin micro tankki setin niin pituus lyhenee sentilläja tankkikin on sitten jotain 1-3ml väliltä (joku muu tietää paremmin)
Eipä tosin ole mun misterikään vuotanut meshillä kestaakaan(aluksi 1 kerran silicalla sain vuotamaan.)