Sivu 219 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 119169209215216217218219220221222223229269 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4,361 - 4,380 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

Lähinnä nyt siksi pumpulia, että meshillä tai singlepumpulilla tämä ei oikein tarjonnut mitään sellaista mitä kaiffari+provari ei olisi eli piti lähteä tutkimaan jotain parempaa ja dualmicrocoil räjäytti potin höyryssä. Ei tästä nyt oikein ole paluuta paitsi korkeintaan tutkimaan ja pettymään.

Neljä tankkausta takana ja nolla vuotoa toistaseksi. Urassa sillain hitusen vähemmän pumpulia, koska leikkasin viistoon ne päät ja täyttäessä vatkaan vähän tippiä sivuttain siinä viimeisiä kierteitä vedellessä sekä avaan hyvin hitaasti nestesyötön ensimmäiset pihaukset, laitteen ollessa ylösalasin toki. Ehkä millin verran auki kokonaisuudessaan. Lupaavaa.

Höyrykone popilo's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Itse en viitsisi tän pumpulin kanssa muuten pelatakkaan, mutta tykkään höyryn laadusta meshiä enemmän. Kosteampaa ja jotenkin pehmeämpää, loistavaa makua unohtamatta. Toisaalta lyhyt huoltovälikään ei niin haittaa, koska uuden pumpulin vaihtaminen on niiiiin helppoa ja nopeaa. Vielä kun keksisi miten saan 100% varmasti pumpulit pysymään urissa. Dekin päälle laittamiseen en luota pätkääkään. Tähän mennessä paras on ollut mesh pötköt urien pohjalla, vielä kun rispaannuttaa pötköjen päitä että pumpuli tarttuu mahdollisimman hyvin. Muuten kyllä pisteet meshille. Vaikkakin itsellä aika vaivaa vaativa operaatio tuo meshsrtupöian tekeminen. Ja jollekin joka ei ole lukenut ketjua, u-wickiin mahdollisimman pieni micron -luku. Peltimäisellä turha edes yrittää (minun mielipiteeni).

Höyrykone K-57's Avatar

Sijainti
    Hobo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja butler Näytä viesti
    Kukin tyylillään Jotenkin tuo vaijerin huolettomuus on itselle tärkeää. En edes muista milloin tuota on tullut räpläiltyä. Ja aina pelittää eikä kuse kintuille.
    Mitäs vaijeria Ø tuossa olet käyttänyt? Voi kokeilla tuotakin. U-wickki on tuosta helppo nostaa pois kun jättää kanthalin päät pidemiksi ja käntää tolpan ympäri, takaisin paikalleen putoaa paikkaansa.

Nyt loppu kitinä kun vihdoin pumpulin paksumpaan. Päät leikkaan viistosti ja survon päät uriin. Viistous on aika loiva.
    Katon että jäävät vähän vajaiks uriin, en laita loppuun saakka.
    Nyt pelaa. Vuoto-ongelmia mulla on ollu lähinnä sillon kun tankki on vielä puolillaan ja haluan täyttää. Tyhjää tankkia kun täyttää niin no problem.
    Vuotaminen loppuu yleensä niin, että höyryttelen hetken niin, että korkki on ihan kiinni. Sitten pikkuhiljaa availen ja kurkin samalla mitä tapahtuu. Jos nestettä näyttää tulevan reiästä vielä yli, höyryttelen lisää hetken. Tämä tehoaa kyllä melkein joka ikinen kerta.
    Normaalisti availen vaan maks kierroksen verran, se tuntuu olevan hyvä just niin. Neste on 50/50.

Että ehkä vielä oottelen sitä meshiä, on mulla kamat tuolla valmiina, mutta on tää pumpuli silti tosi kätevä. Ja jos onnistumisprosentti on tätä luokkaa niin tällä mennään nyt hetken aikaa. Ennenkun tekee mieli taas opetella jotain uutta

Mites pitkään tuo coil kestää? Muutamat pumpulit oon jo vaihtanu ja vielä toimii hyvin kun kuivapolttelen. Vai ootanko että se hajoaa?

"Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

Höyrykone K-57's Avatar

Sijainti
    Hobo
    Kestää kestää! Turha vaihtaa.

onnistuhan se mesh viritys ja vielä puolessa tunnissa!! Se on mulle todella hyvin. Aijai, ja tankissa special ryynästä,NAM..

Eiköhän se microcoil kestä "kauan", perustuen tohon kaiffarin microcoiliin, joka on kai neljättä vai viidettä kuukautta nyt käytössä eikä vielä hätääkään. Varmaan ne mesh-setupitkin uusitaan lähinnä sen takia, että wick alkaa ottaa itteensä eikä niinkään vielä se kanthal.

Dualcoilin hehkutukseen vielä sen verran, että huoltovälihän tosiaan tuplaantuu. Erinomaista.

Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Eiköhän se microcoil kestä "kauan", perustuen tohon kaiffarin microcoiliin, joka on kai neljättä vai viidettä kuukautta nyt käytössä eikä vielä hätääkään. Varmaan ne mesh-setupitkin uusitaan lähinnä sen takia, että wick alkaa ottaa itteensä eikä niinkään vielä se kanthal.

Dualcoilin hehkutukseen vielä sen verran, että huoltovälihän tosiaan tuplaantuu. Erinomaista.
    OU JEEE! Voittajaolo. Kiitos ja pus.

"Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

Höyrykonkari

Sijainti
    Mikkeli
    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Mitäs vaijeria Ø tuossa olet käyttänyt? Voi kokeilla tuotakin. U-wickki on tuosta helppo nostaa pois kun jättää kanthalin päät pidemiksi ja käntää tolpan ympäri, takaisin paikalleen putoaa paikkaansa.
    1,5mm ja vaijeri puoleen väliin tai vähän ylikin uriin. Ja junttaa kunnolla vaikka ruuvarilla sen sinne uran sisään, että varmasti pysyy paikallaan. Meshiä sitten vaijerin päälle sellailla ettei mene uriin ollenkaan. Sitä saa laittaa vähän reippaammankin kerroksen, kun ei tarvitse uriin käydä sorvailemaan. Varmaan joku 6 rundia kakssatasta tossa itellä päällä hyvin jaksaa wickata kolmella kiepillä 0,30 kanthalia eikä tarvitse nestesyötön kanssa räpeltää puolta kierrosta enempää. Niin paitsi räyttäessä toki kokonaan röörit kiinni...

Mesh nanocoililla, joo toimiihan se mutta tuntuu että tuolla kammiossa olis joku pienenpieni tinasotilas joka ampuis pienenpienellä rk-62:sella mua kieleen.

W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

Höyrykonkari

Tarvii lisää tehoo Tuntui toi pumpuli toimivan ihan ok niinkin kun laitto suoraan coililta uriin ohuet siivut. Jospa nyt sit pitäis luotettavammin nesteet sisällä. Ei tosin kussu silloinkaan kun oli pumpulit dekin päällä. Anyways, laitan nestesyötön kiinni kun on istuessa farkkujen taskussa, ei oo paha rasti. Sitä kuitenkaa oo yli vaakatason kulmassa tehty säilytettäväks.

Musta tuntuu että se mesh-pötkö oli niin kireä ja sen takia paukku niin saatanasti. Se coili oli kummiski 18g neulan ympärille tehty, eli meshinki sai kääriä aika helvetin tiukaksi että meni läpi. Ei mulla kovat odotukset tosta ollu, pitihän seki vaan testata kun kaikki muut on jo testattu.
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

Höyrykonkari

Dual "chimney". Ekaks tein 2mm terän ympärille yhen 8 kieppisen 0.3 langasta. Oli aika säälittävä ilmestys. Pyöräytin toisen mokoman kaveriks, ja parani merkittävästi. Höyryn tuotto ei ole mullistavan suurta, mutta maku on hyvä, niin kuin kurkkutuntumakin. Ohmit mittailen päivällä jos jaksan.

Käykös tähän 490 putkella, ja 350 akulla kicki?
    On niin rajalliset nää kikkailumahdollisuudet täysin mekaanisena

Edit: jaa mitäpä tuolla kickillä tekee kun 10w on max. Alitajunta kusetti ja kerto että 15w
    Ja hyvin tää setuppi kyllä pelaa...
    Viimeksi muokannut vapa; 20.01.14 kello 00:28.

Höyrykone hesekiel's Avatar

Sijainti
    Tamperehan se
    ^Niin pitkälti kun oon 5kk aikana tajunnu niin toi "paukkuminen" ja räiskiminen on ihan normaali ominaisuus meshillä. En muista tehneeni settiä joka ei sitä tekisi. Se kertoo coilin märkyydestä, mutta mikäli tehoja on riittävästi ja höyry on antoisaa niin mitäpä siitä ressaamaan.

Höyrykone

Sijainti
    helsinki
    Ei meshi/vaijeri setupit poksu tai räiski mulla, sillon yliwikkaa.
    Tasanen.suhina ku tulee niin hyvä on.

Höyrykone K-57's Avatar

Sijainti
    Hobo
    Just noin samaa mieltä, joskus vaan kestää saada tuollain toimiva.

Höyrykone hesekiel's Avatar

Sijainti
    Tamperehan se
    Oon vissiin sit tottunu pitään nestesyöttöö melko paljon auki.

Höyrykone

Sijainti
    helsinki
    Tuli kirkas tankki isommalla sisäröörillä, heitin sen kiinni ja saa olla tosi varovainen nestesyötön kanssa verrattuna tiukempaan kirkkaaseen tankkiin.

Muuttu mehupilliks koko laite kun avasin normaalisti puoleen väliin syötön.
    Onneks toi nalle ei oo kovin pahaa suussa mut en silti suosittele maistamaan

Höyrykone K-57's Avatar

Sijainti
    Hobo
    Enpä tiedä? Tuntuu ettei vaikuta tuohon? Tää on taas näitä mitä ei ymmärrä Saa nyt suhista tuolla niin kauan toimii,seuraava voi olla työn takana, niin 200# ja 0.30 U wickki.

xbikes
    Vieras
    Tuli eilen Mister taloon, ja kyllä nyt ollaan hyvän äärellä! Jalipon ohjeilla meshiä ja kyllä toimii, nyt pitää vaan litkuja laimentaa! Hyvä Suomi voisi tähän sanoa.

Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •