Tää on vähä kummallista, että idea tulee julki foorumilla tässä kohtaa, kun misteristä on tehty kolme mallia. Para kertoi ton idean mulle, kun hain misterin, mutta kaikki kunnia mulle tottakai!
Vitsi vitsi
Edit: joutu pikkuse avaamaa nestesyöttöö täydellä akulla. No mut on tehojaki tarpeeks. Huomenna pääsee mittaa ohmit jos jaksaa.
Viimeksi muokannut vapa; 11.01.14 kello 22:20.
Tuli ekalla yrittämällä laitettua vähän liikaa pumpulia deckille ja villasukka oli kokoajan vahvasti läsnä sekä tais vuotaakin pari kertaa. Vaan ei hötkyilyä, perään uusintayritys pienemmällä pumpulimäärällä ja tikulla vielä tökin ylimääräsiä kauemmas siitä coililta sekä reiältä. Ei enää villasukkaa tahi vuotoa, joskaan ei myöskään mitään erityisen mullistavaakaan verrattuna siihen, että laittais pumpulia uriin. Jatkamme toistaiseksi tällä kuitenkin ihan jo senkin takia, että pumpuli ainakin pysyy siellä mihin sen laittaa eikä lähde nestesäädön mukaan.
Onhan noi microcoilit ihan kivoja mutta jotenkin mulla ne aina paukkuu ja rätisee helvetisti, aivan ku olis ilotulitus kammiossa, en ole huomannut nestesäädön runkkauksella olevan vaikutusta tähän. Sekin tossa microssa ärsyttää että kun aloitat tulituksen niin siinä menee pieni hetki ennenkuin alkaa tulittamaan täysillä.
Nyt palasin vanhaan kunnon meshiin normicoililla, 4 kieppiä .32 lankaa melko ohuen patukan ympärillä. Aika tykki tosta tuli mutta sain sen silti todella vakaaksi, eli ei rupea aurinko paistamaan mistään. Ei dryhittiä ja höyryt oikein maukkaat.
W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
Kayfun4, Subtank, Zenith
No hyvä että on aiemminkin älynnyt joku laittaa dekin päällemulla toi dualcoili ei ois kyllä millään wickannu, jos ois pumpulit ollu urissa. Toki onnistuu vrm jos osaa laittaa juuri sen oikean määrän pumpulia. Tuntui singlekoilissakin maistuvan tunkkaisuus, mutta heti kun nosti pumpulit dekin päälle lähti toimimaan paremmin kuin hyvin. Ei tarvi miettiä pumpulin määrää niin paljon
![]()
Kukin tavallaan, mutta mulla tää toimii niin hyvin dualcoililla, että en osaa sanoa mitä höyryssä voisi parantaa
Meshi kokeiluun heti kun tulee johonkin suomen kauppaan #200 meshiä saldoille. Oishan se kiva jos meshi toimis yhtä hyvin, kun ois pidemmät huoltovälit. Mutta mulla on pieni kutina etten osaa tehdä meshi setuppia joka toimisi yhtä hyvin
Tää dualcoili tuottaa kyllä höyryä lähes välittömästi, mutta jälkipolttoa toki on.
Se tunkkaisuus voi johtua pumpulistakin. Ainakin pirkkapumpuli maistuu paskemmalle kuin orgaaninen luomupuuvilla.
Edit: kyllä mullakin dual- ja singlemicrot tuotti heti tulittaessa höyryä mutta siihen täyteen höyryntuottoon meni 1-2sec, tietty sen tulituksen voi aloittaa jo ennenkuin nostaa huilun huulille (härskiä tekstiä taas). Ja toi viive muuttuu kyllä aika minimaaliseksi kun on muutaman kerran höyrytellyt putkeen, eli kun coili on lämmennyt kunnolla. Jotenkin vaan omasta mielestä toimivalla mesh setupilla mukavampi höyrytellä, eli tasainen höyryntuotto ja ilman ilotulitusta. Toi pauke kyllä joskus tuntui vaimeammalta, eli pumpulin määrä vaikuttanee asiaan.
Mulla on aina ollu pumpulin päät hieman nestekanavissa ja hyvin on wickannut jopa dualilla.
Viimeksi muokannut clz; 12.01.14 kello 15:36.
W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
Kayfun4, Subtank, Zenith
Aivan, osittain urissa. Mulla oli ekat yritykset suoraan coililta uriin, eikä siksi varmaankaan toiminut hyvin. On ilmeisesti sitten tärkeää, että sitä pumpulia on myös siinä dekillä lepäämässä. Toisaalta voisi olla hyvä laitta vähän myös uriin, niin ei ainakaa kuseksi nesteitä niin herkästi. Ei mulla nytkään ole kussut, mutta parempi aina jos ei ole kovin tarkka nestesyötöstä. Itse ajattelin kokeilla seuraavaksi seuraavaa: puolikuun malliset palaset meshiä uriin, siis niin että se ura on kuitenkin täysin avoin. Meshi voisi ulottua pari milliä dekin yläpuolelle. Sitten koukkaa pumpulit sen meshin takaa, niin että jäävät lepäämään dekille kanavien päälle. Pitäsi pysyä pumpulit paikallan ainakin kun leikkaa meshiin kolot.
En tiedä ymmärsikö kukaan...
Laita ne meshrullat nestekanaviin niin pysyy toiminta tasaisena. Pumpuli tarttuu hyvin siihen.
Hyvin paljon oli wickauksen kanssa ongelmia pumpulia käytettäessä ja ensin jätin pumpulit myös deckin päälle lepäämään mutta helpompi mielestäni laittaa meshrullat kanaviin ja pumpulit kiinnittää meshin päähän.
E: En edes lukenut viestiä loppuun mutta juu, se on toimiva tapa. Mesh on ihan rullalla mulla ja hyvin vielä wickaa.
Juu no kokeilen kun jaksan. Nyt toimii varsin hyvin ilmankin meshiä.
Juolahti myös villi idea korvata tänhetkisen dual coil setupin pumpuli kokonaan meshillä. Kahen meshrullan päät ei luonnollisestikkaan mahtuisi yhteen kanavaan eli meshit pitäisi varmaan jättää deckin päälle. Ei meshi varmaan wickaa jos on vain yksi sivu kosketuksissa nesteeseen? Toki deckiin koskettavan osan meshistä voisi puristaa ja tohotella litteämmäksi. Ongelmia:
1. Meshiin joutuisi työstämään monta mutkaa, joka ei luonnollisestikaan onnistu silloin kun setuppi on paikallaan, ellei halua kirjavaa misteriä?
2. Se wickaus.(meshrullan pieni halkaisija)
3. Microcoilin saaminen tasaisesti meshiin kiinni.
Tuntuu kyllä tosiaan MISTer toimivan parhaiten kun laittaa pumpulit deckin päälle, uriin jos laittaa loppuun asti, niin iskee välistä aikamoiset makuelämykset kärähtäneen pumpulin merkeissä...Tullut nyt kokeiltua vaikka millä määrällä pumpulia urien loppuun asti ja pakosti aina välistä puskee kuivaa (nyt toimii täydellisesti kyllä).
Joojoo, mutta puhuin dualcoilista, jolloin meshirullia on kaksi
Toimii kyllä niin perkeleen ihanasti tää dual coil, pumpulit dekin päällä. Tulee niin lämmintä höyryä, että tuntee kuinka suu on ihan ääriään myöten täynnä höyryä. Melkein niinkuin suussa olisi oikeasti nestettä![]()
No yritin tänhetkiseen dualcoiliin laittaa meshiä. Ei jääny kovin kauas toimivasta. Coilien sisähalkaisija siis 1.2mm. Rullasin meshin päät mahd. pieniksi ja sulloin kanaviin. Höyryä tuli kyllä hyvin mutta luultavasti ylempi coili kävi kuivana. Meshinä oli nelisatasta. Täytyy kokeilla joskus kakssatasella, kun saan ostettua. Voi olla kyllä että jonnekkin ilmaantui hotspot kasaamisen yhteydessä....
Kyllä tää nyt tuntuis wickaavan, mut joku ihme ektoplasma tossa maistuu, vaikkei tule dryhittiä. Johtunee siitä etten tohottanu meshiä. Muuttuuko toi dekki heti sateenkaaren väriseksi jos varovasti tohottelen, kun setuppi on kiinni? Mulla on kynätoho, eli kapea liekki.
Juu on se dekki sellainen jööti, ettei sitä juuri lämmittäny varovainen setupin tohotusTuo dualcoil meshillä on jo HYVIN lähellä toimivaa. Ei tule dryhittiä, höyryä tulee hyvin, nesteen maku tulee esiin, mutta joku schaisse maistuu taustalla. Pitää pestä coilit ja koko dekki, kuivapolttaa hyvin, ja tohotella uudet meshi pötkylät huolella ennen asennusta.
Prkl ku ois 200 meshiäNelisatasellakin wickaa niin että porisee, ainakin toinen coili.
Edit:
Juu eli nyt on meshit sisällä dual coilissa toimivasti. Setuppi siis seuraava:
Kaksi coilia päällekkäin, molemmissa 12 kieppiä 0.3 kanthalia vihreän neulan ympärillä.
400 meshistä joku n. sentin leveä siivu jonka rullasin niin pieneksi, että meni coilin läpi. Molemmilla coileilla luonnollisesti oma mesh pötkö.
Meshin päät piti rullata tosi pieniksi, että mahtui molempien pötköjen päät samaan uraan.
Kurkkutuntuma kovempi, ja makua vähemmän kuin samoilla coileilla pumpulilla. Toimii ihan ok.
#200 meshillä varmaan toimisi paremmin.
Viimeksi muokannut vapa; 13.01.14 kello 19:08.