"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Joo noi meshmicrocoilit vetää välillä jotain yllärihotspotteja. Oon nyt alkanu heti kätellyssä tiputtelemaan nestettä päälle ja käräytän kuivaks, toistoa 5 kertaa niin ei tule ylläreitä jatkossa.
En todellakaan tiedä mikä efekti tossa tapahtuu eikä ihan pomminvarma ole vieläkään, mutta parempaan suuntaan menossa.
Todennäköisesti sama kuin mesh setupeissa yleensäkkin eli kun neste ekan kerran nousee wickille niin höyrystyessään "nostaa" kanthalia sen verran että hotspot ilmeneeSiksi itse suosin lopuksi vielä samaa metodia eli muutaman kerran suoraan coileille nestettä ja höyrytys kunnes näen että ekana hohtaa keskimmäinen kieppi.
Vinkkinä 18g ruiskun neula on 1.2mm, 16g 1.5mm ja 14g 2mm.
Lisäksi kokeile kurkistaa ompelutarvikelootaan jos siellä on oikeita neuloja jos haluat vielä pienempää.
Mutta itse olen omissa testailuissani todennut että 1.8-2mm on sopiva minimicronanomiksikähittositähaluatkaankutsua coileille jos pelkästään yhden vastuksen setuppia tekee ja tehot esim mekaanisen 0.8-1.0ohm luokkaa.
Ohuemmalla tahtoo neste kapasiteetti loppua coilin kohdalta ja isomman kanssa tuntuisi olevan turhankin paljon sitä pumpulia ja ei oikein tahdo keksiä että mihinkä sen tunkisi.
Pienemmille tehoille tahi useamman vastuksen setteihin sitten voikin mennä paljon pienemmällä coilin sisähalkaisijalla kun tehotkin per vastus tippuu. Kaiffarissa yhdessä kohtaa oli 0.7ohm duali, siinä käytin 18g ruiskun neulaa eli 1.2mm.
Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers
Eiköhän juu, mutta microcoilin kanssa vaan tuppaa paljon todennäkösemmin tulemaan noita jekkuspotteja, esim. 1½ tankkia menee hyvin ja sitten ilmestyy keskenkaiken jostain. Tiedä sitten liittyykö siihen, että microcoil+mesh on niin helppo saada "toimimaan" niin tulee hosuttua.