Kyllä mä luulen, että ne sijoittajat oli se sitten sorvaamo tai mikä tahansa, niin haluis nähdä jotain lukuja. Ja mielelään jotain faktaa eikä vaan arvoita, että tähän pyritään. Eli jostain se on aloitettava. Ja luonnollisesti haluavat sitten oman osansa siitä päältä.
Ja jos tuotetta ruvetaan painamaan 10 000kpl eriä, niin jonkun sitten pitäisi vielä kasata, pakata ja lähettää ne yms. Tiedät varmaan mitä työvoiman palkkaaminen maksaa Suomessa. Toki riskejä voi ja pitää ottaa. Mutta näin perheellisenä ja tällä hetkellä tämän perheen ainoana työllistettynä ei oikeen pysty mitään ALL IN ratkaisuja tehdä. Tämä siis vain omalla kohdallani. Lisätään vielä, että en kyllä itsekkään haluaisi ottaa mitään isoa riskiä perustuen parin kuukuden myyntiin. Ja kuten sanoit, niin siltikin tarvitsee sitä omaa rahaa olla mukana. Kaikki tuntemani Suomalaiset modaajat on nuoria kavereita joten tuskin on mitään älyttömiä summia rahaa säästössä.
Tosin, mun atoja tosiaan on ollut hyllyssä joka viikko. Nyt tulee pisin tauko, n.1.5 - 2 viikkoa koska osien toimitus viivästyi. Että kyllä niitä tarjolla on. Pajojen toimitus ajat on yleensä useita viikkoja. Se rajoittaa omalta osaltaa toimintaa.
Kannattaa myös ottaa huomioon, että esim joku Pulse G kopioitiin muutamassa kuukaudessa. Että eipä siinä kauhean kauan aikaa ole myydä omaa suurta tilaustaan loppuun kun jo kiinasta pusketaan paljon halvempaa versiota pihalle.
Ja kuten mainitsit, että sijoittajia etsiessä saisi sitten olla power pointit ja myyntitaidot kohdallaan. Itsellä ei tuollaisesta ole mitään kokemusta. Ja muutekin kun melkein tyhjästä aloittaa niin on aika monta uutta asiaa mitkä pitiäisi sisäistää. Vuoden parin päästä sijoittajien ja erien määrät voi varmasti olla ihan toinen juttu. Se on aika paljon helpompaa katsoa vierestä ja sanoa, että tehkää enemmän ja lopettakaa itkeminen. Tosin omaani ei VIELÄ ole kopioitu, mutta monta muuta jo on. Ja harmittaa muiden puolesta kun tietää kuinka paljona aikaa ja vaivaa ihmiset on niiden eteen nähneet.
Ja kannattaa varmaan sekin muistaa jos kukaan ei olisi lähtenyt tekemään näitä, niin ei olisi mitään kopioitavaa. Mutta jokainen saa tehdä valintansa ostaako aidon vai kopion. En tuomitse. Mutta aidon ostamalla mielestäni tukee kehitystä ja sitä, että niitä mahdollisesti tulevaisuudessa olisi paremmin saatavilla. Toki on varmasti niitäkin jotka harkitusti tekee vain tyyliin 200kpl erän ja se on siinä. Mutta kotimaisista modaajista ei sellasita taida löytyä. Tai no ketä nyt ihan harrastepohjalla tekee.
Itselle juuri saapui kolmas osa erä pajalta. n.15 min sitten.

Nyt aletaan pesemään ja tekemään esivalmisteluja kasausta varten. Että viikonloppuna varmaan on osa siitä saldoilla.
Mutta mutta, itse ainakin yritän kasvattaa yritystä hitaasti, mutta varmasti. Ja luulenpa, että ostajia löytyy molemmille puolille. Niitä jotka mielummin ostaa kiinalaisen ja niitä jotka ostaa alkuperäisen. Ja kannattaa muistaa, vielä että alkuperäiset pitää hintansa paljon paremmin.