Nonii, selvisi tuokin
Joo ja tosiaan, on aika helvetin paljon helpommin käsiteltävää pienen lämmityksen jälkeen.
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee
On ollut varmasti jo monta kertaa, mutta nopealla selaamisella en kyllä onnistunut löytämään. Mitäs pumpulia te nyt nyt käytätte? Kävin kaupassakin seisomassa hyllyn edessä mutta ei oikein raksuttanut. Jotain ihan tavallistahan se oli mitä piti keittää ja kuivattaa ennen käyttöä.
"Ei ole yliwickaamista, on vain alitehoja."
Mää ostin sellasen pussin missä lukee "Vanupallot"![]()
Mitä nyt muutamaa eri pumpulia kaupassa kattelin niin eipä niissä hirveesti eroa taida olla. Kunhan se nyt on tosiaan 100% puuvillaa.
Mulla on pyöriny päässä sellanen hassu idea, että ottais pumpulipuikon, leikkais toisen pään irti, sitten ujuttais sinne sisälle (se muoviputki mikä on sisältä ontto) pätkän silicaa, ja käyttäis sitä sit samaan tapaan kuin mesh wickiä, kääris coilin siihen pumpulipään ympärille...
Voiskohan tällänen edes periaatteessa toimia?
Osta suosiolla AGA-T3, en alkaisi minkään muovisen kanssa kokeilemaan.
KGO & Twist
Se että tuohon suunnitelmaan liittyy muovin jättäminen parinsadan asteen kuumuuteen, tekee siitä ei pelkästään typerän vaan takuuvarmasti toimimattoman, ja mitä luultavimmin vaarallisen. Kärtsää mieluummin sitä pumpulipuikon vartta sytkärillä ja haistele puolen metrin päästä että toimiskohan höyryttimessä.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Hei hei, ei nyt tarvi heti alkaa rähjäämään jos joku nyt puolitosissaan esittää ideoita. Ei sitä tarvi kaikkea niin haudanvakavasti ottaa.
En tiedä, muovi/kumiosia on kyllä muissakin atoissa, ja jos sen coilin tekis tarpeeks ylös niin että se on vain siinä pumpuliosassa... tai jotain. Periaatteessa jos nesteen sais kulkemaan tarpeeks tehokkaasti se vois toimia, niin että nesteen haihtuminen imis sen lämmön tarpeeks tehokkaasti ettei muoviosa pääsis kuumenemaan.
Käytännössä, en tiedä, voipi olla hyvinkin että kävisi niinkuin epäilet, mutta toisaalta, on sitä varmaan hullumpaakin yritetty.
Varmasti typerämpääkin On yritetty, mutta tuossa suurimmaksi ongelmaksi tulee wikkaus. Voisin lyödä kuvauskalustoni pantiksi ettei tuu onnistumaan. Ja muoviputki pitäis saada niin kauaksi kaikesta kuumasta että ei millään järkevällä tavalla voi toimia.
Tämä mutua, mutta silti. Yritä, jos koet sen kannattavaksi, mutta omalla vastuulla.![]()
Do or do not, there is no Barole.
Mielummin ehkä metallivaijerin päähän se pumpulituppo, jos tekee mieli tutkia. Ei muuten välttämättä ollenkaan huono idea.
Asiasta takaisin Jeesukseen. Miksi kolmin- tai nelinkertaisesti käännettyä Silicaa?![]()
Haittapuolena tuossa tosin tulee se, että nelinkertainen wikki imee nestettä törkeästi eikä välttämättä luovuta sitä yhtä tehokkaasti kuin puuvilla tai mesh.
Eli langoilla on vielä runsaasti nestettä kun coili alkaa käydä kuivana.
KGO & Twist
Eli asia vaatii kokeilua jossain vaiheessa, ihan vaan koska Suomalainen ei usko ennen kuin näkee. Kerronnassa ei ollut mitään vikaa.![]()
Tuli IGO-W dripperiin tehtyä urdun ohjeen mukaan (videolla SMOKEN RDA) perus coili poranterän ympärille käärittynä ja pumpulit sisään. 0,25 kanthalia oliskos tuossa 5 kieppiä. Hyvin tuntuu kyllä toimivan.1.3 ohmia näyttää SVD ja ihan mukavasti pöhisee. Itse ainakin sain tällä enemmän irti kun silica virityksellä. Pumpulina extran halvinta mahdollista ja kärsimätön kun olen, en keitellyt mitään. Täytyy varmaan varmuudeksi kuitenkin keittää nuo loput pumpulit.