Onhan se hyvä et herroja riitää talossa![]()
Vähän ihmetyttää toi ilman kulku. Vikkaako kunnolla? Mulla jää myös hieman ilmaa alaosaan mut sitä kertyy äkkiä lisää kun neste menee coilille ja ilmamäärä lisääntyy->tulee isona kuplana ylös. Pystyy vetämään pitkiä imuja putkeen eikä puhettakaan et antas palanutta![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Eipähän jouda akkavalta yllättämään. Mutta niin, itse oon huomannut tuon ahtauden vasta nyt kun sattui tankkiin paksumpaa nestettä. Rst tankki, joten voin vain olettaa ajoittaisen huonon wickauksen johtuvan tuosta, mutta ainakin imuputken eestaas rassaus auttaa.
En näe wikkaamisessa eroja ykkösen tai kolmosen välillä, ykkönen oli pitkän aikaa ja nyt kolmonen. Toi nestejutska taitaa tökkiä jos kunnon siirappia käyttää. Mielestäni mesh toimii paremmin kuin vaijeri, jostain kumman syystä ei wikannu yhtä hyvin kuin meshillä
Tai sit mä en vaan osaa![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Tuli tehtyä pitkästä aikaa ihan onnistunut U-wick 400 meshistä,0.25 kanthalista 4 kiepillä.. Jonka jälkeen kokeilin vielä mesh/silica yhdistelmää,eli mesh coil,silicat sen sisälle ja uriin,samoilla kiepeillä. Ihan kelpo sekin oli mutta ei voittanut,koska omaan makuun,ja mieltymyksiin toimii kyllä parhaiten .20 Cu-Ni lanka,4/5 kieppiä puffin hienosyisen 3mm silican ympäri,ja erikoistarkkana paljon niihin uriin sitä wickkiä tunkee (hyvin vähän). Sillä menty lähes koko ajan ja tullaan jatkossakin pöhisemään.
Natureg0ing is a must..pd!
Oma tuubi on vielä postissa, mutta työkaverille misteri saapui maanantaina. Tein siihen todella hätäisesti 2mm silicasta ja jostain laatikon pohjalta löytyneestä kanthaalista 3 kiepin setupin, ja on kuulemma paketti toiminut loistavasti koko viikon ilman mitään säätöä. Minusta tuo kuulostaa helpolle, vai kävikö muka aivan järjetön tuuri?
Siinä on jo nähty vaivaaTohoon lisää potkua, kyllä se taipuuuu
En oo kyllä ihan noin alas vääntäny![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Sekin auttaa kun tekee enemmän puolikkaan neliön mallisen kuin perinteisen "u" mallisentosin siinä saa tosissaan lämmittää vaijeria ettei ala purkaantumaan.
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Ei toi itseasias ollu vaikea rasti, koska vaijeri oli jo ollut käytössä vanhalla alakautta- menetelmällä.
Lyhensin vaijerista 2-3mm molemmista päistä ja vaihdoin vaan kanthalin.
Ongelmakohtana lähinnä noi urat, niistä meinaa ilman imuputkea alkaa vaijeri suoristuun
Vaijerina 2mm 7*19, joista urien kohdalta otettu 2*19 pois jottei urat tukkeudu, jos joku muu vastaavaa virittelee.
1,5mm vaijeri ois varmaan parempi mutta kun ei oo![]()
Johtuisikohan wickausongelmat tästä?
![]()
Hyvin todennäköisesti, siksipä porukka on nuita imuputkia hionutkin. Samaa oli itellä aikoinaan nautiluksessa, korjaantui hiomalla. Oon kyllä siinä vähän samaa mieltä muutaman muun kanssa, että vaikka perkuleen hyvä laite onkin, niin kyllähän se vähän sieppaa lähemmäs kahdensadan euron laitetta joutua ruveta korjailemaan.
Milläs hiomapaperilla tuota kantsis vetästä?
1200 alotin ja 2000 lopetin. Tämä siis nautilukseen, misteriin en ole koskenut.
E: Periaatteessahan sitä vois ajatella kiillotuksenkin helpottavan nesteen kulkua. Ehkä. Eikö?
Tarttee verkkiksessä kävästä enivei niin viereisestä Bauhausista vähän hiomapaperia sitten. Nyt kun säädin nestesyöttöä niin ei ole ainakaan kuivaa päässyt iskemään, että josko se tästä... Perkeleen hyvät on kyllä höyryt 0.8ohm setupilla ja mesh u-wickillä, ei kyllä yhtään häviä hyville gennyille. Nappikin on ihan eri tavalla kermainen ja mukava kuin aikaisemmissa versioisssa, mitä lie Veljoni sinne keksinyt![]()
Itse hion kirkasta tankkia 1500 paprul juuri siitä mihin jää kuplat "jumiin" nyt toimii kuin unelma
Imuputkea ei viitsi hioa kun on noi "logot"
Toi on ihan ku miun misteristä tuo kuva. Ja sanoisin että tuossa nimenomaan on se riesan alku ja loppu. Kun ilma ei kulje niin huonommin se prkl nestekin kulkee.
Ja sitten, kun on sijoitettu logolliseen imuputkeen niin ei sitä saatana hiomaan aleta. Olihan taas valitusta.
What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine
Tolta munkin MISTer näyttää, mut hyvin se wickkaa? Sitten kun ilmaa kerääntyy lisää niin isompi kupla lähtee ylös, siis jäykillä nesteille.
Tosin tarkkasilmäiset huomaa, että tuon nesteuran edessä on kyllä lientä ja ilmakupla yläpuolella, joten wickille pitäis siirtyä tavaraa.
Samaa mieltä. Ei ole tämmöisestä ongelmasta ollut mitään tietoa, tottakai ois korjattu jo puoli vuotta sitten jos ois ollut tiedossa. Eikä näissä uusissakaan ole tuommoista ilmennyt mitä meillä näitä omassa käytössä on..
Enivei, selvitellään asiaa. Nyt tehdään kokeeksi pari tankkia isommalla sisäreiällä, ja katotaan onko mitään vaikutusta.