Mä ajattelin kokeilla noilla Panasonicin 18650 3400mAH akuilla magneettinännin kanssa. Mitä muita kuin IW:n akkuja porukalla käytössä Misterissä?
3400 suojatut efestit ei ainakaan taida mennä edes paikalleen, pituus 69,2mm.
Mä ajattelin kokeilla noilla Panasonicin 18650 3400mAH akuilla magneettinännin kanssa. Mitä muita kuin IW:n akkuja porukalla käytössä Misterissä?
3400 suojatut efestit ei ainakaan taida mennä edes paikalleen, pituus 69,2mm.
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Oma kontribuutioni tuohon nestevuotodilemmaan olkoon seuraava: Kun täytän tankin, niin ruuvaan top capin suht hiljalleen paikalleen ja sen jälkeen nitkuttelen sitä hieman. Seuraava askel on nestesyötön avaaminen. Tänään taisin avata sitä ihan ronskisti rundin tai jopa vähän enempikin, mutta sen jälkeen höyryttelin välittömästi jonkin verran. Sen jälkeen avaa vaan lisää hiljalleen puolisen rundia kerrallaan, jos tarvetta on. Sitten voikin pitää asetukset siinä kunnes tankki on tyhjä. Itsellä käytössä 3mm silica coilin kohdalta kaksinkerroin ja setupin vastusarvo ohmin tuntumassa (0.25 x 3/4 kieppiä). Kuivaa ei tarjoile ja silican päät on pätkitty lähelle wick-uran yläpäätä, eli silican hännät on vain millin-pari urassa. Tämä kombo on toiminut mulla nyt pidemmän aikaa.
Ei tosiaan VJ:n vika mutta sanompa että iteltäkin jäi tänään misteri saamati :P Onneksi ykkös-eräläinen taskussa niin eipä niin edes kiirusta.
Tuohon vuotohommaan sen verran, että itsellä kusee lähes aina ainakin vähän. Tämän uskon tosin johtuvan täysin setupointitaidoistani. Huomannut kuitenkin merkittävän parannuksen niin, että myös nestesyöttöä avatessani käännän laitteen ympäri. Ei kuse edes joka kerta ja silloinkin vähemmän kuin muuten.
Nämä menee ainakin, mutta napin ja rungon väli tulee aika pitkäksi: 18650 IMR Button-Top Panasonic CGR18650CH 2250 mAh - Akkula.fi
AWn ja Efestin IMR kaikissa kokoluokissa. 18650 ja 18350 Efestit on myös AWhen verrattuna sen verran pitkiä, että jää rakoa.
Nuo 3400 mAh Panasonicit ei vissiin ole suojattuja eikä IMR, itse miettisin kahdesti ennen käyttämistä.
-Ei hätää! Kun ankalta menee järki, sen voi hakea Kuusta pullossa.
Imr akut on just parhaita mekaanisiin kuten misteriin, koska turvakemia. Itsellä ainakin ohmit setupeissa laskee niin alas että suojatuissa akuissa tulis jo rajat vastaan.
Eli nappi ei kierry pohjaan asti runkoon vai? On mulla myös efestin 2250 IMR-akkuja eli ne taitaa mennä sitten käyttöön. Se kapasiteetti vaan vähän harmittaa varsinkin AW:n kanssa, jospa niitä ostaisi.
Luulisin että n.1ohmin tai vähän yli setuppeja misteriin tulen tekemään että ei se suorituskyky/rajat pitäisi tulla vastaan millään akulla?
Itse en kääntele ylösalaisin, koska sitä ei mielestäni tarvita. Ehkä tärkeimpiä pointteja imo ovat olleet, että käppi suht rauhallisesti nitkuttelujen kera paikalleen ja maltillisesti alussa auki syöttöä, jonka jälkeen höyrytellään, että tilanne normalisoituu. En edes muista milloin toi olisi kussut viimeksi käsille täytön yhteydessä. Jos en höyryttele täyttöoperaation yhteydessä ja jätän laitteen pystyasentoon, niin melko varmasti valuttaa noron ilmareiästä.
Nappi kyllä kiertyy aina runkoon pohjaan asti, mutta rakenteen johdosta se napin liikkuva osa erkanee napin rungosta sitä enemmän mitä pitempi akku. Sinänsähän tuo ei haittaa kun napin liikerata on aina sama.
Akun maksimipituuden määrittää se kuinka paljon plussanapa pääsee liikkumaan tuolla sisällä. Silmämäärin tuo plussanapa pääsee liikkumaan noin 3 mm tuolla sisällä, jolloin akun maksimipituus olisi aina kokoluokka + 3 mm, eli esim 68 mm.
-Ei hätää! Kun ankalta menee järki, sen voi hakea Kuusta pullossa.
Saiko kukaan misteriä tänään?
Oma tuli ja atosta ei kulje ilma läpi. Vitun vittu!!!
Jei tänään tuli misteri postissa!!! Ainoo ongelma on siinä et oon töissä![]()
en harrasta mitään hidasta kiertelyä ja nitkuttelua koska sitä ei tarvita. pistän capin kii, avaan nestesyötön, pidän laitetta "oikeinäpin" sen aikaa ku haluun päästää nestettä coilille et se kastuu ja sit käännän ylösalasi et paine tasaantuu ilman vuotoa ja sit alan höyryämään.
Tännekin kuulemma oli saapunut 2 suurta pakettia jossa VJ MODS tarrat(vielä kun pääsisi duunista kotiin
)
Taidan vasta alkuviikosta ite saada kun se käy mutkan muualla.