Sivu 115 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1565105111112113114115116117118119125165215 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,281 - 2,300 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

HöyryGuru Jalippo's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki
    Ei minullakaan ne ilmakuplat aina laakista sinne ylös mene, mutta ikinä ei ole jäänyt mitään sellaisia ilmataskuja jotka vaikuttaisi toiminnallisuuteen.
    Kupla menee ylös asti kun se on tarpeeksi suuri.

Yleensä kuplat "kertyvät" tuohon kohtaan, missä tankissa on joku pieni viiste:

Kun siihen kertyy tarpeeksi iso kupla, niin se nousee ylös.
    Kuitenkin tuo nesteuran pää alhaalla on käytännössä lähes aina kosketuksissa nesteeseen, joten wickkaa niinkuin pitääkin.

Höyrykone Wapari's Avatar

Sijainti
    Helsinki
    Näppärä kikka jota itse käytän, on kiertää syöttöä hieman kiinni ja sitten takaisin auki. Kiinni päin kierrettäessä tankkiin tulee lisää ilmaa ja avattaessa kupla on tarpeeksi suuri noustakseen ylös.

Höyrykone iisi's Avatar

Sijainti
    Pori
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ei minullakaan ne ilmakuplat aina laakista sinne ylös mene, mutta ikinä ei ole jäänyt mitään sellaisia ilmataskuja jotka vaikuttaisi toiminnallisuuteen.
    Kupla menee ylös asti kun se on tarpeeksi suuri.

Yleensä kuplat "kertyvät" tuohon kohtaan, missä tankissa on joku pieni viiste:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...709_142619.jpg

Kun siihen kertyy tarpeeksi iso kupla, niin se nousee ylös.
    Kuitenkin tuo nesteuran pää alhaalla on käytännössä lähes aina kosketuksissa nesteeseen, joten wickkaa niinkuin pitääkin.
    no näinpä juuri itsellä kans menee, taitaa tosiaan olla tossa meshissä (juu eka meshsetup) jotain häikkää, kun vähän joutuu säätämään sillointällöin. Eikä oo ees hajukaan mitä tai mistä toi mesh on. luulen että itse tuuppasin urat niin tiukkaan meshiä, että siksi joutunee säätelemään.
    mutta on tää mister vaan ihan parhautta, vaikka päällään seisois

Höyrypää Stoney's Avatar

Sijainti
    Kotka
    Jalippo: Mulla kuplat muodostuvat suunnilleen samaan kohtaan, sillä erotuksella että usein kupla ulottuu tankin pohjaan asti. Kallistelemalla saa kuplan pois nesteensyötön edestä. Välillä tosin noin puolet tankin pohjasta on kuplaa. Tai kuplarykelmää.

Wapari: Mulla toimii välillä toi sun tapa. Välillä, varsinkin täydellä tankilla, saa sinne tankin alaosaan vaan lisää kuplia. Jotka kallistelemalla, heiluttelemalla ja koputtelemalla saa jossain välissä nousemaan ylös -> liian hidasta.

Tällähetkellä tankissa nestettä hiukan alle imuputken levnnyksen. Nyt ilmakuplat käyttäytyvät Jalippon kertoman mukaan. Eli olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että mulla on liian ahdas tankki ja nesteen oma paino riittää estämään ilmakuplien nousun tankissa. Tai oikeammin, liian ahdas sen Jalippon maintseman viisteen kohdalta.

Palaan asiaan illemmalla kun saan tankin tyhjäksi ja käännän tankkiputken toisin päin.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

Höyrypää

Sijainti
    Turku
    Tankin korkin tiivisteen poistaminen helpotti ongelmaa hiukan. Ainkain on helpompi puhaltaa lisäilmaa.

Mennään tällä, on niin hyvä vehjes kuitenkin että siedän tämän ongelman.

Savuttajäsen nro 66

Höyrypää Stoney's Avatar

Sijainti
    Kotka
    Tankki käännetty ympäri, ei vaikutusta. Uuden täytön jälkeen silmämääräistä tarkastelua... kun nesteen syöttöä avaa, syntyy tankin pohjalle lisätilaa ilmalle jonne ilmakuplat sitten alkavat muodostua. Siitä välillä heti, välillä muutaman imun jälkeen ilmakupla/kuplat pyrkivät ylöspäin. Käytännössä joka kerta kuitenkin pysähtyen tankin kierteiden yläpuolelta alkavaan tankin osaan. Usein ilman lisääntyessä tankin pohjalla kupla työntyy takaisin kohti tankin pohjaa. Tottakai, tarpeeksi iso ilmakuplarypäs lopulta nousee tankkiin. Kuitenkin, välttääkseni dryhittiä on ilmatilannetta seurattava käytännössä koko ajan (Waparin väännä-käännä-kikka.) Kierteiden kohdalta tankin sisämittä on väljempi kuin käsittelemättömässä osassa (Jalippon mainitsema viiste.) Olettaisin että muutama millin osa tankin sisähälkaisijasta pois ratkaisi ongelman.

Nesteen vähentyessä ilma alkaa virrata vapaammin. Tästä syystä edelleen pidän syylisenä ahtautta yhdistettynä täyden tankin nesteen painoon. Nesteen oma paino tai pintajännitys tuntuu olevan riittävästi estämään ilmakuplien liikkeen. Kuten jo aiemmin mainitsin, jos täytön yhteydessä tankkiin jäävä ilma aiheuttaa niin suuren paineen, että ylösalaisin käännettynä neste ei valu pohjalta kohti imupäätä, on imutputki/tankki-yhdistelmä yksinkertaisesti liian ahdas. Ei sinne tankkiin kuitenkaan niin paljoa ilmaa jää täytön yhteydessä.

Täytyy kyllä kehuakin aina välillä. Silloin kun tää suostuu yhteistyöhön, niin maku on parempi kuin missään toisessa kokemassani silica-vehkeessä. Että näiden harmien kanssa vaan täytyy tulla toimeen. En mä tästä enää luovu.

Meneekö 2 millinen vaijeri nohin uriin? Jä tietenkin 1,5 millinen tilaamatta

Lainaus Alkuperäinen postaaja tobi Näytä viesti
    Meneekö 2 millinen vaijeri nohin uriin? Jä tietenkin 1,5 millinen tilaamatta
    Ainakin ykkös versioon menee, joutuu hiukan vaan sovittelemaan
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)

Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

Pitää toivoo että v2 on saman kokoset urat.

Lainaus Alkuperäinen postaaja tobi Näytä viesti
    Pitää toivoo että v2 on saman kokoset urat.
    On samankokoiset.

Käsittääkseni on mutta vanhassa versiossa on urat "puolikuun" malliset ja uudessa on enemmän puoliympyrä, kuulostiko järkevältä mutta siis kakkosversioon luulisin menee helpommin.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)

Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

Lainaus Alkuperäinen postaaja Stoney Näytä viesti
    Odottelen valmistajan kannanottoa. Jos ei muuta niin sit kokeillaan ilman O-rinkulaa. Ja jos vuotaa yläpäästä niin tänne tulee massiiviset haukut. Niin ja ostin silica-vehkeen, ei tänne mitään katiskaa tehdä
    Mulla tulee ensin mieleen että oiskohan sulla liikaa silicaa nesteurissa? Tai huonosti wickaavaa silicaa, jolloin joutuu räknäämään. Kun syöttöä avaa, tankin tilavuus pienenee = paine sisällä kasvaa. Eli hetken wickaa väkisin ja sitten saattaa jopa tulvia. Vaporbasen 3mm silicalla tuli ensimmäiset viitisen kuukautta pöhisteltyä 5-6ml päivävauhtia eikä osunut omalle kohdalle näitä oireita. Syöttöä pidän auki 1 - 1,5 kierrosta enkä koske tuohon muuten kuin tankkauksen ajaksi suljen. Jos täyttövaiheessa tulee liikaa painetta, kannattaa päätykäppiä kierittää loppumatka puolisen kierrosta kerrallaan ja välillä nitkutella käppiä jolloin ylipaine pääsee kierteiden välistä pois.

Kokeneemmat tuossa ehtikin jo neuvomaan, nämä on vain omia havaintoja eikä tosiaan kokemuksia ole muista vehkeistä kuin tästä ja kartoista paria testausta lukuunottamatta Harmittaa vaan ettei ole toiminut teillä kahdella niinkuin pitäisi, montaa järkevää ratkaisua tuohon omasta päästä ei löydy
    Imuputkia en ehkä lähtisi hiomaan ohuemmaksi, seinämää on tosi vähän. Rosteritankista voisi tietty kierteiden jälkeen sorvilla raapaista pintaa pois jos haluaa kokeilla, mutta pitäisi kyllä toimia tuollaisenaankin.

Sijainti
    Helsinki
    2mm vaijeri menee jos on siististi leikattu. Tässä kuva.

Höyrypää Stoney's Avatar

Sijainti
    Kotka
    Rosterilla ei mainittavaa ongelmaa, tosin ei siinä ilman kulkua silmämääräisesti pysty seuraamaan.

Setuppi on nyt 2mm ekowoolista, asettui uriin ihan nätisti, noin 1mm vaille urien pohjasta. Ei tulvi tai vuoda käsille.

Kiitos vastauksesta, en siis koske imuputkeen. Seuraavaksi sitten eri silicalla.

Ja vielä valmistajalle: Siis, älkää ny tulkitko ihan väärin, kyllä tämä on ongelmineenkin parhaita tai jopa paras silica-tykki.

Höyrykone popilo's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Mulla on tota puffin 3mm silicaa jos tahdot sillä kokeilla?

Höyrypää Stoney's Avatar

Sijainti
    Kotka
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Mulla on tota puffin 3mm silicaa jos tahdot sillä kokeilla?
    Mulla taitaa olla samaa, sitä löyhempää mallia?

Höyrykone popilo's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Sitä just mikä hajoaa ihan vitusti

E: Tosin ei siinä, helvetin hyvin tuntuu toimivan.

Höyrykonkari

Sijainti
    Turku
    Olisko mahdollista, että noiden imuputkien pinnoissa on karheuseroja, jotka selittäisivät kuplien juuttumista joillakin yksilöillä? Jospa kevyt kiillotus auttaisi?

On hyvin mahdollista, akkuporakoneeseen kiinni vaan ja varovasti hiomaan

Sijainti
    Helsinki
    Vetelin oman imuputken kiiltäväksi, mutta eipä juurikaan auttanut kuplien nousuun. Ehkä aavistuksen paremmin nousee, mutta ei mitään juurikaan huomattavaa. Tokihan se on paremman näköinen kirkkaan tankin kanssa.

Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •