Tana ku on tyylikäs tuo musta :P
Se olis aloitettava kesän festari-kausi. Eli eikun Saksaan viikoksi, säästäkää nyt pe*kele yks misteri mulle!
Koska kartohybridit ovat kuuminta hottia (or not) voisi kotimainen osaajakin moisen markkinoille pyöräyttää.
KGO & Twist
^ Tuosta on piirrustuksetkin jossain jo valmiina, on sitä pähkäiltyHinnan ja kokonsa puolesta siitä tulisi kyllä ihan soiva varalaite. Parin viikon päästä keretään protoilemaan kaikennäköistä, ehkä sinne yks kartovehke väliin mahtuu.
Minä olen nyt Misteriä silicasetupilla tyytynyt käyttämään niin, että auon tankin korkkia aina silloin tällöin jotta ilma pääsee sisään. Muuten ei wickaa.
Läpinäkyvässä stankissa hyvin näkyy, miten ilma iloisesti kuplii alhaalta ylös kun korkin aukaisee.
Olkoon nyt sittten näin jos ei parannuskeinoa ole kun muuten on niin mainio kapistus.
Kyllä meikäläinen on ihan hyvin saanut toimimaan silicalla ja korkki oikein kiinni rutistettuna. Viikon vaihteessa lakkasi kunnolla toimimasta kerran kuivapoltettu n. Viikko mistetin ilmestymisen jälkeen tehty setupkahtotaan kokeilenko vielä kuivapolttaa.
Mites jos korkin avaamisen sijaan käännät vehkeen ylösalaisin? Luulisi sen paineen tasoittuvan viimeistään silloin kun wickiurat näkevät ilmaa tankin puolelta. Oliskohan mahdollista, että täytät tankin liian täyteen? Onko sama ongelma silloinkin kun tankki on puolityhjä? Itse käytin tässä pelkästään sitä "hienompaa" 3mm silicaa, joka hajoaa helposti erillisiksi langoiksi, jolloin ehkä ilma pääsi lankojen välistä paremmin kulkemaan. Veikkaisin, että myöskin nesteen paksuus vaikuttaa asiaan. Höyrytteletkö kovin VG-pitoista nestettä?
Meneekö sulla kuinka pitkälle sitä uraa pitkin silican pätkät? Jos menee ihan pohjaan asti niin koita jättää niitä vähän vajaiks. Mulla ja ilmeisesti aika monella muullakin ratkas toi wickausongelmat.
Jotain teen kyllä varmaan väärin koska useampia setuppeja tehny silicasta ja maku ei ole kummoinen ja välillä tulee dryhittiä. Varsinkin täydellä akulla joutuu nesteensyötön kääntämään levälleen ja silti ei meinaa wicata, yli ohmin setuppi kuitenkin kyseessä.
Pitää laittaa meshiä tilaukseen ja kokeilla sillä.
Joo joku milli urista vajaaks ja kolme millistä silicaa voi vähän rispauttaakkin ettei oo ihan koko ura tukossa siitä narusta. Ja tosiaan käärintävaiheessa saa jättää snadisti kanthalin löysäksi.
Noilla konsteilla sain 3/4 kiepin 0,25 kanthal-setupin wickaamaan. 0,30 kanthal antaa tuolla kieppimäärällä vielä palanutta normi esmoken silicalla ainakin. En sitten tiedä jaksasko ribbon paremmin viedä litkua kiukaalle![]()