Kiitti. Oli ihan unohtunut missä tuo lista oli. Itekki näköjään #50.
Koen itseni ihan nyypäksi silica-vehkeiden kanssa, vaikka oon ties monta setuppia vääntänyt aikojen saatossa. Pienen tauon jälkeen vääntelin puffin 0,25 kanthaalista ja myös cu-ni langoista setuppini. Tuloksena muutama ok-kohellus kanthaalilla ja nolla cunilla. Yrityksiä ties kuinka helvetisti. Nyt kotiin päästessä oli saapunut perus 0,2 kanthaal, ja ekasta törkeän loistava setup. Mistä moinen johtuu? Mietin, että jos olisi tullut aina liian matalat ohmit mun ö-luokan drippiatoihin (dome&smok), mut 0,25:llakin oli aina se kuusi tai seittemän kieppiä.
Mulla isoimmat ongelmat silikasetuppien kanssa on yleensä ollut pärkööntynyt silika. Se on vittumainen materiaali minusta, mesh on pal helpompi.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Mesh helpompi? EIKÄ OLE! Mä oon tapellu ton gennyn kans pitkin päivää ja nyt ku sain coilin toimimaa ni ei vikkaa ei millään.
Neste ei vaan kulje. Coili hehkuu nätisti pitkin meshipötköö ja kaikkee mut höyryä ei tule kun neste ei tuu sinne asti.
Huono Meshpötkö? Tommone 3x4cm pätkästä rullattu melkein umpitukki. hapetin ja nestepoltin jne jne kyllä.
Toi Puffin kuparinikkelinen on TODELLA LR-lankaa. Sitä saa heittää pirun monta kieppiä, että VV/VW-vehkeet suostuu toimimaan.
KGO & Twist
No olihan noita alkuun itelläki ongelmia mutta koska et sanonut mihin setupoit messiä niin väitän että hyvään atoon on helppo tehdä setup, oli se mesh tai silica.
Silicalla on helppo aloittaa kyllä, mutta kun idean hoksaa niin eipä tuo sen kummempaa tunnu olevan.
Vai onkohan sitten vaan ollut onni myötä![]()
Silica :
Leikkaa pala silicaa
Leikkaa pala Kanthalia
Rullaa setuppi
Liitä atoon
Mesh :
Esivalmistele oikealla Gridillä varustettu parru (parrun paksuus ja Grid riippuvainen käytettävästä nesteestä/mesh reiän koosta).
Oxidoi (optional)
Laita parru paikoilleen
Pyörittele ahtaassa tilassa setuppi
Pulssita (jos skippasit oxidointi vaiheen)
Väkerrä ja häkerrä Hot-spotit helvettiin
Täytä tankki...
....Ja huomaa, että jotain meni vituilleen
Kyllähän Messissä nyt on hiukan isompi tuo To-Do lista..
Unohtamati sitä, että taisi olla AGA:n kanssa (vai minkä nyt olikaan) aikas useallakin Mesh gurulla (Emies mukaanlukien) *marsun suusta kuultua*
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~
Tuon Yakon listan mukaisesti, en ole (vielä) viitsinyt vaivautua mesh vermeisiin. Silicat on niin paljon helpompia saada toimimaan.
Kai sitä joku China Export rompe tulee jossain vaiheessa hommattua, mutta näillä mennään nyt.
Ilmainen neuvo:
Jättäkää vittuun ne pirkkagennyt (vaikka itse olenkin niiden vankkumaton ystävä), ostakaa joku oikeasti toimiva genny, ja murheet vähenee 95%. loput 5% on kiinni käärijästä.
Itte tykkään askarrella paskarrella niiden kanssa mutta ei niistä saa hyviä (kiinalainen insinööri kopioi ulkomuodon, sisällä sitten pelkkää pashaa).
oma somniun toimii joka kerrralla ku värkkää, kaikkia hemmetin kiinapaskoja saa aina säätää ja kääntää että saa toimimaan.
somppuja nyt saa muutenkin niin halvalla että jos oisin eka ostanu sen ja sitten nuo paskat kiinaversiot oisin tajunnu tän asian jo ajat sitten.
Ei Pirkoissa mitään vikaa ole.. AGA-T ja RSST kyllä soimaan saa.. AGA:n melkein helpommin ku timmimpi kolo.
Suurin ongelma tulee vain aina siinä, että millaisen parrun sitä tekisi parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~
Mulla ei vaan luonto anna periksi sijoittaa 50-150€ johonkin höyryä tuottavaan härveliin.
Kyllä mä sen hyvin ymmärän miten hinta koostuu noihin, mutta silti en pysty nöyrtymään.
Tuo ~30€ on jotain jonka voin maksaa.
Ihan sama juttu noiden Kanthalien kanssa. Mulla on käytössä 0.2mm D-laatua.
Yhtään lankaa ei ole palanut poikki kertaakaan, joten A1- laadun muutaman asteen parempi lämmönkesto silica-käytössä ei ole perusteltua.
Jos ei vain osaa, niin ei se 100+€ ato takaa onnistumista.
KGO & Twist
Näin mä teen meshin Somppuun:
1. Otan satunnaisen palan meshiä satunnaisesta verkosta. Mulla on 500 ja 200 meshiä, myös vähän 325. Luulen että olen käyttänyt 200 meshiä viime aikoina.
2. Rullaan sen. Vetasen ensin saksen kärjellä siihen kuten serpentiiniä vetäisin. Ja rullaan käsissä kuten sätkäpaperin. (ei tarvi olla tiukka, ei ole eristettä paikallaan, ja mesh-reikä on valtava)
3. Käärin sen ympärille langan (käytän .1x.5 kanthalia nyt)
4. Asetan meshin lankoineen paikalleen, kiristän miinuspostin.
5. Kiristä plussapostin.
6. Hehkuttelen kunnes ei ole hotspotteja
7. Laitan nesteet tankkiin ja höyryttelen.
Näin mä teen meshin ZAPpiin:
1. Otan satunnaisen palan meshiä 500, käärin tiukan rullan (tiukka mesh-reikä eristeellä).
2. Tohottelen butaanitoholla todella huolella.
3. Huvittelen leikkimällä nestepolton kanssa kynttilöitä, mutta ei kai tämä ole pakollinen vaihe.
4. Käärin kanthalin ympärille (reilusti kierroksia, ZAPissa on valtava välimatka postien välillä korkeussuunnassa).
5. Laitan meshin reikäänsä ja kiristän miinuspostin
6. Kiristän plussapostin.
7. Nesteet sisään ja höyryille
Ei ole mitään ahdasta missä kääriä kanthalia. Teen sen ilmassa, meshi kädessä.
Alottelin ½ vuotta sitten, ja en silloin osannut. Enkä vieläkään ole mikään taituri, mutta just ja just oppinut jotenkuten. Mitä Silikaan tulee, niin ViVi Novaan sen teko on helppoa, tosi helppoa. Mutta Odysseukseen vittumaista, ja Ithakaan vähän vähemmän vittumaista. Vittumaista kumminkin. Kannattaa tohottaa se silika, tuntuu pysyvät kasassa vähän paremmin. Tuppaa silti rispautumaan, kun sitä yrittää saada pysymään keramiikan urassa.
Tarpeex tappelet kiinangennyjen kans ja saat hyvän vehkeen kouraan niin teet vaikka silmät ummessa TOIMIVAN setupin siihen![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Pirkka on Pirkkaa, vaikka voissa keittäisi. Ite nyt en ole mitään kalliita vielä ostanut (lue: ei ole varaa), mutta kun vähän katselee ja ihmettelee kuvia kalliista mesh-atoista ja omaa vähän kekselijäisyyttä ja romuja nurkissa, niin saa niistäkin toimivia. Itsellä AGIn kanssa tällä hetkellä ainoat ongelmat ovat hatun kuristuksen puute ja liian ahdas mesh-reikä (ne pirun kierteet), kun en mitään kunnollista poraa omista. Pitää vaan oikeastaan muistaa ne prikat laittaa, niin tulee noista Pirkoistakin jopa mahdollisesti toimivia.
.
Viimeksi muokannut jarif; 19.05.13 kello 00:32.
Kertokaas viisaammat mikä tota mun p+18650 somnium comboa vaivaa, kun ei joka painalluksella tulita mutta sitten kun tulittaa ni "voi pojat sitä höyryn määrää " Olen uittanut sitä ultraäänipesurissa ja käsitelly noaloxilla. Kokeillut eri o-renkaita ja niitä mukana tulleita watchereita joilla säädetään kytkimen pituutta.. Ei vaan toimi niinkuin toimi sillon kun sain ton ???
Ootko varma, et atomisaattorin plussanapa ottaa kunnolla kontaktia p+:n plussanapaan? Mulla oli omassani alkuun vähän samaa ongelmaa. Vaikka kiersin sompun ihan pohjaan asti niin plussanavat oli hädintuskin yhdessä ja välillä ei tulittanut. Sit plussanapaa saa liikutettua kun varovasti napauttaa sitä sieltä alapuolelta.