Oma veikkaukseni, ettei mitään niin ihmeellistä. Varmaan mielenkiintoisin osa on prosessori, muuten sitten aika keskivertoa peli-PC -rautaa. Tiedä sitten kenen valmistamaa rauta on, kun kumminkin siellä on se erikseen rakennettu käyttöjärjestelmä, joka voi käyttää melkein mitä vaan.
Mutta en jaksa uskoa, että siellä sisällä olisi mitään muuta niin ihmeellistä kuin vain se prosessori. Ei PS3:n ja Xbox 360:nkään sisällä ollut mitään niin kovin ihmeellistä rautaa kun vertasi high-end peli-PC:siin. Ainoa etu konsolienpuolella on se, että kehittäjät pystyvät tuottamaan melkein samaa grafiikkaa kuin PC:llä, mutta vain tehokkaammin johtuen helpommasta optimoinnista. Tosin ongelmana vain on se, että nykyään melkein järjestäen kaikki pelit tehdään aluksi konsoleille ja sitten vasta PC:lle, joka taas näkyy PC-käännöksen huonossa laadussa (esim. Skyrimin in game -valikot, Ragen asetukset alussa, BioShock Infiniten text boxit ja yleinen näppäimistöllä tehtävät valinnat).
No, itse kaipaan sitä aikaa kun pelit tehtiin pääsääntöisesti PC:lle ja sieltä sitten portattiin konsoleille. Ei se nykyäänkään mitään rakettitiedettä olisi kun kumminkin siellä käytetään todella usein Unreal Engineä, jonka editorilla saa yhtä valintaa muuttamalla väännettyä saman pelin mille tahansa konsolille tai PC:lle ja jossain tapauksissa se vielä itse osaa rajoittaa käännöstä sen mukaan mille peli tehdään (esim. konsoleissa jättää pois grafiikka asetukset ja PC:llä lisää näppis+hiiri ohjaimen). Ainoa ongelma vain on se, että konsolien prosessori useimmiten on sen verran erikoinen, että melkein koko pelin koodi pitää muuttaa konsoleja varten (kiitos tästä kuuluu Microsoftille ja Sonylle, jotka aika varmasti tekevät tämän vain sen takia, ettei konsoliin voisi laittaa sitä Linuxia ja käyttää tietokoneena, vaikka näin pystytään tekemään siltikin).
Itse eniten odotan Ouyaa ja sen mukana tuomaa ulostemyrskyä siitä, miten näytötöntä tablettia voidaan kutsua pelikonsoliksi