Sivu 27 / 279 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 172324252627282930313777127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 521 - 540 / 5578

Aihe: Uutuuksia

Höyrykone

Sijainti
    Manchesteri

Vs: Uutuuksia

Lainaus Alkuperäinen postaaja DaMulQ Näytä viesti
    Sen verran noita LiPoja kösitellyt ja tuhonnut rc-harrasteiden parissa, että jotain jäi päähänkin. LiPoissa siis ylivertaiset purkuvirrat (50C muistaakseni jatkuvaa paras mitä olen nähnyt 5A akussa ) ja ainakin uudet NanoTech-kennot (hobbykingin omia akkuja) kestää 5C lataustakin, eli hyvällä laturilla vartissa täysin tyhjästä täyteen.

Noi on hiukan arkoja liialle purulle, mAhit varisee aika nopiaan jos käyttää alle 3,4V per kenno. Suuresta purkuvirrasta johtuen oikosulun sattuessa palaa joko johdot tai akku syttyy tuleen/räjähtää ihan sekunnissa kahdessa, joten ei ainakaan oikosulkusuojattomaan modiin kannata ruuvata.
    Kiitos, ehkä imr saa luvan palvella jatkossakin

Höyrykone hesekiel's Avatar

Sijainti
    Tamperehan se

Lisäksi LiPoissa on se ominaisuus, että pitäisi käyttää aina tyhjäksi, ja ladata aina täyteen. Näin akun käyttöikä pysyy hyvänä. Sähkötupakkakäytössä tämä olisi hyvin epäkäytännöllistä, kun taas IMR akkuja voi käyttää vaikka puoli tuntia ja pistää lataukseen.

HöyryGuru Charun's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Lainaus Alkuperäinen postaaja DaMulQ Näytä viesti
    50C muistaakseni jatkuvaa paras mitä olen nähnyt 5A akussa
    Siis oliko akussa 100mAh kapasiteetti (jolloin tuo 5A toteutuu 50C-arvolla), vaiko 5Ah jolloin taas virtaa tulis melko huimaavat 250A?

Höyrykone

niin olin tuon kattonut ja loppu olivat, siksi kysyin. Ku on ainoa paikka mistä noita saa.

Höyrykonkari DaMulQ's Avatar

Sijainti
    Rauma

Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Siis oliko akussa 100mAh kapasiteetti (jolloin tuo 5A toteutuu 50C-arvolla), vaiko 5Ah jolloin taas virtaa tulis melko huimaavat 250A?
    2S 5000mAh akku, notta potkua kyllä pitäisi irrota ihan kivasti

Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Lisäksi LiPoissa on se ominaisuus, että pitäisi käyttää aina tyhjäksi, ja ladata aina täyteen. Näin akun käyttöikä pysyy hyvänä. Sähkötupakkakäytössä tämä olisi hyvin epäkäytännöllistä, kun taas IMR akkuja voi käyttää vaikka puoli tuntia ja pistää lataukseen.
    Väärin. LiPoja ei saa purkaa ikinä liian tyhjäksi. Kenno/t ovat "valmiita" jos on liian tyhjiksi vedetty. Itse pitäisin/pidän rajana 3.0volttia. Mitä vähemmän purkaa, sitä useampia lataussyklejä kestää. Toki liian alaspurettuja kennojakin pystyy joissain tapauksissa vielä herättämään henkiin pienellä "herätys piikillä". Ja jos lipoja ei hetkeen käytetä, suositellaan säilytettävän noin 40%-60% varauksessa.

Terveisin: Lentelevä Rc-Romppaane

Sijainti
    Tamperehan se

Lainaus Alkuperäinen postaaja Romppaane Näytä viesti
    Väärin. LiPoja ei saa purkaa ikinä liian tyhjäksi. Kenno/t ovat "valmiita" jos on liian tyhjiksi vedetty. Itse pitäisin/pidän rajana 3.0volttia. Mitä vähemmän purkaa, sitä useampia lataussyklejä kestää. Toki liian alaspurettuja kennojakin pystyy joissain tapauksissa vielä herättämään henkiin pienellä "herätys piikillä". Ja jos lipoja ei hetkeen käytetä, suositellaan säilytettävän noin 40%-60% varauksessa.

Terveisin: Lentelevä Rc-Romppaane
    Mielenkiintoista. Airsoft harrastuksessa on LiPoakkuja tullut käytettyä ja lähes joka paikasta kuulee, miten ne kuuluisi käyttää aina lähes loppuun :O

Väittelyyn en tietenkään ala, kun varmasti vähemmän tiedän. Kaipa tässäkin on nyt vedetty hyväuskoista nenästä.

Höyrypää steamroller's Avatar

Sijainti
    helsinki

Re: Uutuuksia

Huhuu heiii tämä lanka on uutuuksille. Kiitos

Höyrypää Elyrotth's Avatar

Sijainti
    Turku, Portsa

Re: Vs: Uutuuksia

Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel
    Mielenkiintoista. Airsoft harrastuksessa on LiPoakkuja tullut käytettyä ja lähes joka paikasta kuulee, miten ne kuuluisi käyttää aina lähes loppuun
    Väittelyyn en tietenkään ala, kun varmasti vähemmän tiedän. Kaipa tässäkin on nyt vedetty hyväuskoista nenästä.
    Sori vielä OT:n jatkamisesta mutta pakko kommentoida.
    Tässä uskossa olen itsekkin elänyt jo lähes kymmenen vuotta kun Airsoftia harrastin. Lipo akkuja, ainoastaan tässä kyseisessä harrastuksessa käyttäneenä, jopa ProHobbyn myyjä minulle aikoinaan selosti kuinka tärkeää on että LiPo akku ammutaan huolella nolliin saakka enne lataamista jotta tehot akussa pysyvät mahdollisimman hyvinä pidempään!

Höyrykonkari Vihtis's Avatar

Sijainti
    Tampere

Vs: Re: Vs: Uutuuksia

Lainaus Alkuperäinen postaaja Elyrotth Näytä viesti
    Sori vielä OT:n jatkamisesta mutta pakko kommentoida.
    Tässä uskossa olen itsekkin elänyt jo lähes kymmenen vuotta kun Airsoftia harrastin. Lipo akkuja, ainoastaan tässä kyseisessä harrastuksessa käyttäneenä, jopa ProHobbyn myyjä minulle aikoinaan selosti kuinka tärkeää on että LiPo akku ammutaan huolella nolliin saakka enne lataamista jotta tehot akussa pysyvät mahdollisimman hyvinä pidempään!
    Sekoitatte nyt varmaan LiPot NiCD tai NiMh akkuihin. niin kauan kuin itse olen käyttänyt airsoftissa LiPoja on ne aina ladattu laiturilla joka tasaa kennojen erot ladatessa ja aina on ollut aseessa kiinni joko ledeillä täi äänellä varoittava piiri sitä varten, että jos jonkin kenno jännite laskee alle 3,2 v, tosin virit olleet sitä tasoa, että kaiki akut olleet 3 tai 4 kennoisia ja tasainen anto vähintään 20c, anysay ei niitä koskaan saa päästään loppuun. nimim. useita akkuja turvonnut, kun ei ole viitsinyt kesken peliä vaihtaa ja sit se on ottanut itseensä siittä.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

Sijainti
    Turku, Portsa

Re: Uutuuksia

Ehkä pitäis tarkistaa akuista että mitä sorttia ne ovat ennenkun avaa suunsa elänyt siinä uskossa että LiPoja ovat. Myyjälläkin tainnut mennä sitten senat sakaisin ! Sori OTn jatkamisesta

Sijainti
    Tamperehan se

^Itse en ainakaan sekota. LiPoja ovat suurin osa akuistani (airsoft)

En tiedä. Hyvin ovat kuitenkin toimineet.

HöyryGuru Charun's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Itse olen (entisen) työni puolesta melko laajasti LiPoihin, LiFePoihin, NiXX, ym. akkuihin perehtynyt nimenomaan airsoft- ja RC-käytössä ja pakko kyllä sanoa, että kaikki imemäni tieto on linjassa Vihtisin ja Romppaasen kanssa, eli LiPoja ei missään nimessä saa päästää liian tyhjäksi, eikä "kesken kaiken" lataaminen ole nykytiedon valossa haitallista kennoille, kapasiteetille tai virtaominaisuuksille, toisin kuin liian tyhjäksi päästäminen käytännössä paskoo akun laakista.
    Tuo täysi tyhjennys ennen lataamista on jotain jäänteitä NiCd-akkujen ajalta, jolloin niissä oli akkukemiasta johtuva "muisti-ilmiö", joka oli jo NiMh-akuissa hyvin minimaalinen ja litium-akuissa käytännössä täysi 0.

Höyrykone tripleA's Avatar

Sijainti
    Jyväskylä

mistähän noita Putkirikko-modeja oikein saa? Liivimies kuvassa päässy oikeen naatiskelemaan
    mutta mikähän tossa on kurkkutuntuman taso?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...523977612.html

Höyrykone Barole's Avatar

Sijainti
    Kauhava

Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA
    mistähän noita Putkirikko-modeja oikein saa? Liivimies kuvassa päässy oikeen naatiskelemaan
    mutta mikähän tossa on kurkkutuntuman taso?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...523977612.html
    Meinas päästä röhönauru.
    Do or do not, there is no Barole.

Sijainti
    Turku, Portsa

Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun
    Itse olen (entisen) työni puolesta melko laajasti LiPoihin, LiFePoihin, NiXX, ym. akkuihin perehtynyt nimenomaan airsoft- ja RC-käytössä ja pakko kyllä sanoa, että kaikki imemäni tieto on linjassa Vihtisin ja Romppaasen kanssa, eli LiPoja ei missään nimessä saa päästää liian tyhjäksi, eikä "kesken kaiken" lataaminen ole nykytiedon valossa haitallista kennoille, kapasiteetille tai virtaominaisuuksille, toisin kuin liian tyhjäksi päästäminen käytännössä paskoo akun laakista.
    Tuo täysi tyhjennys ennen lataamista on jotain jäänteitä NiCd-akkujen ajalta, jolloin niissä oli akkukemiasta johtuva "muisti-ilmiö", joka oli jo NiMh-akuissa hyvin minimaalinen ja litium-akuissa käytännössä täysi 0.
    Noniin ! Selkeni tämäkin Kiitos ! Ehkä tämä OT loppui sitten tähän

Höyrykone

Uutuuksia

Vanha, mutta mielenkiintoinen
    Katsotaan mitä saavat aikaiseksi, ehdottomasti seurannassa!

Toihan saattaisi vaikka lähteä hankintaan :O
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

Keskustelu Laitteet

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •