Ja mulla ei näköjään oo toi top cappi edes tiivis eli ei oo mitään iloa peittää drip tippiä ja ilmareikää ku kurluttaa ilmaa top cäpin kierteitten välistä. Ruiskulla siis pitää mennä.
Ja mulla ei näköjään oo toi top cappi edes tiivis eli ei oo mitään iloa peittää drip tippiä ja ilmareikää ku kurluttaa ilmaa top cäpin kierteitten välistä. Ruiskulla siis pitää mennä.
Tässä on karrikoidusti näiden osien pintaviimeistelyn erot. Luulen, että eamod jää värivirheineen kakkoseksi.
![]()
^Aika jännää vaihtelua näissä; mulla taas jokanen osa sointuu oikein nätisti yhteen.
Mulla kanssa samannäköinen viimeistely kaikissa osissa. Silti aion kiillottaa koko vehkeen. En oo oikeen noitten satiinipintasten laitteiden fani.
Huh, aika hurjaa laatuvaihtelua näissäkin. Mulla on todella pieni väriero kiukaassa ja putkissa, mutta sitä ei kyllä huomaa ellei erittäin tarkasti tiiraa.
Mutta mutta, satiinipinnasta en kyllä luopuisi, on kiva että on talossa edes yksi putki mitä ei tarvitse olla koko aikaa kiillottamassa, ehtii höyryttelemäänkin![]()
Eipä taida ainakaan omassa laitteessa kytkimestä olla kiinni toi jännitedroppi; kokeilin äsken liittää Dogin yläosan GGTS:n runkoon ja aivan samat mittaustulokset antoi sillä..
Tein videon dogista ja tulossa illan aikana youtubeen.
Tuli nyt tuossa vastus käärästyä Koiraan; enää puuttuis se vittumaisin osuus, eli (wickaavan) meshin vääntö.
Vastusarvo on 1.3ohmia ja oikein nätisti ja nopeasti hehkuu, kun nappia painaa. Kuva nyt on mitä on, koska iLuuri + croppaus, mutta kai tuosta jotain näkyy.. :
![]()
3.5 volttia kuormassa täydellä 18350 akulla 1.3 ohmisella coililla. Mä luulen, et jätän tän telineeseen makaamaan siks aikaa kun se upgrade osa tulee. En jaksa enää tapella tän kanssa.
Ainakin mun dogin ongelma oli kytkimen akselin ja rungon välinen heikko kontakti. Sain korjattua sen kuparitahnalla ja nyt futaa oikein mainiosti. Mikään pysyvä ratkaisuhan tuo ei ole, sillä tahna kuluu aika helposti pois. Nyt kuitenkin tuntuu droppi aika minimaaliselta ja kytkin toimii joka kerta, kun ennen ehkä kerran kymmenestä toimi oikein.
Koira kotona ja muutto härdellin jälkeen, muutto laatikot purettu ja verkot ja telkkarit asennettu, ehtinyt tutkailla pentua.
Viimeistely oli kyllä luokatonta, ei pesty työstön jälkeen, kierteet siistimättä pinta viimeistelemättä (se ei ole satiini) vaikka joku niin sanoikin vaan jäänyt putsaamatta kunnolla.
No mutta ensi kokemuksia putsauksen ja kierteiden viimeistelyn jälkeen :
Ihan laatu tavaraa, helppo set up (ensimmäinen #400) ei wikannut kunnolla
Toinen #500 wikkaa ja toimii ja höyryä ja makua on, mut mut jotain jäin vähän kaipaamaan, en tiedä johtuuko virta hävikistä ? mutta coil (3/4 0.20 ) hehkuu ja toimii koko alallaan kyllä mielestäni ok.
Mites tota virtaa saa mitattua ? eihän tohon saa mittaria kiinni, siis tankkimittaria
Yhteenvetona että virittelyllä ja putsauksella laadukas ja toimiva peli.
Täsmälleen samat lukemat meikäläisellä - kytkimestä riippumatta.
Setuppi valmis. Ja jopa toimiikin! \o/
Mesh Companyn #325 verkosta 4x6cm pala kääritty tangoksi ja svengaa kuin hirvi! Perhana ensimmäinen laite, jossa sain meshiwickin pelittämään ensimmäisellä yrittämällä ilman hotspotteja tai dry hittejä!
Nesteenä on FinnVapen Red M/B, kun kerran tupakkamaut toimii paremmin näillä vehkeillä, eikä kyllä mitään valittamista maussa tai kurkkutuntumassa (höyryssä jää kyllä Odylle ja Kayfunille). Taitaa taas olla niksaövereitten paikka tänään.
Nyt sitten testailemaan miten käy vuotojen kanssa..
No niin. Täällä vuotaa molemmat rakit. O-renkaat laitettu molempiin ja toivotaan, että auttaa siihen astin kun päivitys saapuu.
Top cappi ei ole kierteiden osalta aivan ilmatiivis. Tästä seuraa satunnaista kondenssin vuotamista liitoksesta.
Tuo toisen rakin wicki on hieman vi#umainen. Välillä wickaa hienosti ja välillä ei millään. Pitää pyöritellä uusi, kunhan jaksaa.
Oma koira sai kytkimeen ylimääräisen jousen. https://www.dropbox.com/s/ak07uxdrou...2017.34.50.jpg Nyt kytkin maadoittaa myös sitä kautta 8)
Hyvä idea! Pitää itsekin kokeilla.
Huomasinpa tuossa, että falskaavan top cäpin saa hyvin tiivistettyä Bullystä/Phoenix RDAsta/vastaavasta löytyvällä läpinäkyvällä rimpula o-renkaalla, eikä jää väliä taikka o-rengasta näkyviin, mutta tekee silti liitoksesta tiiviin.![]()
Topcapin tiivisteeksi käy myös vivi novan silikonitiiviste. Ton "lisäjousen" tein uudestaan "hopeisesta" korulangasta. Punoin kaksi 0,45mm lankaa tiukasti yhteen, ja väänsin naftisti keskiakseliin sopivan, "jousen". Mittasin myös hävikin:Coili 1,3ohm, akku ilman kuormaa 4,1v ja kuormassa 3,9V. Hävikkiä siis 0,2v. Ihan hyvin tää oma toimii :![]()