Alkuperäinen postaaja
jarif

Alkuperäinen postaaja
Radalan
Ei mitään hajua mistä puhut mutta itse ruuvaan vaan imukkeen irti ja täytän carton tiputtelemalla tippoja reunoja pitkin.
Viimisen viikon on toiminut cartot loistavasti, paitsi kolmas joka oli ilmeisesti jo valmiiksi rikki.
Joo noin minäkin teen. Joku puhui "kortsumetodista" ja siihen minä ettei se näiden kanssa käy. Puhuttiin vissin ristiin, kun en katsonut että kuka mitäkin sanoi. Et se ollut sinä.
Kortsumetodissahan karto täytetään akkupäästä laittaen suojakumi (jota näissä ei ole) puolilleen juissia, ja pumppaamalla karto siihen akkupää edellä. Ja sitten loput nesteet "normaalisti" yläpäästä.
Minä katselin eilen HöyryGurun videon ja koin samalla "valaistumisen".
Ongelma itselläni oli noiden cartojen kanssa että tankatessa alkoivat vuotaa carton ja akun välistä.
Kun hyväksyy että tuo on "normaalia", ottaa carton täytön ajaksi irti akusta ja jonkun sydeemin sen alle keräämään mehut (akkupää alas) täytön ajaksi, niin homma alkaa sujua.
Eli ei ole mitään hätäisen miehen hommaa. Tiputtelee reunoja myöten ja sitten se mikä valuu läpi, kaataa yläpäästä takaisin kunnes carto ei enää ime nestettä.
Libertyn sivulla taisi olla ohje että ensi kertaa käyttöön otettaessa, kannattaa carton antaa tasaantua yön yli kun sen on on "kyllästänyt". Tahtoo "kurlata" kun samantien alkaa höyrytellä.
Tuon jälkeen voi sitten tankata tiputtelemalla tippoja sitä mukaa kuin kuluu.
Itselläni tuntuu vaan maku sekä höyryt paranevan sitä mukaa kun samaa cartoa käyttää, eli tiettyä sisäänajoa tarvitsevat kunnes alkavat kunnolla toimia.
Vertaisin kyllä tätä nykyistä e-savuke välineiden tasoa enemmän piipun polttamiseen kuin tupakan. Piipun kanssahan saa myös touhuilla kaikenlaista, rassata rassilla, putsailla, "nauttia" suuhun tulevista "sattumista" yms. Mutta kun tuossakin oppii niksit, niin homma pelaa, eikä se enää vaivaa.