Kolahtipa se puffin paketti tännekkin, iso kiitos ylläristä, tuli enemmän kuin tarpeeseen!
Toi meikäläisen modi #116 lienee ihan huolen maanantaikappale.
Kierteet on niin väljät, että vaikka kuinka vääntää koko paketin kireälle, niin koko paska keikkuu ja vääntyilee.
Ylä- ja alaputkessa sävyero.
Puffin bonus näytti olevan saman päivän tekosia.
Vitutus on aika massiivinen, odotin kuitenkin diablon tasoista suomalaista laatutyötä.
EA MOD SN 000098 saapui kotia!!! ja kovasti kiitoksia Puffille komiasta ylläristä 8)
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
nro. 12
eamod, kiuas, kicki.
![]()
Moi
Onko sinulla akku modin sisällä? Modi heiluu ja kilisee vaikka sen kiristäisi loppuun jollei siellä ole akkua.
Näköjään vaikka kävimme kaikkia läpi ja yritimme olla tarkkoja niin olet saanut värivirheellisen kappaleen.
Laitatko minulle viestiä niin laitan sinulle uuden tulemaa.
Terv. Mika
Mun pitää kans antaa vähän palautetta, et itsellä myös ilmenee tuota kierteiden heilumista, vaikka modi on kiristetty täysille 18350 akulla. Se on tuo ylempi kappale, joka heiluu. Ala kappaletta ei varmaan saakkaan kiristettyä täysille, vaan pyörii tyhjää kun tulee tuo kytkin vastaan?
Liimaus on irti täälläkin.
Jännitehäviö 1 ohmin kuormalla: pienin arvo 0.11V (2.87%), suurin arvo 0.58V (15.34%). Tyypillinen arvo 0.2V (5-6%) paikkeilla. Tähän vaikuttaa tapa jolla nappia painaa, puristusvoiman lisäksi. Lämpenemisiä en mitannut, mutta nappiin tuo kuitenkin viittaa.
Modi on toistaiseksi täysin tuunaamaton. Joitakin tuunaus ajatuksia on, niistä ehkä joskus myöhemmin toisaalla.
Edit: myöhemmin pohjalaippa oli kiinnitetty kahdella M3 koneruuvilla paikalleen, eli yhtä tukevasti kuin mitä liimaus olisi. Sillä ei ollut havaittavaa vaikutusta jännitehäviön suuruuteen. Kuorman päälläoloaikaa pidensin, ja nappi lämpeni selvästi, mutta ei mitenkään erityisen kuumaksi.
Laitellaans oma raporttikin jonoon.
Noissa putkissa olis voinut olla hiukan pidemmällä matkalla kierteet sivuttaisliikettä on kyllä havaittavissa vaikka akun kanssa on kiristettykin.
Miksi nuo nyt ajan myötä menee kun pääsee taskussa muljaantuu sen aika näyttää.
Sävyero ylä ja alaputkessa.(nyt suurempi)
Tapin liimaus myös tässä versiossa.
Riippuu pikkasen siitä, että mitä käyttää nokassa. Itsellä nyt cobran kopio vers. mersu ja 18350 akulla jää joku 1,5-2mm rako ala- ja yläpäädyn väliin. Jos kiristää liian tiukalle niin silloin hölskyntä loppuu mutta myös silloin menee oikkariin ja nappi rupeaa lämpiämään.
Moi
Vielä tarkennusta.
Modi siis toimii seuraavilla perusputki 18350-18650 ja 18350+kick
Kick putkella 2x18350 1x 18350 ylöspäin kickin kanssa tai ilman
Jos modia yrittää kiristää 18350+kick niin se jää löysäksi ja klappaa
Kun käyttää oikeaa akkua ja sievästi kiristää niin klappaaminen on jo vääntämisen takana.
Olen testannut useampaa modia jotka saatiin värivirheen jälkeen ja en huomannut tälläistä ongelmaa.
Jos tälläinen ogelma on että putki klappaa vaikka sisällä on oikea yhdistelmä niin laittakaa viesti minulle niin laitan uuden tulemaan.
Kierteiden pituudesta sen verran, että niitä ei pysty pidentämään jotta modin koko säilyy sellaisena kuin on.
Mutta tuo sivuttaisliike on minulle kokonaan uusi asia jollei lasketa sitä, että ottaa modin molemmista päistä kiinni ja vääntelee.