Näytä äänestyksen tulokset: Haluatko että kirppis-kohteita voisi kaupata samanaikaisesti useilla eri sivustoilla?

Äänestäneet
27. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Kyllä

16 59.26%
  • En

11 40.74%
Sivu 22 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1218192021222324252632 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421 - 440 / 1165

Aihe: Foorumin parannusehdotukset

Vs: Kuinka nopeasti tämä ketju poistetaan ja saan bannit? ;)

Mullaki on vastausta vailla oleva kysymys!
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Mahdollistaako softa jonkinlaisen integroidun chatin? Joojoo, ei tämä mikään vitun facebook ole. Parilla foorumilla törmännyt integroituun chattiin ja onhan se helvetisti kätevämpi ja tavoittavampi kuin irc.

HöyryPoliisi luuponen's Avatar

Sijainti
    Steamland Yard

Vs: Foorumin parannusehdotukset

no reaction = no can do
    kaikki ehdotukset luetaan, elkää huoliko. osa toteutuu osa ei. dr. pepper u.s.a!

Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

Tätä on pyydetty jo suoraan SMF kehittelijöiltä mutta heidän mukaansa toiminto vaatisi paljon koodailua ja toisi mukanaan suorituskykyongelmia. Ilmeisesti yrittävät kuitenkin keksiä menetelmää jolla tämän voisi tulevaisuudessa toteuttaa. Jo tarjolla olevassa modissa on myös tuo em. suorituskykyongelma.

HöyryGuru Troll from behind's Avatar

Sijainti
    Pietarsaari

Foorumin parannusehdotukset

Olisiko sitten mahdollista käyttäjätietojen nollaus?
    Olisihan se työlästä ne tilatut ketjut uudelleen tilata, mutta olisi ainaskin jonkinlainen fiksi...
    KGO & Twist

Öö puhut nyt noista muistutuksista? Kyllähän ne saa klikattua pois päältä ketjukohtaisesti.

Eikö tässä tarkoitettu että saisi pysyvästi ignoorattua haluamansa ketjut?

Höyrykone

Sijainti
    Manchesteri

Siis ei sähköposti-ilmoituksia, nehän saa valittua kyllä asetuksista. Vaan tuo ketjun seuranta tuolla "naytä uudet vastaukset viesteihisi"- linkin takana

No siihen taas tarvitsisi sen resursseja vievän globaalin ketjuignoren että tietyt aiheet poistuisivat "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit.", "Näytä uudet vastaukset viesteihisi." ja "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit." listoista.

Jos en nyt jotain hiffaa niin johtuu siitä että käytän itse vain tuota viimeistä.

Mikä ero näillä kahdella muuten on("Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit." ja "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit.", ja oliko jommassa kummassa joku määrä rajoitus?

Darwin - Reo Grand - 2 x SM V2.1 Mod - 2 x Semovar FW 1.7 - 2x SM Kayfun V2.1 - 2x SM Kayfun III ES #82, #579
    Haaveissa:The Zenesis Diamond

HöyryGuru overflow's Avatar

Sijainti
    Jyväskylä

"Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit." näyttää 100 viimeisintä viestiä, oli ne jo luettu tai ei. "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit." antaa luettelon uusista viesteistä, vain niistä joita ei jo ole luettu. "Näytä uudet vastaukset viesteihisi." antaa luettelon viesteistä joihin on joskus itse kirjoittanut, ja joissa on viestejä joita ei vielä ole luettu. Tähän ei vaikuta onko ketjusta tilattu ilmoitus vai ei.

Tällä foorumilla, kun ketjut ovat pitkäikäisiä ja pitkiä, tuo uudet vastaukset on hankalahko. Jossain muualla se toimii oikein hyvin, kun ketjut ovat lyhyitä. Periaatteessa pitäisi siis "unohtaa", että "olen joskus kirjoittanut johonkin ketjuun". Tämä olisi hankalaa, ja globaali ketjuignore olisi enemmän kuin mikä tässä on tavoite.

Sellainen toiminto voisi olla hyödyllinen, että "näytä uudet vastaukset" rajoittaisi ketjut sellaisiin, joihin itse on kirjoittanut viestin esim. viimeisen viikon tai kahden aikana. Tällä tavalla joskus vuonna miekka ja kivi tapahtunut osallistuminen keskusteluun ei enää vaikuttaisi. Eli mitä tapahtuu ketjuissa joihin olen postannut parin viikon aikana. En tiedä onko tuollaista valmiina olemassa, en ole edes yrittänyt hakea... Mutta jos sellaista ei ole, ja jos se koettaisiin tärkeäksi, voin katsoa saisiko sen helposti puukotettua kyseisen haun tekevään SQL lauseeseen. En pysty tuota juuri nyt tutkimaan. Ja jotta muutos pysyisi yksinkertaisena, aikarajan tulisi olla kiinteä, vaikka 7 tai 14 pv tms, eikä käyttäjäasetuksiin näin tulisi mitään lisäyksiä, eli ei mahdollisuutta itse muuttaa aikarajaa.

HöyryGuru Charun's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Itse käytän tuota "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" ja siitä sitten vielä oikealta ketjujen alta löytyvää sinisellä pohjalla olevaa "Kaikki lukemattomat aiheet"-nappia, niin ei jää viestit välistä, kun välillä tulee pikasesti kännykällä tarkistettua mitä jännää sieltä löytyy ja jos ei tule kaikkia luettua, niin koneella kun selailee, jää tolla "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit"-valinnalla ne edellisellä kirjautumis-/selaamiskerralla lukematta jääneet viestit näkymättä listassa.

Edit. Mutta siis tuo "Kaikki lukemattomat aiheet näyttää kaikki lukemattomat/luetuksi merkitsemättömät kirjotukset.

Höyrykone

Sijainti
    Manchesteri

Jepa. Itse käytän käytännössä vain tuota "näytä uudet vastaukset viesteihisi" kohtaa, silloin tiedän missä mennään ketjuissa joihin olen itse kirjoittanut. Mutta näistä ketjuista löytyy myös niitä, joihin olen kirjoittanut viimeksi toooodella kauan aikaa sitten, ja nämä llukemattomat aiheet vain vaikeuttavat informatiivisen sisällön seuraamista. Tämän takia olisin toivonut mahdollisuutta jättäytyä pois tiettyjen ketjujen seuraamisesta. Ja jos en ihan väärin ymmärtänyt, tähän olisi softaan valmis palikkakin olemassa..

Sijainti
    Jyväskylä

Seuraava pieni modaus vaikuttaisi siten, että "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" luettelisi vain ne viestiketjut joihin itse on viimeisen viikon sisällä kirjoittanut. Edit: Muutin koodia hieman. Nyt toimintatapa olisi niin, että uusia vastauksia sisältävistä ketjuista listataan ne muiden aloittamat ketjut joihin itse on kirjoittanut viikon sisällä, ja kaikki itse aloittamat ketjut riippumatta milloin omaan ketjuun on itse viimeksi kirjoittanut.

Tiedosto: Sources/Recent.php

Hakuun unread_fetch_topic_count jolloin löytyy tuollainen kohta:

{
    $request = $smcFunc['db_query']('unread_fetch_topic_count', '
    SELECT COUNT(DISTINCT t.id_topic), MIN(t.id_last_msg)
    FROM {db_prefix}topics AS t
    INNER JOIN {db_prefix}messages AS m ON (m.id_topic = t.id_topic)
    LEFT JOIN {db_prefix}log_topics AS lt ON (lt.id_topic = t.id_topic AND lt.id_member = {int:current_member})
    LEFT JOIN {db_prefix}log_mark_read AS lmr ON (lmr.id_board = t.id_board AND lmr.id_member = {int:current_member})
    WHERE t.' . $query_this_board . '
    AND m.id_member = {int:current_member}
    AND (m.poster_time UNIX_TIMESTAMP(ADDDATE(CURDATE(), INTERVAL -7 DAY)) OR t.id_member_started = {int:current_member})
    AND IFNULL(lt.id_msg, IFNULL(lmr.id_msg, 0)) < t.id_last_msg' . ($modSettings&#91;'postmod_active'] ? '
    AND t.approved = {int:is_approved}' : ''),
    array_merge($query_parameters, array(
    'current_member' = $user_info&#91;'id'],
    'is_approved' = 1,
    ))
    );
    list ($num_topics, $min_message) = $smcFunc&#91;'db_fetch_row']($request);
    $smcFunc&#91;'db_free_result']($request);
    }

Punaisella kirjoitettu rivi lisätään juuri tuohon kohtaan missä se on. Mitään ei muuteta eikä poisteta.

INTERVAL -7 DAY määrää ajan kuinka tuore oma kirjoitus pitää olla, että ketju listataan. Jos ajaksi haluaa vaikka 2 viikkoa, niin silloin -7 tilalle laitetaan -14.

Minusta tällainen modaus olisi hyödyllinen, mutta jääköön ylläpidon harkintaan sen käyttöönotto. Lisäksi ajan kanssa voi sitten ilmetä että jokin muu aikajakso olisikin parempi, kun käyttökokemusta on tullut tarpeeksi. Ja aikajakso on kaikille sama, en ainakaan tässä vaiheessa näe järkeväksi koodata käyttäjäkohtaista asetusta tuolle. Se tekisi modauksestakin hiukan mutkikkaamman.

Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Seuraava pieni modaus vaikuttaisi siten, että "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" luettelisi vain ne viestiketjut joihin itse on viimeisen viikon sisällä kirjoittanut.
    Itse pidän juurikin tuosta ominaisuudesta Tapatalkissa.
    Viesteihin joihin osallistunut-näyttö.

Kelpaisi täälläkin
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

Entäs jos tulee kokonaan uusi mielenkiintoinen ketju, se ei näkyisi sitten tuossa "näytä uudet viestit"-kohdassa ollenkaan.

Sijainti
    Jyväskylä

Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Entäs jos tulee kokonaan uusi mielenkiintoinen ketju, se ei näkyisi sitten tuossa "näytä uudet viestit"-kohdassa ollenkaan.
    Näkyisi toki, koska se on eri toiminto.

Vain "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" muuttuisi. Eli nyt se näyttää ne ketjut, joissa on uusia vastauksia, ja joihin olen joskus, vaikkapa jopa pari vuotta sitten kirjoittanut. Muutoksen jälkeen se näyttäisi vain sellaiset joissa minun viimeisin kirjoitus on viikon ikäinen tai uudempi.

Sijainti
    Jyväskylä

Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    Itse pidän juurikin tuosta ominaisuudesta Tapatalkissa.
    Viesteihin joihin osallistunut-näyttö.

Kelpaisi täälläkin
    En kyllä ymmärtänyt , mutta eipä minulla ole Tapatalkkiakaan. Pitänee jossain välissä hankkia..

Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    En kyllä ymmärtänyt , mutta eipä minulla ole Tapatalkkiakaan. Pitänee jossain välissä hankkia..
    ""Näytä uudet vastaukset viesteihisi" luettelisi vain ne viestiketjut joihin itse on viimeisen viikon sisällä kirjoittanut."

Eli kun tällä hetkellä meillä on :
    • Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit (jatkuvassa käytössä)
    • Näytä uudet vastaukset viesteihisi (hiukan turhahko omaan käyttöön)
    • Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit (ajoittain ok)

Niin tuohon yläpäähän -uudet vastaukset- tilalle Näytä viestiketjut joihin olen kirjoittanut (tämä siis näyttäisi sen mukaan, missä viimeksi kommentoitu - ensimmäisenä)
    Rivienvälistä siis samaa kuin mitä tuo oma koodinpätkäsi tarjoaisi.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

HöyryGuru Charun's Avatar

Sijainti
    Vantaa

^Siis sama kuin "Näytä uudet vastaukset viesteihisi", mutta lyhyemmältä ajalta?

HöyryGuru Jalippo's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki

Re: Foorumin parannusehdotukset

Täältäkin plussa tapatalk mallille.
    Pieni modaus vielä:

- Unreaded participated (viikon ajalta itse kirjoitettuihin ketjuihin)
    - Unreaded all
    - All
    - Participated

Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Siis sama kuin "Näytä uudet vastaukset viesteihisi", mutta lyhyemmältä ajalta?
    Siis tuo nykyinen Näytä uudet vastaukset viesteihisi perustuu Quoteihin (ainakin oma järkeilyni sille)?

Tuo Ylivuodon olisi juurikin tuollainen Tapatalkin tapainen tapaus... Eli siis näyttää perjaatteessa Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit (ketjuissa joihin olet kommentoinut).

Keskustelu e-Savuke.com tiedotukset ja ohjeet

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •