Kyllä
En
no reaction = no can do
kaikki ehdotukset luetaan, elkää huoliko. osa toteutuu osa ei. dr. pepper u.s.a!
![]()
Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä."
Tätä on pyydetty jo suoraan SMF kehittelijöiltä mutta heidän mukaansa toiminto vaatisi paljon koodailua ja toisi mukanaan suorituskykyongelmia. Ilmeisesti yrittävät kuitenkin keksiä menetelmää jolla tämän voisi tulevaisuudessa toteuttaa. Jo tarjolla olevassa modissa on myös tuo em. suorituskykyongelma.
Olisiko sitten mahdollista käyttäjätietojen nollaus?
Olisihan se työlästä ne tilatut ketjut uudelleen tilata, mutta olisi ainaskin jonkinlainen fiksi...
KGO & Twist
No siihen taas tarvitsisi sen resursseja vievän globaalin ketjuignoren että tietyt aiheet poistuisivat "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit.", "Näytä uudet vastaukset viesteihisi." ja "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit." listoista.
Jos en nyt jotain hiffaa niin johtuu siitä että käytän itse vain tuota viimeistä.
Mikä ero näillä kahdella muuten on("Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit." ja "Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit.", ja oliko jommassa kummassa joku määrä rajoitus?
"Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit." näyttää 100 viimeisintä viestiä, oli ne jo luettu tai ei. "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit." antaa luettelon uusista viesteistä, vain niistä joita ei jo ole luettu. "Näytä uudet vastaukset viesteihisi." antaa luettelon viesteistä joihin on joskus itse kirjoittanut, ja joissa on viestejä joita ei vielä ole luettu. Tähän ei vaikuta onko ketjusta tilattu ilmoitus vai ei.
Tällä foorumilla, kun ketjut ovat pitkäikäisiä ja pitkiä, tuo uudet vastaukset on hankalahko. Jossain muualla se toimii oikein hyvin, kun ketjut ovat lyhyitä. Periaatteessa pitäisi siis "unohtaa", että "olen joskus kirjoittanut johonkin ketjuun". Tämä olisi hankalaa, ja globaali ketjuignore olisi enemmän kuin mikä tässä on tavoite.
Sellainen toiminto voisi olla hyödyllinen, että "näytä uudet vastaukset" rajoittaisi ketjut sellaisiin, joihin itse on kirjoittanut viestin esim. viimeisen viikon tai kahden aikana. Tällä tavalla joskus vuonna miekka ja kivi tapahtunut osallistuminen keskusteluun ei enää vaikuttaisi. Eli mitä tapahtuu ketjuissa joihin olen postannut parin viikon aikana. En tiedä onko tuollaista valmiina olemassa, en ole edes yrittänyt hakea... Mutta jos sellaista ei ole, ja jos se koettaisiin tärkeäksi, voin katsoa saisiko sen helposti puukotettua kyseisen haun tekevään SQL lauseeseen. En pysty tuota juuri nyt tutkimaan. Ja jotta muutos pysyisi yksinkertaisena, aikarajan tulisi olla kiinteä, vaikka 7 tai 14 pv tms, eikä käyttäjäasetuksiin näin tulisi mitään lisäyksiä, eli ei mahdollisuutta itse muuttaa aikarajaa.
Itse käytän tuota "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" ja siitä sitten vielä oikealta ketjujen alta löytyvää sinisellä pohjalla olevaa "Kaikki lukemattomat aiheet"-nappia, niin ei jää viestit välistä, kun välillä tulee pikasesti kännykällä tarkistettua mitä jännää sieltä löytyy ja jos ei tule kaikkia luettua, niin koneella kun selailee, jää tolla "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit"-valinnalla ne edellisellä kirjautumis-/selaamiskerralla lukematta jääneet viestit näkymättä listassa.
Edit. Mutta siis tuo "Kaikki lukemattomat aiheet näyttää kaikki lukemattomat/luetuksi merkitsemättömät kirjotukset.![]()
Jepa. Itse käytän käytännössä vain tuota "näytä uudet vastaukset viesteihisi" kohtaa, silloin tiedän missä mennään ketjuissa joihin olen itse kirjoittanut. Mutta näistä ketjuista löytyy myös niitä, joihin olen kirjoittanut viimeksi toooodella kauan aikaa sitten, ja nämä llukemattomat aiheet vain vaikeuttavat informatiivisen sisällön seuraamista. Tämän takia olisin toivonut mahdollisuutta jättäytyä pois tiettyjen ketjujen seuraamisesta. Ja jos en ihan väärin ymmärtänyt, tähän olisi softaan valmis palikkakin olemassa..
Seuraava pieni modaus vaikuttaisi siten, että "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" luettelisivain ne viestiketjut joihin itse on viimeisen viikon sisällä kirjoittanut. Edit: Muutin koodia hieman. Nyt toimintatapa olisi niin, että uusia vastauksia sisältävistä ketjuista listataan ne muiden aloittamat ketjut joihin itse on kirjoittanut viikon sisällä, ja kaikki itse aloittamat ketjut riippumatta milloin omaan ketjuun on itse viimeksi kirjoittanut.
Tiedosto: Sources/Recent.php
Hakuun unread_fetch_topic_count jolloin löytyy tuollainen kohta:
{
$request = $smcFunc['db_query']('unread_fetch_topic_count', '
SELECT COUNT(DISTINCT t.id_topic), MIN(t.id_last_msg)
FROM {db_prefix}topics AS t
INNER JOIN {db_prefix}messages AS m ON (m.id_topic = t.id_topic)
LEFT JOIN {db_prefix}log_topics AS lt ON (lt.id_topic = t.id_topic AND lt.id_member = {int:current_member})
LEFT JOIN {db_prefix}log_mark_read AS lmr ON (lmr.id_board = t.id_board AND lmr.id_member = {int:current_member})
WHERE t.' . $query_this_board . '
AND m.id_member = {int:current_member}
AND (m.poster_time UNIX_TIMESTAMP(ADDDATE(CURDATE(), INTERVAL -7 DAY)) OR t.id_member_started = {int:current_member})
AND IFNULL(lt.id_msg, IFNULL(lmr.id_msg, 0)) < t.id_last_msg' . ($modSettings['postmod_active'] ? '
AND t.approved = {int:is_approved}' : ''),
array_merge($query_parameters, array(
'current_member' = $user_info['id'],
'is_approved' = 1,
))
);
list ($num_topics, $min_message) = $smcFunc['db_fetch_row']($request);
$smcFunc['db_free_result']($request);
}
Punaisella kirjoitettu rivi lisätään juuri tuohon kohtaan missä se on. Mitään ei muuteta eikä poisteta.
INTERVAL -7 DAY määrää ajan kuinka tuore oma kirjoitus pitää olla, että ketju listataan. Jos ajaksi haluaa vaikka 2 viikkoa, niin silloin -7 tilalle laitetaan -14.
Minusta tällainen modaus olisi hyödyllinen, mutta jääköön ylläpidon harkintaan sen käyttöönotto. Lisäksi ajan kanssa voi sitten ilmetä että jokin muu aikajakso olisikin parempi, kun käyttökokemusta on tullut tarpeeksi. Ja aikajakso on kaikille sama, en ainakaan tässä vaiheessa näe järkeväksi koodata käyttäjäkohtaista asetusta tuolle. Se tekisi modauksestakin hiukan mutkikkaamman.
Entäs jos tulee kokonaan uusi mielenkiintoinen ketju, se ei näkyisi sitten tuossa "näytä uudet viestit"-kohdassa ollenkaan.
Näkyisi toki, koska se on eri toiminto.
Vain "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" muuttuisi. Eli nyt se näyttää ne ketjut, joissa on uusia vastauksia, ja joihin olen joskus, vaikkapa jopa pari vuotta sitten kirjoittanut. Muutoksen jälkeen se näyttäisi vain sellaiset joissa minun viimeisin kirjoitus on viikon ikäinen tai uudempi.
""Näytä uudet vastaukset viesteihisi" luettelisi vain ne viestiketjut joihin itse on viimeisen viikon sisällä kirjoittanut."
Eli kun tällä hetkellä meillä on :
- Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit (jatkuvassa käytössä)
- Näytä uudet vastaukset viesteihisi (hiukan turhahko omaan käyttöön)
- Näytä keskustelualueen viimeisimmät viestit (ajoittain ok)
Niin tuohon yläpäähän -uudet vastaukset- tilalle Näytä viestiketjut joihin olen kirjoittanut (tämä siis näyttäisi sen mukaan, missä viimeksi kommentoitu - ensimmäisenä)
Rivienvälistä siis samaa kuin mitä tuo oma koodinpätkäsi tarjoaisi.
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~
^Siis sama kuin "Näytä uudet vastaukset viesteihisi", mutta lyhyemmältä ajalta?
Täältäkin plussa tapatalk mallille.
Pieni modaus vielä:
- Unreaded participated (viikon ajalta itse kirjoitettuihin ketjuihin)
- Unreaded all
- All
- Participated
Siis tuo nykyinen Näytä uudet vastaukset viesteihisi perustuu Quoteihin (ainakin oma järkeilyni sille)?
Tuo Ylivuodon olisi juurikin tuollainen Tapatalkin tapainen tapaus... Eli siis näyttää perjaatteessa Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit (ketjuissa joihin olet kommentoinut).
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~