Laitetaanpa tämmöinen lanka pystyyn. Voi heittää tuonne "Lempikirjailijoitasi"-lankaan jos ylläpito niin näkee parhaaksi.
Eli mitä sarjakuvia luet/olet lukenut? Mitä pidit? Ehdotuksia muille? etc. Eli yleistä pörinää sarjakuvista (niin länsimaalaisista kuin itämaalaisista, everything goes).
Itse olen aikamoinen friikki sarjakuvien suhteen. Tullut luettua paljon ja luen edelleenkin paljon mangoja ja DC- ja Marvel-sarjoja. Tämän hetken top 5 taitaa olla:
1. Berserk: Kentaro Miuran mestariteos, joka tällä hetkellä kärsii Miuran "ajan puuttesta" ja seisonut nyt päälle pari vuotta melkein paikoillaan.
2. Spawn: Todd McFarlanen anti-sankari sarjakuva.
3. Punisher: Marvelin sarjoista oma ehdoton suosikkini, itse tosin innostuin tästä vasta MAXin jälkeen, mutta kyllä ne kaikki on tullut luettua.
4. Batman: Tarviiko tästä edes mitään sanoa
5. Rurouni Kenshin ja Gamaran jakavat tän sijan aika hyvin
-Rurouni Kenshin: Nobuhiro Watsukin samurai manga, ei sinällään mikään kovin ihmeellinen ja raaka (niinkuin muut tässä listassa), mutta silti yksi lemppareista.
-Gamaran: Nakamaru Yousuken samurai manga, juoni oli vähän "blaargh", mutta nousi suosikiksi juurikin teknisen puolen takia, eli miekkataistelua oli yritetty selittää ja se kuulosti järkevältä (vaikkei mitään realistista)
Tällä hetkellä seurannassa top 5:n vielä julkaistavien lisäksi oikeastaan vaan Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) ja Don Rosan Aku Ankat.