Disposable Electronic Cigarette
Valmistaja: Mirage Cigarettes
Kotisivu:http://www.miragecigarettes.co.uk
Malliisposable Electronic Cigarette
Kokonaispituus:Vähän mustekynää lyhyempi, mahtuu rintataskuun
Paino:Ei paljoa mustekynää painavampi
Kytkimen tyyppi:Automaattinen
Max. imaisu: Pidempi kuin mihin 30v röökin polton jälkeen keuhkoni pystyvät
Akkujen kapasiteetti:Väittävät että 500 imasua
Halusin kokeilla eSavuketta, joten päädyin tilaamaan pari kertakäyttöistä näin ensin alkuun. Tilasin sekä tupakka että Menthol versiot, joista vasta tupakka on ns. "tulilla".
Ensi kokemus
Erittäin helppo ottaa käyttöön. Paketti auki, ilmanottoaukon suojat pois savukkeesta ja eikun imuttelemaan. Itse Mirage Disposable esavuke on aika miedon/pehmeän makuinen (suu jää hieman kuivaksi). Viikon imuttelujen jälkeen en ole kyllästynyt makuun saatikka sitten kokenut mitään negatiivisä fiilareita.
Taustoja
Duunissa kuluu normiröökiä ja tapani on ollut tupakoida iltasella noin kaksi/kolme kertaa Laskeskelin vertailun vuoksi että yhtä perinteistä imen maksimissaan noin 10 kertaa ja röökiä jää aina noin sentti/puoltoista polttamatta. Jatkoin päiväsaikaan normiröökin polttelua ja siirryin iltasella esavukkeen kokeiluun.
Plussat ja miinukset
+ Yksi eSavuke on kestänyt minun käyttöä viikon verran (7pv x noin. 3 nautintokertaa päivä x n. 10 imasua kerta ~ 210-250 vetäsyä). Tosin en ole laskenut imasuja, joten voi niitä olla jonkin verran enemmänkin.
+ Sinänsä kun ei ole kertynyt mitään vertailukohteita muihin esavukkeisiin niin en osaa sanoa mausta muuta kuin sen että kelpaa minulle täysin normiröökin korvikkeeksi
+ kurkkutuntuma, nikotiin määrä, "savu" ja sauhuttelun fiilis kelpaa mulle
- Liian kallis jatkuvaan käyttöön
- Pientä lipsuntaa havaittavissa tosta kahden/kolmen iltasauhun käytännöstä, kun ei tarte enää välttämättä mennä enää ulos tupakalle.
Loppusanat
Kaiken kaikkiaan omalla kohdallani paketti täytti tarkoituksensa eli sain haluamani ensikokemukset ilman sen suurempia investointeja tai ohjekirjojen lukua. Mihin kokeilut johtivat niin siitä enemmän tulevissa posteissani.