Tervehdys, my fellow vapers!
En löytänyt täältä erillistä aluetta esittelyille, joten moikkaanpa teitä täällä. Ajattelin, että tällainen esittäytyminen voisi kannustaa muitakin tulokkaita – vaikkapa ihan satunnaisia surffaajia – lopettamaan tupakoinnin e-cigin avulla, niin kuin foorumin vakiokäyttäjien kokemuksien lueskeleminen on kannustanut minua. On ollut mahtavaa lukea, miten kymmeniäkin vuosia syöpäkääryleiden kanssa tuskailleet ovat onnistuneet lopettamaan savuttelun kuin seinään tällaisen ihmevempaimen avulla.
Tutustuin sähkötupakan maailmaan juhannuksena, eli nämä vehkeet ovat minulle vielä melko uusi juttu. Innostuin välittömästi, ja aloinkin jo kuumeisesti odottaa, että tilille tuleepi rahaa voidakseni tilata kitit litkuineen. Kaveri oli ystävällinen ja lainasi minulle odotteluajaksi yhden monista e-parruistaan, taisi olla 501 USB Pass-Through tjsp. Sain kyytipojaksi RY4:ää, vahvuutena 28 mg/ml. Se oli liian vahvaa minun makuuni, mutta pääasia oli tietenkin se, että tupakointi loppuisi – ja sehän loppui samantien. Ei tullut missään vaiheessa tarvetta vetää tupakkaa, mutta ensimmäisen viikon ajan teki tottumuksesta mieli kyllä mennä terassille höyryttelemään.
Nyt olen imeskellyt höyryjä tasan kolme viikkoa. Se on melko lyhyt aika, mutta riittävän pitkä ollakseni ihan h*lvetin ylpeä itsestäni, ja samalla myös kiitollinen teikäläisille ja kaverilleni, joka minut tähän höyrymaailmaan tyrkkäsi. Laastarit, inhalaattorit, purkat, tahdonvoima tai Allen Carr eivät auttaneet minua lopettamaan tupakointia, ja niin kuin varmasti kaikki röökaajat tietävätkin, itsetuntohan tuossa romahtaa kun lopettamisyritykset epäonnistuvat kerta toisensa jälkeen.
Voisihan tätä onnistumista väheksyäkin, koska tämä siirtymä oli ns. liian helppo. Tavallaanhan missään vaiheessa ei tullut sellaista tunnetta, että olisi luopunut tupakasta, koska e-höyryke korvasi sen välittömästi. Mutta eipä sitä tietenkään voi millään väheksyä, että olo on fyysisesti huomattavasti parempi. Pystyn taas haistamaan, maistamaan ja ennen kaikkea hengittämään! Olen sangen rauhallinen tyyppi, mutta nyt tekisi kyllä mieli laittaa useampi huutomerkki peräkkäin. Tyydyn kuitenkin yhteen!
Käyttämästäni laitteistosta sen verran, että hallussani on eGo ja eGo-T, ja molemmille "tietenkin" LR-atomisoija. Nesteitä löytyy moneen lähtöön, suorastaan ahnehdin niiden tilailemisessa löytääkseni minulle sopivia makuja. Eniten olen tykännyt kolasta, mansikasta ja mustikasta, vahvuuksina 18 mg/ml. Myös menthol, 24 mg/ml, on ollut erittäin miellyttävää, vaikka en tavallisesti mentholista ole tykännytkään. Tätä kirjoittaessain pössyttelen mustikkaa. Nam nam.
eGo-T:n vuoto-ongelmista ja vähäisestä höyryntuotosta LR-atomisoijankin kanssa on valitettu melko paljon, mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Tilasin sen HealthCabinista, perus-eGon tilasin eCigWizardilta. Myös perus-eGo on ollut loistava vehje.
Jos nyt joitakin huonoja puolia pitäisi keksiä tästä höyryttelystä, niin ehkä se, että imeskelen näitä huomattavasti enemmän kuin tupakkaa. Oikeastaan miltei koko ajan. Mutta en ole kokenut siitä ainakaan toistaiseksi olevan mitään haittaa, vaikka se tuskin on järin terveellistä. No, onhan tällaisen liikakäyttökin silti moninkertaisesti terveempää kuin tupakointi.
Saattaa olla, että joskus lopetan tämänkin. Mutta nyt nautin täysin keuhkoin!