Sivu 118 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1868108114115116117118119120121122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,341 - 2,360 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2341
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 10:29.

     
     
  2. #2342
    No ompa tarkka peli koili on keskellä eikä pumpulien pituuksissa ole kuin millin ero varmastikkaan. Ei ole muilla laitteilla moista toispuoleisuutta esiintynyt.

     
     
  3. #2343
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 10:29.

     
     
  4. #2344
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Onkos jossain ketjua että miten coileja voisi ehkä puhdistaa? Vai onko jo todettu että ei niitä voi puhdistaa..?

     
     
  5. #2345
    Minkä coileja? Ihan ite tehtyjä vai valmiita? Ite tehtyjä kanthal-coileja voi kuivapolttaa vanun vaihdon yhteydessä. Ite tykkään ajaa coilin kuumaks ja dipata kylmään veteen. Pari kertaa toistanu kunnes ei enää haise palaneelle ja et näyttää puhtaalta. Sit vaan vanutus ja höyryt jatkuu. Joitaki valmiscoilejaki voi putsata. Jotkut vissii käyttää etikkaa tai etikkaa ja soodaa tai sit keittää. Ja joku vissiin alkoholiakin. Mut oletan et puhut ite pyöritetyistä. Lämpösäätölankoja en tosiaan suosittele kuivapolttaa. Rosteriakin voi mut sillon pitää tosiaan muistaa toi kylmädippaus. Ennemmin rosterit ja lämpösäätölangat ihan kuumalla vedellä ja vaikka hammasharjalla. Niin monta kertaa voi putsata ku tuntuu et puhdistuu. Jos heti alkaa maistuu pahalle ni uusi coili.

     
     
  6. #2346
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Topsad Näytä viesti
    En oo avatessa laittanut eikä oo vuotanut mut ennen ku laittaa kannen kiinni oon ton nesteensyötön sulkenut. Ilmansäädöl ei oo siihe vaikutusta.
    Mä olen monen kusemis-episodin jälkeen tullut samaan tulokseen kuin aika moni muukin. Elikkä täyttäessä ilmansäätö auki (mulla ilmansäätö AINA auki) mutta nestesyötöt kiinni. Kun dekki on ruuvattu kiinni, käännän ylösalaisin ja kun ilma on nestekanavien kohdalla, avaan nestekanavat ja käännän tankin oikein päin (näin pyrin varmistamaan samalla että pumpulit saa nestettä varmasti). Näin toimii mulla. Tärkeää mun mielestä on olla koskematta siihen alailmansäätöön ja pitää se aina täysin auki. Yläilman säätö on mulla kiinni täytössä. En tiedä onko sillä mitään vaikutusta.

     
     
  7. #2347
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Onkos jossain ketjua että miten coileja voisi ehkä puhdistaa? Vai onko jo todettu että ei niitä voi puhdistaa..?
    Lasiin kylmää vettä piripintaan. Coili punaiseksi ja dippaus. Toistetaan muutaman kerran.

    Eri asia on sitten kannattaako. Kanthalia saa halvalla.

    Clapton sun muut hipo-pipo coilit kerää karstaa myös sinne coilin sisälle ja sen poistaminen on jo sitten astetta hankalampaa. Alkoholissa liottaminen ehkä auttaa, mutta siihenkin pitäisi saada sellaista alkoholia jota Alkossa ei myydä ja apteekkiinkin tarvitsee reseptin. Ja taas ollaan tilanteessa että kannattaako. Onko se coili niin arvokas? Vaikka Pirkka-miehenä kyllä ymmärrän täysin tavoitteen.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  8. #2348
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Minkä coileja? Ihan ite tehtyjä vai valmiita? Ite tehtyjä kanthal-coileja voi kuivapolttaa vanun vaihdon yhteydessä. Ite tykkään ajaa coilin kuumaks ja dipata kylmään veteen. Pari kertaa toistanu kunnes ei enää haise palaneelle ja et näyttää puhtaalta. Sit vaan vanutus ja höyryt jatkuu. Joitaki valmiscoilejaki voi putsata. Jotkut vissii käyttää etikkaa tai etikkaa ja soodaa tai sit keittää. Ja joku vissiin alkoholiakin. Mut oletan et puhut ite pyöritetyistä. Lämpösäätölankoja en tosiaan suosittele kuivapolttaa. Rosteriakin voi mut sillon pitää tosiaan muistaa toi kylmädippaus. Ennemmin rosterit ja lämpösäätölangat ihan kuumalla vedellä ja vaikka hammasharjalla. Niin monta kertaa voi putsata ku tuntuu et puhdistuu. Jos heti alkaa maistuu pahalle ni uusi coili.
    Tarkoitin ihan kaikenlaisia coileja kun mulla niitä on Ja sinähän vastasit jo kaikkiin vaihtoehtoihin. Koitin kanthal claptoneita puhdistaa etikalla ja soodalla, mutta ei ne oikein puhdistuneet... Kiitos vastauksista! Tuota veden alle hommaa en ole vielä koittanut, enkä kuivapolttoa. Koitan P.S. Ajattelin että mahtaisko jokin happo toimia..? Taikka ultraäänipesuri jne.

     
     
  9. #2349
    En välttis lähtis happoo laittaa. Happo voi muuttaa joidenki metallien ominaisuuksia. No tietysti happoahan käytetään rosterin suojamiseen hitsauksen jälkeen mut aika exremeä ehkä se touhu. Ultraäänipesusta olen vissiin joskus kuullut et joku käyttäisi valmisatoihin. Ennemmin oon valmisatot vaan vaihtanu uusiin tai ostanu rba-päät niihi tankkeihin. Itellä toi dippaus on hyvin toiminu ja ei vie paljoo aikaa.

     
     
  10. #2350
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Aivan Beenari Kysymys ei ole rahasta, vaan just siitä "pirkka" hommasta

     
     
  11. #2351
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Lasiin kylmää vettä piripintaan. Coili punaiseksi ja dippaus. Toistetaan muutaman kerran.
    .
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tuota veden alle hommaa en ole vielä koittanut, enkä kuivapolttoa. Koitan .
    Ja rohkiat huljauttelee hanan alla......ei siis koko härpäkettä vaan varovasti coilin kohtaa

    Edit. Lisättäköön vielä jotta itse tyydyn varovasti dippailemaan.
    Viimeksi muokannut masse; 13.10.16 kello 21:20.

     
     
  12. #2352
    Lainaus Alkuperäinen postaaja masse Näytä viesti
    Ja rohkiat huljauttelee hanan alla......ei siis koko härpäkettä vaan varovasti coilin kohtaa
    Tällä tyylillä itse menen. Coili punaiseksi ja sitten coili hanan alle veteen. Coili kestää helposti useammankin uudelleen wikkauksen.

     
     
  13. #2353
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Yleensä on sitten ollut hyvä idea päästää sormi tulitusnapilta kun dippailee coilia vesihanan alla.
    Kysehän on etenkin claptonin kohdalla laiskuudesta. Ei jaksa hyvää käämiä alkaa vaihtamaan jos siitä viä saa hehkutuksella toimivan pelin. Mä ajelen yhdellä coililla yleensä varmaan noin 100 ml läpi. vaihdan pumpulit tarpeen mukaan ja samalla hehkutan rähmät pois käämistä. Jossain kohtaa se höyryntuotto vain hiipuu ja silloin on vaihdon aika.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  14. #2354
    Mä oon yleensä hehkutellu eka suurimmat mehut pois sit kostuttanu palan talouspaperii ja pyyhkiny jonka jälkee kuivaks lämmitys, sit vaa uudet pumpulit sisää.
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

     
     
  15. #2355
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    346
    Kokeilin tänään ensimmäisen kerran rba nikkarointia. Toptankin rba:ssa oli ihan mukavasti jopa tilaa sovitella vastusta paikalleen. Tein vastuksen kanthalin 0,32:sta ja 7-8 kierteellä, vastukseksi tuli 1,41.
    Tomassinolta pyysin vinkkiä kierteiden lukumäärästä, kun oli aivan vieras aihe minulle. Hyvin osui neuvot kohdilleen. Hän suositteli tekemään 5-7 kierrosta, kun tavoite oli 1,2-1,5.
    Höyryä tulee heti, kun nappia painaa ja maku on ok. Harmi vain kun pitää saman laista "röpöttävää" ääntä kuin vanhan mallin neliskanttiset Subtankin vastukset (1,2 ja 1,5)?
    Tehoina olen aina käyttänyt 11-15W.
    Uudet ssocc (1,2) vastukset ovat hiljaisia.
    Menikö jokin juttu kuitenkin pieleen tekosissani vai onko tuo pieni "röpöttävä" ääni vain rba:n ominaisuus?

     
     
  16. #2356
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ROS Näytä viesti
    Kokeilin tänään ensimmäisen kerran rba nikkarointia. Toptankin rba:ssa oli ihan mukavasti jopa tilaa sovitella vastusta paikalleen. Tein vastuksen kanthalin 0,32:sta ja 7-8 kierteellä, vastukseksi tuli 1,41.
    Tomassinolta pyysin vinkkiä kierteiden lukumäärästä, kun oli aivan vieras aihe minulle. Hyvin osui neuvot kohdilleen. Hän suositteli tekemään 5-7 kierrosta, kun tavoite oli 1,2-1,5.
    Höyryä tulee heti, kun nappia painaa ja maku on ok. Harmi vain kun pitää saman laista "röpöttävää" ääntä kuin vanhan mallin neliskanttiset Subtankin vastukset (1,2 ja 1,5)?
    Tehoina olen aina käyttänyt 11-15W.
    Uudet ssocc (1,2) vastukset ovat hiljaisia.
    Menikö jokin juttu kuitenkin pieleen tekosissani vai onko tuo pieni "röpöttävä" ääni vain rba:n ominaisuus?
    Wickaa liiankin hyvin kun röpöilee, kokeile lisätä pumpulointia/asemointia tai nosta tehoa.

     
     
  17. #2357
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    RBA.lla on oma äänensä, ja se on sellainen tasaisen rätisevä, ikään kuin repisi pitkää paperia halki. Jos pulisee tai rätinä on kovin katkonaista, niin pumpulin määrällä on siihen sanottavansa. Kannattaa, kuten Kane sanoi, katsoa myös sitä tehoaluetta. Menet hiljalleen ylöspäin, kunnes alkaa tuntumaan aavistuksen kuivalta. Siitä sitten tiputat muutaman watin alaspäin ja pitäisi sopiva käyttöteho löytyä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  18. #2358
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    346
    Edellä mainitut asiat taitavat olla syynä. Keskusteluita lukeneena ja videoita katsottuani taisin olla liian varovainen pumpulin määrän kanssa. Pidin vain liikaa mielessäni että vastuksen kierteiden sisään työnnetyn pumpulin pitää liikkua "sopivasti. Minun asettamani taisi sitten liikkua liian sopivasti, eli laitoin sitä liian vähän.
    Tehoja en yli 15W voi oikein nostaa, on tämä Nova absolute zero sen verran raikasta nestettä
    No, seuraavan tankkauksen yhteydessä uusin pumpulin ja ei muuta kuin kokeillaan uudestaan. Meneehän se aika tässäkin...

     
     
  19. #2359
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    ^ Tuo on asioita joissa auttaa vaan kokemus. Saattaa viedä sen jopa parkymmentä setupointi yritystä ennenkuin sitä kehtaa kutsua setupiksi kötöstyksen sijaan.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  20. #2360
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ROS Näytä viesti
    Edellä mainitut asiat taitavat olla syynä. Keskusteluita lukeneena ja videoita katsottuani taisin olla liian varovainen pumpulin määrän kanssa. Pidin vain liikaa mielessäni että vastuksen kierteiden sisään työnnetyn pumpulin pitää liikkua "sopivasti. Minun asettamani taisi sitten liikkua liian sopivasti, eli laitoin sitä liian vähän.
    Tehoja en yli 15W voi oikein nostaa, on tämä Nova absolute zero sen verran raikasta nestettä
    No, seuraavan tankkauksen yhteydessä uusin pumpulin ja ei muuta kuin kokeillaan uudestaan. Meneehän se aika tässäkin...
    Mä myös hiljattain vasta aloittanut DTL hommat ja setuppien teot. Liian vähän pumpulia tuotti mulle myös harmaita hiuksia...

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •