Sivu 117 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107113114115116117118119120121 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,321 - 2,340 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2321
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Pitäydy rosterissa, toimii (toisinaan) lämpörajoitteisena ja (aina) vw-puolella.
    Titaani olisi muuten ykkönen, mutta sen kanssa on vähän (potentiaalisia) riskejä, joten sitä ei oikein voi varauksetta suositella.
    KGO & Twist

     
     
  2. #2322
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Mites tuossa kangerin toptankin rba-päässä (siinä missä on pienet reiät ja ylempänä reiät), niin kuivaa ei iske, mutta poksuu höyryteltäessä? 20wattia ja tehdas 0.4 ohminen kanthaali käytössä. Mietin, että onkohan mulla ihan pikkasen liikaa pumpulia coilin välissä. Ei vuoda, eikä iske kuivaa tai tule jälkipolttoa juurikaan, kuin ehkä oikein pitkän imun jälkeen saattaa pikkasen sihahtaa.

    Griffinin wickaus ei varmasti menny nappiin kun fused claptonit sihisee useamman sekunnin, taitaapi olla liikaa pumpulia coilin välissä...

     
     
  3. #2323
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Mites tuossa kangerin toptankin rba-päässä (siinä missä on pienet reiät ja ylempänä reiät), niin kuivaa ei iske, mutta poksuu höyryteltäessä? 20wattia ja tehdas 0.4 ohminen kanthaali käytössä. Mietin, että onkohan mulla ihan pikkasen liikaa pumpulia coilin välissä. Ei vuoda, eikä iske kuivaa tai tule jälkipolttoa juurikaan, kuin ehkä oikein pitkän imun jälkeen saattaa pikkasen sihahtaa.

    Griffinin wickaus ei varmasti menny nappiin kun fused claptonit sihisee useamman sekunnin, taitaapi olla liikaa pumpulia coilin välissä...
    Toptank saattais vaatia lisää tehoa. Poksunta viittaa monesti liialliseen wikkaukseen. Griffinistä en sinäänsä osaa sanoa, mutta Claptonit ainakin mulla iskee jälkipolttoa melkein aina. Claptoneissa on niin paljon lämpenevää metallia, että jäähtyminenkin vie oman aikansa.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  4. #2324
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Griffinissä ei mulla yleensä juurikaan jälkipolttoa claptoneillakaan tule, jos menee wickaus nappiin, tosin tällä kertaa ei tainnut mennä. Nostin myös coileja ylemmäs. Taisin ihan aavistuksen liian paksulti pistää pumpulia noihin claptoneihin. Toden totta, toptankin rba:ssa tuntuisi poksuminen vähenevän kun nosti tehoja. Tosin hyvin hyvin lievää jälkipolttoa esiintyy, tai oikeastaan sellainen sihahdus. Toptankissa siis edelleenkin 0.77ohminen kanthaali.

     
     
  5. #2325
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    pohjois-pohjanmaa
    Viestit
    51
    Minkälaista claptonia tahi twistattua kannattaisi hankkia Vape Meshin valikoimasta Subtankin rba:han.

     
     
  6. #2326
    Uskaltaako ni80 lankaa kuivapolttaa?

     
     
  7. #2327
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ohmi Näytä viesti
    Minkälaista claptonia tahi twistattua kannattaisi hankkia Vape Meshin valikoimasta Subtankin rba:han.
    Clapton antaa enemmän makua ja höyryä. Vaatii siinä 30 wattia tehoa kun tekee noin puoliohmisen setupin. Suosittelen.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  8. #2328
    Nyt kyllä pitää saada professional uusereilta tietoa... Eli kun kaytän velocity dripperiä ja alkaa ottamaan aivoon tuo höyryn tiivistyminen ja sitten lopulta se nesteen valuminen taskuun. Edinburg:ssa on eräs vapekauppa nimeltä (jota en nyt muista) jonka myyjä sanoi että: "you have to live with it". Sain siltä ilmaiseksi vapeband:in ja se kyllä toimii jonkin aikaa. Jossain vaiheessa nestettä on tiivistynyt niin paljon, että vapeband käytännössä liukuu ja nestettä on vähän joka vitun paikassa sen jälkeen. Miten te prot teette? Ennen vapebandia kuljetin modi+velocity+drippipullo minigrip-pussissa, jonka sisällä oli paperia. Vapebandin avulla kesti n. 8h höyrytellä eri paikoissa ennen massiivista floodia, jota helpottamaan tarkoitettu paperi oli niistämiseen ja sen jälkeen roskiin laitettuna.

     
     
  9. #2329
    Ite käytän drippereitä enimmäkseen koti-oloissa ja jos taskuun laitan ni yritän imee ekana melko kuivaks. Jos drippailu on se oma tyylisi ni kannattaa harkita mukana kannettavaks rdta tankkei. Saman fiiliksen saa ja ei tarvii enää murehtii taskuun valumisista. Esim. avocado, tf-rdta tai ijoy limitless plus yms. Veloissaki tais olla ykkösen ja kakkosen kanssa se ero et toisessa ku ruuvas capin alas ni jäi ilmareiät auki mut toises jäi kiinni. Mut siihen kyl tottuu et tasku on vähä tahmanen. Omassa rotsissaki on aika mähmänen Mut kai niihi voi jostai jonku suojakortsun kehitellä jos häiritsee.

     
     
  10. #2330
    Ongelma on juurikin se, että vain tämä veocity dripperi on se the laite itsellä. Tämä on niin vaivaton säätää miten haluaa ja miten tuntuu hyvältä juuri tällä hetkellä. Osut oikeaan siinä, että eikö joku rdta korvaisi velocityn. Samaa ajattelin itsekkin ja lompakon köyhtymisen myötä totesin, että ei vittu tätä korvaa mikään. Missään muussa laitteessa ei ole tälläista ilmansäätöä kuin tässä. Paremminkin niiin, että hyvin harvoja laitteita kestää ajella millaisilla ulkoisilla säädöillä tahansa. Vielä ei ole tälläista laitetta löytynyt. Paitsi velocity. Minä kannan tätä vehjettä kaikkialle missä olen tai tulen olemaan. Käytän tätä kun pyydetään olemaan huomaamaton tai huomattava. En enää koskaan vaihda tätä mihinkään muuhun. Toivon, että kuollessani tämä combo laitetaan arkkuuni minun mukaani.

     
     
  11. #2331
    Tarkastin just et se oli v1 jossa jäi röörit auki jos ruuvaa säätöcapin alas ja v2 ne taas jää kiinni. Jos siul on v1 ni kannattaa harkita v2 kaveriks. Vuoden loppuunha niit saa tilaa kuiteski. Mut eikait siin auta sit ku soveltaa ettei taskuun tihku. Vähemmänhä noist toisaalta valuu taskuun ku subtankeista. Kerran täys tankillinen lorahti taskuun ja siit seuras kiva sotku. Velocity tais itelläki olla eka rakennettava härpäke. Nyt enemmän tulee tankillisii käytettyy ettei tarvii täyttöputelii kantaa mukana. En nyt keksi tälleen puolunes mitä siihen vois laittaa suojaks. Kumihanskan sormenpään ehkä?

     
     
  12. #2332
    Tykkään myös Velocity:sta. Itse ajelen aitoa veloa g-tuben nokassa, 0,15 ohmin fused clapton setupilla eikä mulla tule höyryn tiivistymistä. Voi olla että kun puskee aika kivasti lämpöä toi setup niin tulee varmasti kaikki ulos. Tossa aidossa ja kloonissa on ihan jäätävä ero, suosittelen aidon ostamista jos oikeasti haluaa viedä hautaansa velocityn, et varmasti pety.

     
     
  13. #2333
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    186
    Nyt kun tässä käyttäny vaan perus kanthalia niin ihmetyttää kaikki noi uudet langat, twisted, clapton , alien.. etc

    Niin miten noi "erikoislangat" toimii single coil setuppeihin? kun ite tykkään vapotella sillä 1ohm 15-20w
    En osaa yhtään ohmin lakia tai muuta sähköjuttuja niin onnistuuko niillä tekemään just noi 1ohm setupin ja niin että myös mahtuu atoon (lähinnä Kf5)

     
     
  14. #2334
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Ongelma on juurikin se, että vain tämä veocity dripperi on se the laite itsellä. Tämä on niin vaivaton säätää miten haluaa ja miten tuntuu hyvältä juuri tällä hetkellä. Osut oikeaan siinä, että eikö joku rdta korvaisi velocityn. Samaa ajattelin itsekkin ja lompakon köyhtymisen myötä totesin, että ei vittu tätä korvaa mikään. Missään muussa laitteessa ei ole tälläista ilmansäätöä kuin tässä. Paremminkin niiin, että hyvin harvoja laitteita kestää ajella millaisilla ulkoisilla säädöillä tahansa. Vielä ei ole tälläista laitetta löytynyt. Paitsi velocity. Minä kannan tätä vehjettä kaikkialle missä olen tai tulen olemaan. Käytän tätä kun pyydetään olemaan huomaamaton tai huomattava. En enää koskaan vaihda tätä mihinkään muuhun. Toivon, että kuollessani tämä combo laitetaan arkkuuni minun mukaani.
    Älä tunge nestettä niin paljoa sisään

     
     
  15. #2335
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Marcuz Näytä viesti
    Nyt kun tässä käyttäny vaan perus kanthalia niin ihmetyttää kaikki noi uudet langat, twisted, clapton , alien.. etc

    Niin miten noi "erikoislangat" toimii single coil setuppeihin? kun ite tykkään vapotella sillä 1ohm 15-20w
    En osaa yhtään ohmin lakia tai muuta sähköjuttuja niin onnistuuko niillä tekemään just noi 1ohm setupin ja niin että myös mahtuu atoon (lähinnä Kf5)
    Kyllä niillä voi päästä tuonne 1ohm saakka jos dekissä vaan tilaa riittää, mutta se sitten lämpiää samaa tahtia kiukaan kanssa tolla teholla. Jopa noisy cricketin kanssa rupesi tuskastuttamaan .5ohm claptonit (dual) kun sai odotella lämpiämistä tovin jos toisenkin.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  16. #2336
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Nyt kyllä pitää saada professional uusereilta tietoa... Eli kun kaytän velocity dripperiä ja alkaa ottamaan aivoon tuo höyryn tiivistyminen ja sitten lopulta se nesteen valuminen taskuun. Edinburg:ssa on eräs vapekauppa nimeltä (jota en nyt muista) jonka myyjä sanoi että: "you have to live with it". Sain siltä ilmaiseksi vapeband:in ja se kyllä toimii jonkin aikaa. Jossain vaiheessa nestettä on tiivistynyt niin paljon, että vapeband käytännössä liukuu ja nestettä on vähän joka vitun paikassa sen jälkeen. Miten te prot teette? Ennen vapebandia kuljetin modi+velocity+drippipullo minigrip-pussissa, jonka sisällä oli paperia. Vapebandin avulla kesti n. 8h höyrytellä eri paikoissa ennen massiivista floodia, jota helpottamaan tarkoitettu paperi oli niistämiseen ja sen jälkeen roskiin laitettuna.
    Eipä tuossa oikein auta kuin imeä ato kuivaksi, eli tulituksen jälkeen imutella niin kauan, kuin höyryä piisaa edes vähän.
    KGO & Twist

     
     
  17. #2337
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Mulla on Griffin 25, ja olen onnistunut tekemään siihen vuotamattoman setupin.

    Mutta viime täytössä unohtui sekä nestesyöttö- että ilmakanavat auki, ja sehän valutteli nestettä ilmakanavan kautta modin päälle.
    Pitääkö nuo ko. kanavat muistaa sulkea aina, ennen tankin kannen avaamista?

     
     
  18. #2338
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Mulla on Griffin 25, ja olen onnistunut tekemään siihen vuotamattoman setupin.

    Mutta viime täytössä unohtui sekä nestesyöttö- että ilmakanavat auki, ja sehän valutteli nestettä ilmakanavan kautta modin päälle.
    Pitääkö nuo ko. kanavat muistaa sulkea aina, ennen tankin kannen avaamista?
    En oo avatessa laittanut eikä oo vuotanut mut ennen ku laittaa kannen kiinni oon ton nesteensyötön sulkenut. Ilmansäädöl ei oo siihe vaikutusta.

     
     
  19. #2339
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Ok, kiitokset!

     
     
  20. #2340
    Tällainen kysymys: KF5 kloonilla viikko sauhuteltu ja olen testannut siinä jo 3 erilaista setuppia. Kaikille on käynyt sama ilmiö; sinkkukoilin läpi menevä pumpuli tummuu toiselta puolen aina noin tankillisella ja toinen puoli pysyy ihan vaaleana? En tiedä onko tästä mitään haittaa sinänsä mutta ihmetyttää mistä moinen. Coilit olleet jotain 0,5 -1 ohm ja ajeltu 12-20w tehoilla. Olen koittanut saada coilin aivan keskelle ja pumpulin tasaisesti molemmin puolin.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •