Hei
Olen itse 60-luvulla syntynyt ja saanut ns. vapaan kasvatuksen joka oli muodissa 60 ja 70-luvuilla.
tuohon aikaan oli "normaalia" , että nuoret saivat tupakoida kotona n.15-16 vuotiaina kuten myös itsekin sain siihen luvan.Tupakan polttamiseni jatkuikin sitten 33 vuotta kunnes 3,5kk sitten siirryin höyryttelyn pariin varsin kivuttomasti ja helposti.tässä vähän historiaa ja taustaa eli sitten itse asiaan:
Eli kaksi nuorimmaistani asuu vielä kotona eli 14- ja 16-vuotiaat tytöt, jotka ikävä kyllä ovat molemmat jo tutustuneet tupakkaan ja polttavatkin sitä ainakin satunnaisesti(eivät tietenkään kotona saati luvan kanssa). Kysynkin nyt viisaammiltani että mikä olisi paras tapa edetä asiassa.Olen asiasta keskustellut tyttöjen kanssa ja yrittänyt valistaa parhaani mukaan, mutta nuoret luulevat tietävänsä asiat paremmin, tuskin huutaminen ja räyhääminenkään tuo asiaan sen parempaa lopputulosta.Sähkötupakka tietysti voisi olla parempi vaihtoehto, mutta en ehkä kuitenkaan lähtisi sitä heille itse ehdottamaan.Jokainenhan meistä tekee elämässään omat ratkaisunsa ja valintansa olivat ne sitten oikeita tai vääriä ja elämään niiden mukaisesti.
Eli onko kenellä tästä asiasta omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.
- Jyrki